Kezdőlap Cégvilág Versenyelőny a digitalizálás, az egyszerű, érthető és gyors kiszolgálás
No menu items!

Versenyelőny a digitalizálás, az egyszerű, érthető és gyors kiszolgálás

Miként hatott a pandémia a technológia fejlesztésére, milyen új trendek és tendenciák rajzolódnak ki az ügyfélkiszolgálásban? Antalffy Dániellel az Allianz Hungária Zrt. senior termékmenedzserével beszélgettünk AzÜzlet márciusi ‘Cégautó’ online konferenciáján tartott előadását követően. 

– A  járvány felpörgette a digitális technológiák alkalmazását. Az Allianz Hungária milyen fejlesztéseket vitt véghez, illetve milyen új megoldásokat vezetett be?

– Az Allianznál versenyelőnyt és erős alapot jelentett, hogy a biztosítócsoport egészének működése egyszerű, érthető és gyors kiszolgálást biztosító termékpalettára és szolgáltatásokra épül. A pandémia miatt megváltozott körülményekre ebből a helyzetből reagáltunk. Elsősorban arra fókuszáltunk, hogy ügyfeleink az új környezetben mindazt megtehessék, amit korábban, de immár távkapcsolaton keresztül, otthonról is.

A távoli, otthoni ügyintézést kiszolgáló digitális megoldások egyik legfontosabb pillére az egyszerűség, hiszen az ügyfél mellett nincs ott a munkatársunk, aki segíthetne kiigazodni a rendszerek működésében. Ehhez a digitális kompetenciánk további fejlesztésére és a termékeink, folyamataink egyszerűsítésére volt szükség. Munkánkat nagyban segítették a már megszerzett tapasztalatok és a korábban bevezetett digitális megoldásaink, ahogyan az új, modernizált termékkínálatunk is.

Az AUTÓM oldal is egyszerűsíti a felhasználói kezelést

Előnyt jelent az is, hogy a csomag-alapú termékstruktúránknak köszönhetően átláthatóbb, érthetőbb feltételeket és szerződéskezelést tudunk nyújtani ügyfeleinknek, az Allianz Autóm gépjármű-biztosítási termékben ráadásul akár egyetlen azonosító alá vonhatják össze a kötelező (kgfb, GFB) és a Casco fedezeteiket, így nem kell két külön évfordulót, díjfizetést észben tartaniuk.

Az online ajánlatkérést és szerződéskötést is drasztikusan egyszerűsítettük – javítottuk az ügyfélélményt – többek között azáltal, hogy jelentősen csökkentettük a megválaszolandó kérdések számát, több mint 100 kérdésről körülbelül 20-ra – így valóban néhány percre rövidül a GFB, a Casco online ajánlatkérés és szerződéskötés.

A pandémia katalizátorként hatott számunkra, mivel teljesen új fejlesztéseket is életre hívott, illetve felgyorsította a már folyamatban lévő újításokat, ezek közé tartozik például a távoli ajánlat lezárás, a távoli életbiztosítás-kötési rendszer, az új, szélesebb körű SMS és e-mail értesítési rendszer, a Küldeményeim portál, csakúgy, mint a távoli szemle lehetősége. Annak érdekében, hogy a kárrendezés is gördülékenyen folyhasson tovább, új felületet adtunk át, amelyen ügyfeleink követhetik Casco káruk alakulását, valamint tovább fejlesztettük a videós kárszakértői szemle szolgáltatásunkat.

Összefoglalva: az új élethelyzethez, a megváltozott körülményekhez igazodva minden területen fejlesztenünk kellett, beleértve a tájékoztatásainkat, a szerződéskötési folyamatokat, a szerződéskezelést, a kárrendezést is.

– A Casco- és gépjármű-biztosításoknál milyen arányban nőtt az elmúlt egy évben a digitális ügyintézés aránya?

–  Pontos adatokkal nehéz lenne szolgálni, hiszen egy biztosításnál is számos térületen beszélhetünk ügyintézésről, az Allianz esetében az ügyintézésnek gyakorlatilag minden formája elérhető már digitálisan, beleértve a szerződéskötést, a kárbejelentést, a szerződésmódosítást.

Általánosságban elmondható, hogy a digitális felkészültség egyértelmű javulása tapasztalható. Úgy látjuk, hogy a gépjárművek forgalomba helyezéséhez sokan online foglalnak a Kormányablakokban időpontot. Kezdünk hozzászokni a digitális oktatásra való átálláshoz is, a bevásárlást is sokan online végezzük. Az új szerződéskötések esetében azt látjuk, hogy sokan választják az elektronikus kapcsolattartási lehetőséget, és ehhez szívesebben adják meg az e-mail és mobiltelefonszám elérhetőségeiket is.

– A távoli kárfelmérés előnye, hogy az ügyfelek a megváltozott körülmények között is, személyes találkozó nélkül is gyorsan és kényelmesen intézhessék a kárügyüket. Milyen tapasztalataik voltak ezzel kapcsolatban, illetve milyen visszajelzések érkeztek? Az ügyfelek milyen arányban használják ezt a lehetőséget?

–  A lakás- és gépjármű-biztosítások esetén az Allianz Hungáriánál az ügyfeleknek lehetőségük van a kár szemléjét élő videós online kárfelvétellel elvégezni, így valóban nem kell személyesen találkozni a kárszakértővel. A kárfelvételre akár a kárbejelentéstől számított 2 órán belül sor kerülhet, megegyezés esetén pedig akár 24 órán belül megtörténhet a kifizetés. Az idei statisztikáink szerint egyre népszerűbb ez a szolgáltatásunk, hiszen a gépjármű-biztosítások esetében ügyfeleink közel egyharmada él ezzel a lehetőséggel.

A kárfelvételről – egy kockányi a youtube-ról

Itt szeretném megemlíteni egy másik megoldásunkat is ami a kárügyintézéshez kapcsolódik. Az online kárstátuszkövető alkalmazás a gépjármű-kárbejelentések még egyszerűbb és kényelmesebb nyomon követését teszi lehetővé, mindössze négy lépésben. A kár aktuális státuszának változásáról az Allianz Hungária Zrt. ügyfelei e-mailben vagy sms-ben értesülhetnek, illetve a honlapunkra ellátogatva valóban naprakész információt kaphatnak arról, hogy hol tart a káruk rendezése, mikorra záródhat le kárügyük.

Újításaink nagyon kedvező fogadtatásra találtak, olyannyira, hogy már gépjármű javítói oldalról is kaptunk pozitív visszajelzést, hiszen végeredményben mindannyian azt várjuk egy biztosítástól, hogy a kárunk egyszerűen, érthetően és főleg gyorsan lezáruljon, a kárunk megtérüljön.

–  Mi a következő új digitális megoldás, illetve fejlesztés, amin dolgozik az Allianz Hungária, illetve milyen meghatározó trendeket emelne ki?

–  Az Allianz Hungáriánál az idei évben az ügyfélélmény fejlesztése áll a fókuszban. Természetesen e-mellett a háttérben több hatékonyságnövelési és robotizálási projekt is folyamatban van.

Az ügyfél-visszajelzések feldolgozása 2020 szeptemberétől még transzparensebbé vált, ekkor vezettük be az Allianz globális ügyfél-visszajelzést gyűjtő- és rendszerező alkalmazását, a Voice of the Customer–t. A rendszer jelenleg a gépjármű-biztosítások kárrendezési folyamatainál érhető el, azonban az év következő részében folyamatosan kibővítjük további termékeinkre és szolgáltatásainkra is.

Izgalmas fejlesztések és megoldások egyébként bőven akadnak a hazai piacon, legyen szó akár az elektromos közlekedési eszközök használatáról, az autómegosztókról vagy a közbringa programokról. Ezek mind hatással lehetnek a termék kínálatra és a szolgáltatókra is. Fontos lépést tartani a technológiai fejlődéssel és a változó fogyasztói szokásokkal, hiszen ezek formálják ügyfeleink elvárásait a biztosításokkal szemben is.

Annyi biztos, hogy az egyszerűség és az átlátható, érthető digitális megoldások nagy segítséget nyújthatnak az ügyfeleknek a mindennapi teendőik elvégzésében.

Ezen a téren az is kulcsfontosságú lesz, hogy az ügyfelek digitális affinitására milyen hatással volt az elmúlt időszak, és sikerül-e olyan internetes felületeket, kommunikációs eszközöket alkalmazni, amelyek megfelelnek az ügyfelek oldalán kialakult nyitottságnak, elvárásoknak és hozzáértésnek – vagyis röviden: egyszerűnek fogják-e találni az újfajta ügyintézést az ügyfelek. Elég egyszerűnek ahhoz, hogy a jövőben is előnyben részesítsék azt. Komoly versenyelőnyhöz juthatnak azok a szolgáltatók, akik ezen a téren ki tudják szolgálni az ügyfeleket, így mi is fontosnak tartjuk ezt az irányt.

–  Milyen tendenciák, változások várhatóak az autóhasználatban, a fogyasztói szokásokban, amivel a biztosítóknak is számolniuk kell?

–  2020 új helyzetet hozott mindenki életében. Egyes szektorok szinte teljesen leálltak míg mások alig győzték kiszolgálni a növekvő keresletet. Ez a biztosítókra is hasonlóan hatott, azonban a pandémia hatása másként jelentkezett utasbiztosítások és az egészségbiztosítások vagy a gépjármű-biztosítások területén.

Egy ilyen eseményre nehezen illeszthetők a biztosítói kockázati modellek. A rövid távú és időszakos hatások között említhetjük a lezárások és karantén intézkedések visszatartó hatását az utazásokra, az ideiglenes feloldások során a hirtelen megnőtt utazási kedvet. De másodlagos hatásként belép számos új típusú tényező, mint például a mindennapos vezetés elhagyása, ennek a rutinra gyakorolt következménye a vezetésben, a feszült légkör hatása az általános közérzetre, illetve mindennek az eredménye a közlekedésben.

Hosszabb távon mindemellett figyelemmel kell lenni az új és használt gépjárművek forgalomba helyezésének alakulására, a járművek értékcsökkenési görbéjének elmozdulásaira, a háztartások megtakarítási lehetőségeire és a megtakarítások feloldására való hajlandóság változására gépjármű vásárlások vagy javítások esetében.

További izgalmas kérdés, hogy a most felvett új szokások meddig maradnak velünk, utána milyen mértékben állunk majd vissza a korábbi ügymenetre. Milyen mértékben marad velünk az otthoni munkavégzés, mikor, mennyit és hogyan fogjuk használni a gépjárműveinket, változnak-e majd a korábban megismert vezetői szokások.

A következő években tehát sok minden változhat és biztosan lesznek is változások a piacon, amelyek így a biztosításokban is várhatóan megjelennek majd. A gépjárművek fejlődése pedig továbbra sem áll meg, számos új technológia kerül beépítésre az új járművekbe, amely további fejlődést, odafigyelést igényel a biztosítók oldaláról is.

–  Milyen lehetőségek rejlenek a használt alapú biztosításban az ügyfelek és biztosítók számára, illetve milyen kérdéseket vet fel?

–  A használat alapú biztosításokat már sok biztosító kipróbálta és elemezte. Egy érdekes és izgalmas területről van szó, amely azt keresi, hogy a vezetési, gépjármű használati adatok mennyivel mutathatnak többet vagy pontosabb képet a korábbi, jellemzően műszaki és ügyfél adatokon túl. A fő kérdés az, hogy van-e lehetőség pontosabb, személyre szabottabb díjszabás kialakítására akkor, ha tudjuk, hogy az adott személy az adott járművel pontosan mikor, hol, hogyan és mennyit halad és ezen adatok alapján képesek vagyunk-e pontosabb előrejelzést készíteni a várható kárairól.

Több országban nagy sikerrel indult el ez a módszer, más országokban pedig a jelek szerint egyelőre szerényebb eredményt hozott. A téma nagyon komplex, érinti az adatvédelem és adatkezelés kérdését, az adatgyűjtés műszaki lehetőségeit és a gépjármű biztosítások általános üzleti modelljét is, így erre vonatkozóan bővebb választ nehéz volna adni. Főként a privát szféra védelme (flották esetében az üzleti titkok védelme), vagyis az adatainkkal kapcsolatos érzékenység és a személyre szabott díjak iránti érdeklődés között dől el elsősorban az, hogy sikeres lehet-e ez a megoldás.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Ismét szabadabb az út az USA-ba. Itt a hivatalos állásfoglalás.

Az USA Belbiztonsági Minisztériuma a DHS feloldotta a magyarországi...

Még a kontárinfláció is emelkedett. Egy építőipari kontármunka kára több, mint egy családi nyaralás

A Mapei sóskúti üzeme Annak ellenére, hogy csökkent az építőipari...

Idén több mint 2,1 millióan rendelkeztek személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékáról

A NAV a kimutatásban szereplő regisztrált civil kedvezményezetteknek idén is hivatalból teljesíti a kiutalást szeptember 30-ig.

A bruttó átlagkereset 693 700 forint volt, 9,0 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit

. A bruttó átlagkereset 9,0, a nettó átlagkereset 9,4, a reálkereset pedig 4,9 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Hirdetés

Hírek

Idén több mint 2,1 millióan rendelkeztek személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékáról

A NAV a kimutatásban szereplő regisztrált civil kedvezményezetteknek idén is hivatalból teljesíti a kiutalást szeptember 30-ig.

A bruttó átlagkereset 693 700 forint volt, 9,0 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit

. A bruttó átlagkereset 9,0, a nettó átlagkereset 9,4, a reálkereset pedig 4,9 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Rossz állapotú BKV-buszokon utazunk? Százból hatvan BKV-busz állapota kritikus

Latorcai Csaba arra kérte a fővárosiakat, hogy a [email protected] címre küldjenek fényképeket - rendszámmal együtt - , ha úgy ítélik meg, hogy nem alkalmas biztonságos utazásra az a busz, amellyel közlekednek.

A Shell Hungary új igazgatósági elnöke Marik Gyula

Marik Gyula Istenesné Solti Andreát váltja, aki több mint 32 év után távozik az energiavállalattól.

Csoportos adóelkerülési kísérletet leplezett le a NAV

Csoportos adóelkerülési kísérletet leplezett le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), amikor Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei revizorai kiutalások felülvizsgálatakor felfigyeltek egy gyanúsan gyakran előforduló számlaszámra, amelyre több, egymástól független személy is kérte az általa visszaigényelt összegek átutalását.

A MÁV-csoport készül az M1-esen hétfőn életbe lépő jelentős korlátozásokra

A MÁV-csoport készül arra, hogy az M1-es autópálya bővítése miatt hétfőtől jelentősen korlátozzák a sztráda forgalmát, dugókra és hosszabb menetidőre lehet számítani.

Szünetelhetnek a Magyar Telekom szolgáltatásai a napokban több helyen

Hálózati korszerűsítés miatt a héten időszakosan több településen és fővárosi kerületben is szünetelhetnek a Magyar Telekom Nyrt. szolgáltatásai. A társaság a honlapján közölt felsorolásban jelezte: a munkák miatt az otthoni internet, tv- és telefonszolgáltatásban is lehet kiesés, akár több órán át is.

Európai Mobilitási Hét – Keddtől egy héten át díjmentes kerékpárszállítással is várják az utasokat

A MÁV-csoport idén is csatlakozik az Európai Mobilitási Hét programjához: keddtől egy héten át díjmentes kerékpárszállítással, kedvezményes autómentes napijeggyel, a hétvégén pedig színes fővárosi programokkal várják az utasokat.
Hirdetés

Gazdaság

A kockázatkezelés nem játék, de tanulhat a sakkból – öt párhuzam a tábla és a tőkepiacok között

A 2008-as pénzügyi válság óta a kockázatkezelés a banki működés egyik legfontosabb területévé vált. Ma már nemcsak arról szól, hogy egy intézmény megfeleljen a szabályozói elvárásoknak, hanem arról is, hogy előre felkészüljön szélsőséges forgatókönyvekre és biztosítsa a pénzügyi szektor hosszú távú stabilitását.

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Nézzük a jó oldalát – Van, amiben Mészáros Lőrinc rávert Elon Muskra

Elon Musk vagyona ma már kontinensek leggazdagabbjainak elitjét utasítja maga mögé – mutat rá Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezető igazgatója. Musk 342 milliárd dollárja több, mint Afrika és Óceánia 10 országának leggazdagabb vállalkozójának együttes vagyona. Ám egy dologban meg kell hajolnia Mészáros Lőrinc előtt: a magyar top-milliárdos vagyona 10 év alatt 150-szeresére ugrott, miközben Musk, csak 38-szorosára növelte pénzét. Igaz, Mészáros vagyona európai viszonylatban még így is a középmezőnyben marad.

Az Otthon Start indulása miatt is új MNB szabályok az ingatlan- és jelzáloghitelpiacon

A Magyar Nemzeti Bank a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan átfogóan áttekintette a hazai ingatlan- és jelzáloghitelezést érintő makroprudenciális eszközeit (vagyis azokat a szabályokat, amelyek...