A Kúria is helybenhagyta a Fővárosi Kormányhivatal döntését, így a fogyasztóvédelmi jogsértés miatt kiszabott 200 millió forintos bírságot a Ryanair ír légitársaságnak meg kell fizetnie.
Budapest Főváros Kormányhivatala felidézte közleményében, hogy 2020 áprilisában indított fogyasztóvédelmi hatósági eljárást, amelyben megállapította: a Ryanair a 2020. február 18-i, Budapest – Gran Canaria járata késése kapcsán elmulasztotta az ellátási és tájékoztatási kötelezettségét, valamint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.
A Ryanair korábbi tájékoztatása szerint az ügyben érintett járata üzemanyag-feltöltési okokból hat órán át vesztegelt a Liszt Ferenc repülőtéren.
A kormányhivatal feladata az, hogy mint fogyasztóvédelmi hatóság megvédje az utasokat, akikkel szemben tisztességtelen módon járt el a légitársaság – áll a közleményben.