Hirdetés
Kezdőlap Hirdetés 7 dolog, amit tudnunk kell irodabérlés előtt
No menu items!

7 dolog, amit tudnunk kell irodabérlés előtt

Ugyan az otthonról történő munkavégzés egyre gyakoribbá válik, kár lenne temetni a hagyományos irodai életet. Bár valóban olcsóbb virtuálisan működtetni irodánkat, nem biztos, hogy ez a legjobb alternatíva. Egy iroda ugyanis saját identitást ad cégünknek, lehetőséget kínál vállalati kultúránk kialakítására, előmozdíthatja az együttműködést, kreativitást. Emellett segíthet ügyfeleink megnyerésében, valamint a tehetséges fiatalok bevonzásában és megtartásában.

Alábbi cikkünkben végigvesszük, mi mindenre érdemes különösen odafigyelnünk irodabérlés előtt, hogy a lehető legjobb döntést hozhassuk.

7 dolog, amit figyelembe kell vennünk irodabérlés előtt

A megfelelő irodahelyiség kiválasztása izgalmas, de egyben kihívást jelentő vállalkozás. Egyszerre kell figyelembe vennünk cégünk, alkalmazottaink, ügyfeleink és vásárlóink, valamint saját érdekeinket a döntés meghozatalakor. Lássuk mely hét dologra érdemes különösen is odafigyelni!

Válasszunk megfelelő méretű irodát

Irodánknak elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy csapatunk tagjainak mindegyike rendelkezzen saját munkaállomással, vagyis egy kényelmes méretű íróasztallal és ülőhellyel. Ezen kívül fontos, hogy az irodai életet megkönnyítő helyiségeket is ki tudjuk alakítani, ilyenek lehetnek a tárgyalók és a közösségi kreatív terek. Egy kis plusz hely pedig sosem árthat, különösen akkor, ha az irodabérleti szerződés időtartama alatt további növekedést tervezünk. Irodánk méretének kiválasztásakor érdemes hagyni magunknak egy kis mozgásteret.

Igazítsuk céljainkhoz az iroda stílusát

Cégünk jellegéből fakadóan választhatunk nyitott irodakoncepciót vagy zárt munkaterületeket a különböző csapatok szétválasztásához. Gondoljuk át, hogy milyen stílus illene legjobban csapatunkhoz, és válasszunk olyan irodát, amely megfelel a cégkultúrának, és amellyel a leghatékonyabb munkavégzést segíthetjük elő.

Ragaszkodjunk költségvetésünkhöz

Irodahelyiségek bérlésénél döntő tényező, hogy mennyi pénzt kell költenünk a megfelelő méretű és stílusú irodára. A legjobb, ha előre készítünk egy költségvetést, és szigorúan ahhoz tartjuk magunkat, nehogy túlzásba essünk a kiválasztás során. Egy irodabérlés a rengeteg előny mellett rengeteg kiadással is jár, az extra kiadások és váratlan költségek pedig könnyen túlterhelhetik anyagi lehetőségeinket, ha nem készültünk fel rájuk. Ne válasszunk olyan irodát, amely túlságosan eladósítana minket, vagy a növekedés útjába állhatna!

Egyértelműsítsük a bérleti szerződést

Önmagában sajnos nem elég tudnunk, mit tartalmaz a bérleti szerződés. Arról is meg kell győződnünk, hogy a bérleti szerződésben minden egyéb rendelkezés világosan bekerült-e, mint például a közüzemi szolgáltatások, vagy az esetleges javítások. Ezek ugyanis nagyságrendjüktől függően elképesztően drágák is lehetnek, amivel könnyen hátrányos helyzetbe hozhatjuk cégünket. Ennek elkerülése érdekében feltétlenül beszéljük át részletesen, és rögzítsük írásban is a bérleti szerződés hosszát és egyéb feltételeit.

Keressünk biztonságos épületet

Annak érdekében, hogy cégünk és alkalmazottaink értékei, az iroda berendezései biztonságban legyenek, tájékozódjunk arról, hogy az épület rendelkezik-e biztonsági őrrel, személyzettel ellátott bejárattal és munkaidőn túli biztonsági szolgálattal.

Van-e lehetőségünk átalakításokra?

Irodahelyiségünk meghatározó tényezője lehet későbbi tárgyalásaink sikerességének és a cégünkről kialakított képnek. Amennyiben biztosítani szeretnénk, hogy helyiségeink azt a benyomást keltsék, amire törekszünk, néha elengedhetetlen egy-egy apróbb átalakítás újdonsült irodánkon, Egyes bérbeadók azonban nem engedik az átalakításokat, gyakran még a festést sem, ezért ha ilyet tervezünk, még a szerződés aláírása előtt rögzítsük ennek lehetőségét.

Konzultáljunk szakértővel

Miután végigmentünk a legfontosabb tényezők listáján, láthatjuk, hogy új irodahelyiségünk keresésének folyamata megterhelő feladat lehet. Szerencsére manapság egyre több cég foglalkozik személyre szabott ajánlatok készítésével, hasznos tanácsokkal segítve irodakeresésünket. Az Offie csapatának szakértelmére például bátran rábízhatjuk magunkat, hogy a megspórolt időt és energiát vállalkozásunk fejlesztésére fordíthassuk.

A dolgozók érdekében ezekre is érdemes odafigyelnünk

Fontos, hogy ne csak ügyfeleink, hanem alkalmazottaink számára is a legjobb helyszínt válasszuk ki. Először is biztosítanunk kell, hogy irodánk elég közel legyen ahhoz, hogy a csapat tagjai ingázni tudjanak. Figyelembe kell vennünk továbbá, hogy tömegközlekedéssel jól megközelíthető helyet válasszunk, és hogy a parkolás is megoldott legyen a közelben. Egy másik fontos kérdés, hogy az irodai léthez szükséges kényelmi létesítmények mennyire vannak közel irodánkhoz. Csapatunk valószínűleg értékelni fog egy olyan irodát, amely valamennyire közel van egy postahivatalhoz, de bankok, kávézók és éttermek jelenléte is kifejezetten fontos lehet.

Miért éri meg a teljes körű kiszervezés?

Ha a rengeteg fontos szempont, és az esetleges buktatók után úgy döntünk, túl nagy fába vágtuk a fejszénket, még mindig nem kell lemondanunk tökéletes irodahelyiségünk megtalálásáról. Az egész keresési és szerződéskötési folyamatot kiszervezhetjük erre specializálódott cégeknek, mint amilyen az Offie. Időigényes keresés és nagy kockázatú döntések meghozatala helyett profik kezébe adhatjuk az irányítást. Az Offie a terhek levételén túl rengeteg másban is segítségünkre lehet, naprakész piaci ismereteikkel például pénzt is megtakaríthatnak, kedvezőbb feltételek letárgyalásával.

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Adventi szeretetvendégség az Ökumenikus Segélyszervezetnél

Egy hívás 500 forint adomány, így 4 hívás egy tál meleg ételt jelenthet egy rászorulónak.

Itt az első magyar elektromos csuklós busz

Az Electronell 18-at 2025 elején az utasok is kipróbálhatják majd a Volánbusz járatain.

HungaroControl: 6 százalékkal nő a forgalom az ünnepek alatt

A tavalyi ünnepi időszakban 32 300 légi járművet kezeltek a társaság szakemberei, az idén 1800 járattal többre számítanak.
Hirdetés

Hírek

Csökkent a 6 hónapos diszkont kincstárjegy aukciós átlaghozama

A 6 hónapos diszkontkincstárjegy-aukción az ÁKK 10,0 milliárd forintért vitt piacra állampapírt.

Vegyesen alakult kedd reggel a forint árfolyama

Kedd reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a decemberi kezdésnél, 0,9 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 1,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

Országgyűlés – Kedd a döntések napja – két tucat előterjesztés

A Pénzügyminisztérium év végével beolvad a Nemzetgazdasági Minisztériumba.

Címzetes egyetemi docensi címet kapott Feldman Zsolt

Az elismerés átadására a MATE Cselekvő Vezetők Konferenciáján került sor az intézmény kaposvári campusán.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint gyengébben áll a decemberi kezdésnél, 0,3 százalékkal az euró, 0,7 százalékkal a dollár és 0,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

A Mikulás nyomában Antalyában

A templomban található egy római kori szarkofág, amelyet halpikkelyek és akantuszlevelek díszítenek, és amelyről úgy vélik, hogy Szent Miklósé volt.

Vegyesen mozgott a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0553 dollár után 1,0568 dolláron áll péntek reggel.

Kevéssé változott szerda reggelre a forint árfolyama

Kevéssé változott a forint árfolyama szerda reggelre a főbb...

Gazdaság

Csökkentette az irányadó eurókamatokat az EKB

A kamatcsökkentést az EKB a kedvezőbb inflációs kilátásokkal és a monetáris politika transzmissziójának javulásával indokolta.

Egymillió magyar embernek van állampapírja a Magyar Államkincstárnál

Állampapírt ma már akár telefonról is, néhány kattintással lehet vásárolni a WebKincstár és a MobilKincstár felületein

A Mol részesedését az ENEOS MOL Synthetic Rubber Kft.-ben az ENEOS veszi meg

A tranzakció várhatóan 2025 első negyedévében zárul le, a hatósági jóváhagyástól függően.

Háromból két ügyfélszámla már kamatadómentes az idén is profitban fürdő brókereknél

A befektetési vállalkozásoknál összesen 298,5 ezer számla volt szeptember végén, ebből több mint 160 ezer volt a TBSZ és csaknem 32 ezer a NYESZ,.