Kezdőlap Turizmus Létfontosságú, ezért áreséssel akarja megmenteni a nyári szezont a Ryanair

Létfontosságú, ezért áreséssel akarja megmenteni a nyári szezont a Ryanair

Miközben egyre több jel mutat arra, hogy az év végre magára találhat a turisztikai iparág, a légitársaságok számára is bőven marad még kihívás. A piacvezető fapados, a Ryanair ezért úgy döntött, hogy az árak csökkentésével igyekszik megmenteni a koronavírus-járvány által továbbra is beárnyékolt nyári utazási főszezont.

Az omikron variáns akkor érte utol Európa legértékesebb légitársaságát, amikor az éppen elkezdte beteríteni a piacot újabb útvonalakkal és célállomásokkal, amelyeket vadonatúj Boeing repülőgépeivel kíván kiszolgálni. Ennek következtében december végén a Ryanair azt közölte, hogy mivel a forgalom összeomlott, a március 31-én véget érő mostani pénzügyi év nettó vesztesége 250 millió és 450 millió euró között lesz, ami a Fortune írása szerint sokkal rosszabb, mint a korábban várt 100 millió és 200 millió euró közötti veszteség.

Mire 2022 nyarához érünk, nagyon jó formában leszünk, de az árképzés továbbra is nagyon érzékeny lesz a hírfolyamra” – mondta Michael O’Leary vezérigazgató. “A forgalom visszaszerzése érdekében alacsonyabb viteldíjakat vezetünk be, mint eddig“.

A társaság átlagos viteldíja a decemberig tartó három hónapban mindössze 25 euró volt, ami 24 százalékos csökkenést jelent a pandémia előtti negyedévhez képest. Ezt kiegészítette az egy utasra jutó 22 eurós pluszbevétel, ami 8 százalékos növekedést jelent, és olyan prémium szolgáltatásokból származott, mint az elsőbbségi beszállás és a helyfoglalás.

Korábban a vállalat 96 millió eurós, szűkebb nettó veszteségről számolt be, fenntartva az új forgalmi előrejelzését, amely a folyó pénzügyi évre valamivel kevesebb mint 100 millió, a következő, áprilisban kezdődő pénzügyi évre pedig 165 millió utast irányzott elő.

A Ryanair azt tervezi, hogy folytatja opportunista terjeszkedési kampányát Európában, megragadva a lehetőséget számos veszteséges európai riválisa – például az olasz Alitalia, a német Lufthansa és a portugál TAP – előtt.

A légitársaság nemcsak Corkot, Newcastle-t és a velencei Marco Polo repülőteret veszi fel az idei nyári úti céljai közé, hanem megduplázta a római, lisszaboni és bécsi járatainak számát is.

A járatsűrítések és az útvonalbővítések miatt 65 új Boeing 737-8200 Gamechanger típusú repülőgépet vásároltak, amelyeket április végéig szállít le a gyártó, tehát éppen időben, még az európai nyári vakációs szezon kezdete előtt.

Ezek a kifejezetten a Ryanair számára tervezett gépek éppen annyi utast képesek szállítani, amennyit az uniós biztonsági előírások megengednek, és legalább 16 százalékkal kevesebb üzemanyagot égetnek el.

Michael O’Leary

A 2022-es nyári kapacitásunkat már értékesítjük, és arra számítunk, hogy ez a 2019-es nyári, covid előtti kapacitásunk 115 százalékát teszi majd ki. Mindez attól függ, hogy milyen irányt vesz a koronavírus-járvány.” – mondta O’Leary.

Potenciális kockázatot jelent a nyereségességére nézve ez a stratégia, amely az eladott ülőhelyek számát – vagy az iparági szóhasználatban a “töltöttségi tényezőt” – helyezi előtérbe az egy utaskilométerre jutó árbevétellel – vagy a “hozammal” – szemben.

A Ryanair ezért arra támaszkodik, hogy az árrés védelme érdekében szorosan tartja a költségeket. A vállalat becslése szerint üzemanyag nélkül számított működési költsége jellemzően 31 euró/utas, szemben a regionális rivális EasyJet 53 eurós és a vezető amerikai Southwest 101 eurós költségével.

Bár az európai olaj határidős ügyletek irányadó európai árfolyama nemrég elérte a 90 dollárt hordónként, és a kerozin is szorosan követi ezt a szintet, a Ryanair azt mondta, hogy a kitettség nagy részét a jelenlegi áraknál jóval alacsonyabb áron fedezte.

A Ryanair szerint ez a típusú fegyelmezettség segíteni fogja a versenytársakkal való versenyben és a repülőgépek feltöltésében, és a cél az, hogy a 2026 márciusával végződő pénzügyi évben elérje a 225 millió kiszolgált utast.

A következő öt évben egyetlen légitársaság sem fog gyorsabban növekedni a Ryanairnél az utasok számát tekintve Európában” – mondta O’Leary.

Boruzs Álmos

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az albérletpiac átalakulására számítanak a szakértők a következő hónapokban

A keresleti viszonyok változásával jelentősen átalakulhat az albérletpiac a következő hónapokban.

SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója

A SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója - idén májusban közel 10 százalékkal többet költöttek a SZÉP-kártyákról tavalyhoz képest.

Jelentősen nő a hitelösszeg az Otthon Start Programban

Az Otthon Start Programban az alacsonyabb kamatszintből adódóan 25-33 százalékkal nőhet a felvehető hitelösszeg, ezzel jobban igazodik a megemelkedett ingatlanárakhoz.

Regélő kisvonatokkal ünneplik Jókai Mór születésének 200. évfordulóját

Kilenc városban indulnak Jókai-tematikus városnéző járatok
Hirdetés

Hírek

Jelentősen nő a hitelösszeg az Otthon Start Programban

Az Otthon Start Programban az alacsonyabb kamatszintből adódóan 25-33 százalékkal nőhet a felvehető hitelösszeg, ezzel jobban igazodik a megemelkedett ingatlanárakhoz.

Amit a 3%-os hitelről tudni kell, de nem beszélnek róla

Szeptembertől indul a legfeljebb 3%-os kamatozású lakáshitel, mely legfeljebb...

Augusztus végéig folyósítják az eddig elbírált támogatásokat a Demján Sándor 1+1 Programban

Július végéig 45 milliárd forintot, augusztus végéig pedig az eddig elbírált 105 milliárd forintot folyósítják a Demján Sándor 1+1 Program nyertes vállalkozásai számára.

19,8 százalékkal nőttek globálisan a chipeladások

Globálisan 58,98 milliárd dollár értékben adtak el chipeket májusban, ami 19,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Áprilisához képest a növekedés 3,5 százalék volt.

Történelmi rekordot döntött a magyar tőzsde vezető részvényindexe, a BUX

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) vezető részvényindexe, a BUX első alkalommal lépte át a 100 000 pontos záróértéket szerdán, ezzel a legnagyobb tőkeértékű és forgalmú hazai részvények árfolyamának változását követő BUX a százszorosára nőtt 1991-es 1000 pontos indulási értékéről.

A tervezettnél korábban indítja újra a Budapest és Tel-Aviv közötti járatait a Wizz Air

A Wizz Air a tervezettnél korábban, szeptember 15. helyett augusztus 8-tól indítja újra a Budapest és Tel-Aviv közötti járatait – közölte a légitársaság.

Vállalkozások hozzájutnak a Demján Sándor 1+1 Program forrásaihoz

Már több mint 1300 vállalkozás kapott támogató döntést a Demján Sándor 1+1 Program keretében, a jóváhagyott 105 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból 10 milliárd forintot már megkaptak a cégek, a teljes keret kifizetése augusztus végéig befejeződik.

Alig változott szerda reggelre a forint árfolyama

Lényegében nem változott szerda reggelre a forint árfolyama az előző esti jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben a nemzetközi devizakereskedelemben.
Hirdetés

Gazdaság

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.