Kezdőlap Autó Nemcsak hibridben tarol a Toyota csoport
No menu items!

Nemcsak hibridben tarol a Toyota csoport

Miközben az elektrifikáció is egyre erőteljesebben érvényesül a márkáinál, a márciusban záruló üzleti évet több rekord mellett, nyereséggel zárja a Toyota csoport. És amellett, hogy a japán márka Európában is kiemelkedően sikeres, a Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát és Magyarországot magába foglaló régióban tevékenykedő Toyota-Central Europe, Európa első számú Toyota importőre lett. 

„A Toyota 2024-ben is a világ első számú autógyártójának bizonyult – november végéig vannak meg az eredmények, de már itt lehet látni, hogy a 9,85 millió autóval abszolút elsők vagyunk. A tervek szerint bőven 10 millió fölé fogunk érkezni, miközben a legközelebbi versenytársunknak 9,2 millió eladott autója van. Világszinten 8500 darabbal a Lexus is rekordot döntött. Érdemes megemlékezni, hogy nemcsak a Toyota csoport, ami a Hino, a Daihatsu, a Toyota és a Lexus márkákat foglalja magába, hanem Toyota, mint önálló márka is a legnagyobb és legnépszerűbb márka voltunk, közel 8,5 millió autóval november végén és 2024-re így jó eséllyel meglesz a 9 milliós bűvös szám”- kezdte elemzését Varga Zsombor a Toyota PR igazgatója.

Kiemelve, hogy a Toyota továbbra is a legzöldebb autógyártó a világon: november végén 4,1 millió részben vagy teljesen elektromos autót értékesített, ami az egész évet tekintve 4,5-ra várható. 2023-ban ez 3,7 millió volt, vagyis ez egy brutális növekedés több mint 20%-os növekedés az elektrifikált autók tekintetében. Egyetlen autógyártó sem értékesít ennyi részben vagy teljesen elektrifikált autót. Ezzel elérkeztünk egy újabb mérföldkörhöz a Toyota életében: a márka több mint 30 millió részben vagy teljesen elektromos autót értékesített az első tömeggyártott hibrid, a Prius gyártósorról való legördülése óta. Ami több mint az összes többi autógyártó elektrifikált értékesítése a mai napig.

2024-ben is a Toyota bizonyult a világ legértékesebb autómárkájának 72,8 milliárd forintos becsült márkaértékkel, ami 13%-os növekedés az előző évhez képest, miközben a legnyereségesebb autógyártó lesz a Toyota. A profit előjelzés, ami a japán üzleti év végéhez, március végéhez kötődik 27,5 milliárd dollár.

„Miért is fontos ez? Azért mert a Toyota óriási összegeket költ innovációra, és a hatalmas profit az a hatalmas innovációk lehetőségét hordozza magában. Mert a Toyota óránként 1 millió dollárt, 400 millió forintot költ innovációra. Ennek köszönhető, hogy nemcsak a leginnovatívabb autógyártó e tekintetben, a legtöbbet erre fordító gyártó, hanem – még csak 23-as adatunk van, mert márciusban jön a 24-es adat -, 2667 új szabadalommal, a tizedik egymást követő évben a megint a Toyota bizonyult legtöbb szabadalommal bejegyzett autógyártónak. És hát az innováció tekintetében a Toyota a motorsportot tekinti a legfontosabb tesztműhelyének, ezért nagyon fontos, hogy így már 7. éve írja a Toyota, illetve a Toyota Gazoo Racing a motorsport aranykorát, amióta vezet, és tavaly gyakorlatilag minden olyan globális sorozatban, ahol a Toyota részt vett, a dobogó csúcsára ért: 4. egymás költő alkalommal lettünk rali világbajnokok, 3. egymás követő  alkalommal tereprali világbajnokok, és az 5. egymást követő alkalommal hosszútávú világbajnokok és ami külön büszkeség, néhány héttel ezelőtt a Dakar első és második helyét sikerült abszolválni.”

Varga Zsombor hozzátette: a Toyota nem csak globálisan kiemelkedően sikeres a márka, hanem Európában is, ahol újabb rekordot ért el: 128 millió autót értékesített a márka. Ezzel 6,3 százalékos, rekord részesedést ért el Európában. Ezeknek az autóknak 77 százaléka volt részben majd teljesen elektromos és 88 ezer Lexus, ami brutális 20 százalékos növekedés a prémium piacon. Ez európai szinten két és fél százalékos piaci részesedést jelent és ennek 99%-a volt részben majd teljesen elektromos jármű a kontinensen. „És külön büszkeség, hogy a mi kicsi régiónk – ami Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát és Magyarországot foglalja magában – és az itt tevékenykedő Toyota-Central Europe, Európa első számú Toyota importőre lett.”

Kiemelve, hogy az Európában értékesített Toyoták és Lexusok 75%-át a kontinensen is gyártják. És ebben a négy kicsi országban 153.000 Toyota talált gazdára, amivel a márka regionális részesedése 13,5% lett, ami azért is figyelemre méltó, mert ez az apró régió a Toyota teljes európai eladásának 13,5%-át biztosította. Még látványosabb az adat a Lexus márka esetében, ahol 22,2%-os részesedése van ennek a négy országnak. Ezzel minden ötödik Lexus Európában, Lengyelországban Magyarországon, Szlovákiában, vagy Csehországban talált gazdára, ami közel 40%-os növekedéssel, közel 20 ezer Lexus értékesítését jelenti a régióban.

Érsek M. Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Bécs a zöldebb megoldást választja: előnyben a többször használatos palackok

Bécsben is bevezették az egyszer használatos palackokra vonatkozó betétdíjat, de a szakértők szerint a többször használatos palack jelenti az igazán zöld megoldást.

Újabb szabadstrand nyílt a fővárosban

Kedden megnyílt a főváros legújabb szabadstrandja, a Duna-fürdő Árasztó-part Újbudán

A kiemelő rendelet új pályára állítja a lakásépítéseket

A 3 százalékos fix kamatozású lakáshitel már most érezhetően élénkíti a keresletet, egyre több fiatal és család számára válik elérhetővé a saját otthon; ez a kereslettámogatás erős alapot ad a lakáspiac fejlődéséhez.

Nyelvi akadálymentesítő tanfolyamok indulnak Kárpátalján

A magyar mint idegen nyelv oktatása 50, az ukrán mint idegen nyelv oktatása pedig hét településen valósul meg 2025 augusztusa és 2026. július 30. között.
Hirdetés

Hírek

Bécs a zöldebb megoldást választja: előnyben a többször használatos palackok

Bécsben is bevezették az egyszer használatos palackokra vonatkozó betétdíjat, de a szakértők szerint a többször használatos palack jelenti az igazán zöld megoldást.

Újabb szabadstrand nyílt a fővárosban

Kedden megnyílt a főváros legújabb szabadstrandja, a Duna-fürdő Árasztó-part Újbudán

Nyelvi akadálymentesítő tanfolyamok indulnak Kárpátalján

A magyar mint idegen nyelv oktatása 50, az ukrán mint idegen nyelv oktatása pedig hét településen valósul meg 2025 augusztusa és 2026. július 30. között.

A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint

  A Nesté immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális...

Zömmel 10 millió forint alatt hirdették meg a használt autókat

A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt.

Minden negyedik reklám kifogásolgató – nyelvvédelmi szempontból

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok révén.

AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon

Mesterséges intelligencia alapú keresésekre való optimalizálást segítő új eszközt mutattak be. A BP Content Optimizer magyar nyelvű tartalmakat alakít át úgy, hogy azok megjelenhessenek generatív keresőmotorok – például a ChatGPT – válaszaiban. A közel tíz éve működő keresőoptimalizálási ügynökség szerint a kis- és középvállalkozások komoly hátrányba kerülhetnek, ha nem készülnek fel időben a változó keresési szokásokra. Az első verzióhoz korlátozott hozzáférést biztosítanak, hogy a visszajelzések alapján alakítsák ki a hazai gyakorlatot – közölte Szesztay Péter ügyvezető.

Hogyan kerülhető el a tanévkezdési stressz? Szakértői tippek

Nehéz újra beülni szeptemberben a tanterembe, hiszen a hosszú nyári szünet élménydús időszaka könnyen felülírhatja a diákok iskolai motivációját. A visszatérés egyes gyerekek számára izgalmas, másoknak azonban szorongással teli időszak az új tanév. Ez különösen igaz azokra a gyerekekre, akik új iskolában kezdenek, vagy akik tanulási nehézségekkel küzdenek. A legtöbb diáknál szerencsére az új iskolaév okozta aggodalmak hamar elmúlnak, ilyenkor a szorongás csupán átmeneti.
Hirdetés

Gazdaság

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...