Kezdőlap Egészség-ügy A vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota
No menu items!

A vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota

A mosdók állapota kulcsfontosságú az éttermi vendégek számára – derül ki az Essity-hez tartozó Tork felméréséből. A világ vezető professzionális higiéniai márkájának kutatásában megkérdezettek közel fele úgy nyilatkozott, hogy megjegyzi azokat a nyilvános tereket, szolgáltató egységeket, ahol kellemetlen tapasztalatuk volt a mosdóval, és ezeket a jövőben elkerüli. Éttermek és kávézók esetében ez az arány 73%, vagyis ennyien nyilatkozták azt, hogy egy kellemetlen élmény a mosdó állapotával kapcsolatban hatással van arra, visszatérnek-e az adott helyre. 

„Akár egy gyors ebédre, akár egy elegáns vacsorára térnek be az emberek, a mosdóban tapasztalt állapotok kiemelten fontos szerepet játszanak az étterem megítélésében” – mondta el Nagy Géza, az Essity professzionális higiéniai üzletág igazgatója. „A vendégek gyakran a mosdó állapotából következtetnek rá, milyen tisztaság uralkodik az olyan kulisszák mögötti területeken, mint a konyha, ahol a higiénia az élelmiszerbiztonság szempontjából is létfontosságú. Egy elhanyagolt vagy rosszul felszerelt mosdó így rendkívül negatív benyomást kelthet a vendégekben – és sokkal fontosabb tényező, mint azt sokan gondolnák.”

A papírtörlőt többen részesítik előnyben, mint a légszárítót

Az éttermi vendégek számára a pozitív és kényelmes „mosdóélmény” alapját a kényelmes hozzáférhetőség, az automatizáltság és a tisztaság jelenti. A válaszadók szerint a legfontosabb szempontok a következők:

  • papírtörlők biztosítása kéztörléshez (81% tartja ezt fontosnak, szemben a 65%-kal, akik a légszárítót részesítik előnyben),
  • automata szappanadagoló (78%),
  • pelenkatároló szemetes (74%),
  • automata csaptelep (73%),
  • automata WC-öblítő (72%),
  • kézmosásra figyelmeztető táblák (68%).

A felmérés eredményei rámutatnak arra is, hogy gyakran markáns különbségek figyelhetők meg abban, hogy miként érzékelik az étterem higiéniai állapotát a vendéglátók és a vendégek:

  • A vállalkozások 92%-a szerint fontos, hogy mosdóik higiénikusak legyenek. Ennek ellenére a vendégek 57%-a szerint a nyilvános mosdók nem tűnnek tisztának.
  • Az étteremvezetők 93%-a szerint lényeges, hogy a mosdó minél több vendég igényeit kielégítse – vagyis inkluzív, mindenkinek hozzáférhető higiéniai környezetet biztosítson.
  • Mégis, kevesebb mint a megkérdezett vezetők fele nyilatkozta, hogy kínálnak olyan alapvető inkluzív elemeket, mint az elérhető magasságú szappanadagoló és mosdókagyló, a kímélő szappan, a higiéniai hulladékgyűjtő, pelenkázó vagy halk működésű adagoló.

Inkluzív higiénia: figyeljünk, hogy mindenki elérje a mosdót és a szappant!

Az inkluzív higiénia célja, hogy a mosdóhasználók – függetlenül egészségi állapotuktól, fizikai képességeiktől, életkoruktól vagy higiéniai szükségleteiktől – kényelmesebben és jobban hozzáférjenek a higiéniai eszközökhöz. A Tork kampányt folytat azért, hogy felhívja a figyelmet az inkluzív higiénia fontosságára, és segítséget nyújtson a vállalkozásoknak annak megvalósításában – a dolgozók és a vendégek érdekében egyaránt.

„Az éttermekben, kávézókban és más vendéglátóhelyeken a dolgozók és vezetők rengeteg feladatot próbálnak összehangolni, hogy a vendégek minden szempontból kellemes élményben részesüljenek – fejtette ki Nagy Géza. – A mosdók kialakításánál érdemes figyelembe venni a vendégek eltérő igényeit és képességeit – például az időskorral járó mozgáskorlátozottságot, vagy az olyan bőrérzékenységeket, mint az ekcéma, amit az erős tisztítószerek súlyosbíthatnak. Emellett fontos szempont a neurodiverzitás is – sokan érzékenyek a hangos zajokra, így a kézszárítók zavaróak lehetnek számukra, másokat pedig a mosdók higiéniai állapota aggaszthat.”

A Tork az alábbi gyakorlati lépéseket ajánlja az inkluzív higiénia megvalósításához a személyzet és a vendégek számára:

  • Törekedjünk csendes környezetre, elkerülve az érzékszervi túlterhelést.
  • Alkalmazzunk nagy kapacitású adagolókat, hogy a higiéniai termékek folyamatosan elérhetők legyenek.
  • Tartsuk tisztán a mosdókat minden időpontban.
  • Alkalmazzunk olyan papírtörlő-, WC-papír- és szappanadagolókat, amelyek könnyen használhatók csökkent kézerősség esetén is.
  • Olyan szappant használjunk, amely bőrbarát és bőrgyógyászatilag tesztelt.
  • Alkalmazzunk adagolós rendszereket, amelyek egyszerre csak egy törlőkendőt adnak ki – ezzel csökken a pazarlás és nő a higiénia.
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az előző év azonos időszakához mérten 1,0 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal bővült az ipari termelés

Az ipari termelés júliusi részletes adatait szeptember 12-én közli második becslése alapján a KSH.

Hankó Balázs elindította a Magyar Kultúra Nagykövetei programot

Hankó Balázs kultúráért és innovációért felelős miniszter bejelentette a Magyar Kultúra Nagykövetei program elindítását a Zeneakadémia 150 jubileumi eseménysorozatról rendezett pénteki sajtótájékoztatón Budapesten.

Fővárosi kormányhivatal: postai úton és hivatali kapun keresztül javasolt a kérelmek benyújtása a budapesti földhivatalhoz

Postai úton és hivatali kapun keresztül javasolt a kérelmek benyújtása a budapesti földhivatalhoz.

A kockázatkezelés nem játék, de tanulhat a sakkból

A kockázatkezelés világa sokszor hasonlít egy sakkjátszmához: a sikerhez előrelátás, türelem és a megfelelő időben meghozott, számított döntések kellenek. Az elmúlt másfél évtizedben e terület a banki működés egyik alappillére lett, és ebben a Morgan Stanley budapesti irodája globális szinten is kulcsszerepet játszik. A Polgár Judit Világsakkfesztiválját hatodik éve támogató Morgan Stanley budapesti irodájának új vezetője, Mayer Dániel – aki a kockázatkezelési részleg éléről érkezik a posztra – öt példán keresztül mutatja be a két terület közötti párhuzamokat.
Hirdetés

Hírek

Vállalati innovációs pályázatok indulnak 182 milliárd forint értékben a GINOP Pluszban

A második alprogramban az elérhető támogatás mértéke már 600 millió forinttól 1,2 milliárd forintig terjedhet.

Az előző év azonos időszakához mérten 1,0 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal bővült az ipari termelés

Az ipari termelés júliusi részletes adatait szeptember 12-én közli második becslése alapján a KSH.

Hankó Balázs elindította a Magyar Kultúra Nagykövetei programot

Hankó Balázs kultúráért és innovációért felelős miniszter bejelentette a Magyar Kultúra Nagykövetei program elindítását a Zeneakadémia 150 jubileumi eseménysorozatról rendezett pénteki sajtótájékoztatón Budapesten.

Fővárosi kormányhivatal: postai úton és hivatali kapun keresztül javasolt a kérelmek benyújtása a budapesti földhivatalhoz

Postai úton és hivatali kapun keresztül javasolt a kérelmek benyújtása a budapesti földhivatalhoz.

Csökkent a K&H Bank adózás utáni nyeresége az első fél évben

A K&H Bank adózás utáni nyeresége 50,2 milliárd forintra csökkent az első fél évben az egy évvel korábbi 66,9 milliárd forint után, a pénzintézet eredményét 31 milliárd forinttal rontották az időszakban elszámolt kormányzati intézkedések.

Varga Mihály: a jegybank a bizonytalan világgazdasági környezetben is őrzi a stabilitást

A külső körülmények szükségessé teszik azt a stabilitásorientált monetáris politikát, amelyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) folytat.

Egyre nagyobb a kereslet külföldön a kiváló minőségű magyar bárányhúsra

A juhtartás a legfenntarthatóbb állattenyésztési ágazatok közé tartozik, a szektor stabilitását a jelentős mértékű export biztosítja, ugyanis a magyar juh- és bárányhús egyre ismertebb és keresettebb a nemzetközi piacon. Fontos, hogy a fogyasztók a hazai bárányhús vásárlásával nem csupán egészséges és kiváló minőségű fehérjeforráshoz juthatnak, de a magyar állattartókat is segíthetik – jelentette ki Tarpataki Tamás a Juh- és bárányhúsfogyasztást népszerűsítő spanyol–magyar nyitórendezvényen, Budapesten.

Júliusban valósággal felrobbant a személyi hitelek piaca

Megjelentek a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb, július hónapra vonatkozó adatai. A jegybanki adatsorok alapján elmondható, hogy a személyi hitelek piaca rekordot döntött, miközben a lakáshitelek és a szabad felhasználású jelzáloghitelek terén minimális visszaesést hozott a július. A személyi hitelekhez hasonlóan a babaváró és a munkáshitel esetében is nőni tudott a kihelyezés, igaz, jóval szerényebb mértékben, mint a személyi hiteleknél. A júliusi hónap lendületes voltát az is mutatja, hogy az új kihelyezések mértéke a személyi hitelek és a jelzáloghitelek piacán is meghaladta a szezonálisan kiigazított adatokat.
Hirdetés

Gazdaság

Az Otthon Start indulása miatt is új MNB szabályok az ingatlan- és jelzáloghitelpiacon

A Magyar Nemzeti Bank a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan átfogóan áttekintette a hazai ingatlan- és jelzáloghitelezést érintő makroprudenciális eszközeit (vagyis azokat a szabályokat, amelyek...

Az egészségpénztár is segítheti az iskolakezdést

A szolgáltatás mostantól az éven belül bármikor igényelhető, megszűnt az a szabály, hogy a vásárlási számlát csak a tanév kezdete előtt, illetve a vége után legfeljebb 15 nappal állíttathatták ki.

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.