Kezdőlap Autó Sportos kis vadmacska új ruhában. Ford Puma 1.0 EcoBoost (2024) teszt
No menu items!

Sportos kis vadmacska új ruhában. Ford Puma 1.0 EcoBoost (2024) teszt

Nem először szerepel a Puma neve a Ford palettáján – de ami régen egy sportos kis kupé volt, ma már egy modern városi crossover. A 2019-es újragondolás után 2024-re elérkezett a ráncfelvarrás ideje. Első ránézésre talán nem sok változott, de ha jobban megnézzük, ügyesen újították meg a népszerű típust: modernizálták, de nem rontották el, amit szerettünk benne.

 

Az egész Európában a népszerűségi listák élmezőnyébe tartozó, közepes méretű modell face liftje után a ledes menetfény kicsit vagányabb, a Ford-embléma átvándorolt a hűtőmaszk közepére, miközben a forma továbbra is játékos, mégis sportos. A két tónusú fényezés – például a bordó-fekete kombináció – kifejezetten jól áll neki, és a 18 colos kerekekkel már-már ST-line érzetet kelt az autó. A mild hybrid megoldás pedig természetesen az indulásoknál segít a fogyasztás csökkentésében.

A méret számít? Pont eltalálták

A Puma 4,18 méter hosszú és 1,53 méter magas – vagyis nagyobb, mint egy Fiesta, de még mindig tökéletesen város-kompatibilis. És mivel SUV kompakt SUV, a magas építésnek köszönhetően kényelmesen be lehet ülni – még a gyerekeknek, vagy az idősebb utasoknak sem kihívás a beszállás. A karosszéria kialakítása miatt pedig az utastér tágasabbnak érződik, mint azt a méretek sugallnák.

A hátsó traktus is tartogat meglepetést: miközben a csomagtér kifejezetten méretes: 456 literes, van egy külön 89 literes, mosható rekesz is a padló alatt – remek hely koszos cipőnek, kerti virágnak, kutyamosdatásnak – bárminek. Hasznos, ötletes, és tipikusan „ezt miért nem találta ki mindenki?” típusú megoldás.

Új belső, nagy kijelzőkkel

A belső tér látványosan megújult. A műszeregység immár 12,8 colos digitális kijelző, a központi érintőképernyő pedig 12 colos – táblagép-érzet garantálva. A fizikai gombok viszont megszűntek, ami elsőre szokatlan lehet, de a menürendszer egyszerű és jól átlátható.

Természetesen megvan a teljes vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto integráció, plusz a Ford SYNC 4 rendszer, amiben a navigációtól a parkolást segítő kamerákig minden elérhető. A hangrendszer korrekt, a világítás hangulatos, az anyaghasználat igényesebb, mint amit ebben a kategóriában megszoktunk. A váltókar mögött dupla pohártartó, vezeték nélküli telefontöltő és USB-A/USB-C páros is helyet kapott – apróságok, amik mégis sokat számítanak.

Háromhengeres – de nem unalmas

Az általunk tesztelt példányban a 155 lóerős, 1.0 literes EcoBoost mild hybrid motor dolgozott, 7 fokozatú Powershift automatával. Nos, ha az ember meghallja a háromhengeres szót, ritkán csillan fel a szeme – de a Pumában nem érződött gyengének vagy bizonytalannak a hajtáslánc. Városban élénk, országúton dinamikus, és még több emberrel utazva sem tűnt kevésnek a motor.

A váltó gyorsan kapcsol, és bár nincs lehetőségünk manuálisan beleszólni a fokozatválasztásba, az algoritmus jól működik. Egyedül a hanghatás az, ami néha emlékeztet a hengerszámra – de ha ezzel együtt tudunk élni, akkor nincs miért panaszkodni.

Vezetés, fogyasztás: tőlünk is függ

A vegyes fogyasztás a gyári adat szerint 5,5–6 liter körül alakul, városban viszont 8 liter feletti érték is simán összejöhet, főleg, ha dinamikusan vezetünk. Országúton viszont valóban megelégszik az 5-6 literrel a motor, vagyis az EcoBoost név nem csak a kirakatnak van.

A 48 voltos mild hybrid rendszer főleg a start-stop funkció és gyorsítások során segít, a fékezési energiát pedig visszanyeri. Okos, halk és nem tolakodó technológia – pont úgy, ahogy szeretnénk.

A feszes futóműnek köszönhetően a Puma bizonyos úthibákon kissé pattogósan viselkedhet, ugyanakkor a kanyarokban stabilan fordul és kiválóan tartja az ívet – ezt a sportos vezetési élményt szolgálja a sportos és pontos kormány is. A belső tér a Fordtól megszokott módon egyszerű, de kellemes látványt nyújt, a megnövelt méretű LED-es kijelző pedig jól átlátható és könnyen kezelhető. A sallangmentes, funkcionális kialakítás különösen jól érvényesül egy ST-Line kivitelhez közelítő felszereltséggel.

A vezetéstámogató rendszerek kínálata is teljes: sávelhagyásra figyelmeztet, ráfutásveszélyt jelez, érzékeli a keresztirányú forgalmat, segíti a parkolást, és ha szükséges, a vezető figyelmetlenségére is reagál. Ezek ma már alapelvárások – a Puma pedig magabiztosan teljesíti őket.

A Ford Puma faceliftje megtartotta, amit szerettünk benne, és hozzáadott egy modern, ergonomikusabb és technológiailag fejlettebb belsőt. A 155 lóerős motor bőven elég a hétköznapokra, az automataváltó kényelmes, és a használhatóság, praktikum is rendben van. Az ár a cikk megjelenésekor alapból 10,5 millió forint körül indul, a jobban felszerelt verziók pedig 12 millió körül mozognak –, de a konkurensek között is hasonló szinten járunk.

Szöveg és Fotó: Érsek M. Zoltán

A cikk testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Tavaly megduplázódott a hulladékudvarokban leadott újrahasznosítható hulladék

Egyre többen használják a hulladékudvarokat, tavaly több mint dupla annyi újrahasznosítható hulladékot adtak le az emberek, mint egy évvel korábban - közölte a hulladékudvarok koordinációját ellátó MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.

Több ezer dolgozó lépett sztrájkba a Boeing három hadiipari üzemében

Több ezer dolgozó lépett sztrájkba hétfőn a Boeing amerikai repülőgépgyártó három hadiipari üzemében, mert szakszervezetüknek nem sikerült megállapodnia a munkaadóval az új foglalkoztatási keretszerződésről.

Augusztus 7-ig lehet jelentkezni a Határtanul Programra

Augusztus 7-ig lehet jelentkezni a magyarországi iskolások külhoni osztálykirándulásait támogató Határtalanul Program idei felhívására

A hitelpiacnak a 30-50 százalékát is kiteheti a fix 3 százalékos lakásprogram

A hitelpiacnak a 30-50 százalékát is kiteheti a fix 3 százalékos lakásprogram
Hirdetés

Hírek

A hitelpiacnak a 30-50 százalékát is kiteheti a fix 3 százalékos lakásprogram

A hitelpiacnak a 30-50 százalékát is kiteheti a fix 3 százalékos lakásprogram

Vissza a honfoglalás korába: időutazás Bugacon

Augusztus 8–10. között nyolcadik alkalommal rendezik meg Bugacon az Ősök Napját, mely a Kárpát-medence egyik legnagyobb hagyományőrző ünnepe

NAV: a bérlőknek a bérbevett lakásról mindig legyen érvényes lakásbérleti szerződésük

Fontos, hogy a bérlőknek a bérbevett lakásról mindig legyen érvényes lakásbérleti szerződésük, a havi lakbér kifizetését pedig érdemes dokumentálni

NAV: többmilliós bírságra számíthat a szabálytalanul működő állateledel-forgalmazó

Többmilliós bírságra számíthat egy szabálytalanul működő állateledel-forgalmazó vállalkozó

Ingatlan.com: júliusban 3 éves csúcsot döntött a lakáspiaci kereslet

Júliusban 3 éves csúcsot döntött a lakáspiaci kereslet, ami leginkább az Otthon Start Program előszeleként értékelhető - közölte az ingatlan.com saját adatai alapján

Bécsi tudósok áttörése: klímabarát búzanemesítés

Egy bécsi vezetésű nemzetközi kutatócsoport olyan új búzafajtákat keres és nemesít tovább, amelyek természetes úton csökkenthetik a műtrágyahasználatot.

Ezek az Otthon Start kritikus pontjai

Megjelent az Otthon Start hitel feltételeiről szóló rendelet, ami azon túl, hogy számos helyen pontosította a társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezetet, újdonságokat is tartalmaz.

1,4 milliárd forint bírság az egészségügyi eszközöket gyártó és forgalmazó cégek kartellezése miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 1,4 milliárd forint bírságot szabott ki egészségügyi eszközöket gyártó és forgalmazó cégek kartellezése miatt
Hirdetés

Gazdaság

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...