Kezdőlap Autó Sportos kis vadmacska új ruhában. Ford Puma 1.0 EcoBoost (2024) teszt
No menu items!

Sportos kis vadmacska új ruhában. Ford Puma 1.0 EcoBoost (2024) teszt

Nem először szerepel a Puma neve a Ford palettáján – de ami régen egy sportos kis kupé volt, ma már egy modern városi crossover. A 2019-es újragondolás után 2024-re elérkezett a ráncfelvarrás ideje. Első ránézésre talán nem sok változott, de ha jobban megnézzük, ügyesen újították meg a népszerű típust: modernizálták, de nem rontották el, amit szerettünk benne.

 

Az egész Európában a népszerűségi listák élmezőnyébe tartozó, közepes méretű modell face liftje után a ledes menetfény kicsit vagányabb, a Ford-embléma átvándorolt a hűtőmaszk közepére, miközben a forma továbbra is játékos, mégis sportos. A két tónusú fényezés – például a bordó-fekete kombináció – kifejezetten jól áll neki, és a 18 colos kerekekkel már-már ST-line érzetet kelt az autó. A mild hybrid megoldás pedig természetesen az indulásoknál segít a fogyasztás csökkentésében.

A méret számít? Pont eltalálták

A Puma 4,18 méter hosszú és 1,53 méter magas – vagyis nagyobb, mint egy Fiesta, de még mindig tökéletesen város-kompatibilis. És mivel SUV kompakt SUV, a magas építésnek köszönhetően kényelmesen be lehet ülni – még a gyerekeknek, vagy az idősebb utasoknak sem kihívás a beszállás. A karosszéria kialakítása miatt pedig az utastér tágasabbnak érződik, mint azt a méretek sugallnák.

A hátsó traktus is tartogat meglepetést: miközben a csomagtér kifejezetten méretes: 456 literes, van egy külön 89 literes, mosható rekesz is a padló alatt – remek hely koszos cipőnek, kerti virágnak, kutyamosdatásnak – bárminek. Hasznos, ötletes, és tipikusan „ezt miért nem találta ki mindenki?” típusú megoldás.

Új belső, nagy kijelzőkkel

A belső tér látványosan megújult. A műszeregység immár 12,8 colos digitális kijelző, a központi érintőképernyő pedig 12 colos – táblagép-érzet garantálva. A fizikai gombok viszont megszűntek, ami elsőre szokatlan lehet, de a menürendszer egyszerű és jól átlátható.

Természetesen megvan a teljes vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto integráció, plusz a Ford SYNC 4 rendszer, amiben a navigációtól a parkolást segítő kamerákig minden elérhető. A hangrendszer korrekt, a világítás hangulatos, az anyaghasználat igényesebb, mint amit ebben a kategóriában megszoktunk. A váltókar mögött dupla pohártartó, vezeték nélküli telefontöltő és USB-A/USB-C páros is helyet kapott – apróságok, amik mégis sokat számítanak.

Háromhengeres – de nem unalmas

Az általunk tesztelt példányban a 155 lóerős, 1.0 literes EcoBoost mild hybrid motor dolgozott, 7 fokozatú Powershift automatával. Nos, ha az ember meghallja a háromhengeres szót, ritkán csillan fel a szeme – de a Pumában nem érződött gyengének vagy bizonytalannak a hajtáslánc. Városban élénk, országúton dinamikus, és még több emberrel utazva sem tűnt kevésnek a motor.

A váltó gyorsan kapcsol, és bár nincs lehetőségünk manuálisan beleszólni a fokozatválasztásba, az algoritmus jól működik. Egyedül a hanghatás az, ami néha emlékeztet a hengerszámra – de ha ezzel együtt tudunk élni, akkor nincs miért panaszkodni.

Vezetés, fogyasztás: tőlünk is függ

A vegyes fogyasztás a gyári adat szerint 5,5–6 liter körül alakul, városban viszont 8 liter feletti érték is simán összejöhet, főleg, ha dinamikusan vezetünk. Országúton viszont valóban megelégszik az 5-6 literrel a motor, vagyis az EcoBoost név nem csak a kirakatnak van.

A 48 voltos mild hybrid rendszer főleg a start-stop funkció és gyorsítások során segít, a fékezési energiát pedig visszanyeri. Okos, halk és nem tolakodó technológia – pont úgy, ahogy szeretnénk.

A feszes futóműnek köszönhetően a Puma bizonyos úthibákon kissé pattogósan viselkedhet, ugyanakkor a kanyarokban stabilan fordul és kiválóan tartja az ívet – ezt a sportos vezetési élményt szolgálja a sportos és pontos kormány is. A belső tér a Fordtól megszokott módon egyszerű, de kellemes látványt nyújt, a megnövelt méretű LED-es kijelző pedig jól átlátható és könnyen kezelhető. A sallangmentes, funkcionális kialakítás különösen jól érvényesül egy ST-Line kivitelhez közelítő felszereltséggel.

A vezetéstámogató rendszerek kínálata is teljes: sávelhagyásra figyelmeztet, ráfutásveszélyt jelez, érzékeli a keresztirányú forgalmat, segíti a parkolást, és ha szükséges, a vezető figyelmetlenségére is reagál. Ezek ma már alapelvárások – a Puma pedig magabiztosan teljesíti őket.

A Ford Puma faceliftje megtartotta, amit szerettünk benne, és hozzáadott egy modern, ergonomikusabb és technológiailag fejlettebb belsőt. A 155 lóerős motor bőven elég a hétköznapokra, az automataváltó kényelmes, és a használhatóság, praktikum is rendben van. Az ár a cikk megjelenésekor alapból 10,5 millió forint körül indul, a jobban felszerelt verziók pedig 12 millió körül mozognak –, de a konkurensek között is hasonló szinten járunk.

Szöveg és Fotó: Érsek M. Zoltán

A cikk testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Orbán Viktor: fix 3 százalékos hitel indul a vállalkozásoknak

hétfőtől a Széchenyi Kártyával elérhető minden hiteltermék kamatát levisszük 3 százalékra.

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Több százmilliós nagyságrenddel bővült a Széchenyi Mikrohitel MAX+

A Nemzetgazdasági Minisztérium, a KAVOSZ és a VOSZ együttműködésével megvalósuló módosítás célja, hogy a magyar mikro- és kisvállalkozások gyorsabban és egyszerűbben jussanak kedvezményes forráshoz.

Innen megismerheti az elektromos céges autócsere pénzügyi vonzatait

Pataki Gábor elektrifikációs szakember útjára indította azt a weboldalt,...
Hirdetés

Hírek

Az azonosítatlan drónok tönkretehetik a polgári légiközlekedést

Az elmúlt években történt, akár a terrorcselekmények határát súroló...

Orbán Viktor: fix 3 százalékos hitel indul a vállalkozásoknak

hétfőtől a Széchenyi Kártyával elérhető minden hiteltermék kamatát levisszük 3 százalékra.

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Több százmilliós nagyságrenddel bővült a Széchenyi Mikrohitel MAX+

A Nemzetgazdasági Minisztérium, a KAVOSZ és a VOSZ együttműködésével megvalósuló módosítás célja, hogy a magyar mikro- és kisvállalkozások gyorsabban és egyszerűbben jussanak kedvezményes forráshoz.

A digitális térben előforduló veszélyekre hívja fel a fiatalok figyelmét a GVH

Közleményében a GVH a szülőknek azt javasolja, hogy figyeljék a játék PEGI besorolását az első használat - letöltés, vásárlás - előtt. Igyekezzenek figyelemmel kísérni a gyermekük által használt játékokat, ha lehet, legalább nézőként vegyenek részt a tevékenységben.

Megérkezett Londonba első szállodájával az a&o Hostels

Európa legnagyobb magántulajdonban lévő hostelcsoportja, az a&o Hostels megvásárolta a korábbi DoubleTree by Hilton Docklands Riverside hotelt, ezzel megnyitva első londoni szállodáját. A fokozatos felújításra 21 millió fontot fordítanak, miközben az ingatlan továbbra is szállodaként fog működni, nem hostellé alakul. A szálloda 500 szobával és 2100 ággyal rendelkezik majd, és az ár-érték arányt kereső egyéni utazókat, családokat célozza meg.

Mindenki múzeumba! – Múzeumok Őszi Fesztiválja

Székesfehérváron „Az Év Kiállítása 2025” egyik jelöltje!

Jelentős támogatással fejleszt a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság

A Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság duplán ünnepel, 50 éves a területén fekvő Ócsai Tájvédelmi Körzet, és most indul el 659 millió forint európai uniós támogatással ökológiai vízgazdálkodás feltételeinek megteremtése a Hajta-patak mentén, amely által több mint 791,5 hektáron javul majd az élőhelyek állapota.
Hirdetés

Gazdaság

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.

A kockázatkezelés nem játék, de tanulhat a sakkból – öt párhuzam a tábla és a tőkepiacok között

A 2008-as pénzügyi válság óta a kockázatkezelés a banki működés egyik legfontosabb területévé vált. Ma már nemcsak arról szól, hogy egy intézmény megfeleljen a szabályozói elvárásoknak, hanem arról is, hogy előre felkészüljön szélsőséges forgatókönyvekre és biztosítsa a pénzügyi szektor hosszú távú stabilitását.

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.