A sportos vonalak, a dinamikus benzinmotor és a kézzelfogható minőség sokaknak még mindig többet jelentenek, mint a zöld rendszám. Nekik szól a Cupra legújabb modellje, a Terramar, amely hazánkból, Győrből indul európai hódító útjára. A Volkswagen-konszernhez tartozó spanyol márka új kompakt SUV-ja nem a divatos, úri terepjárós SUV-kupé trendeket követi, hanem a sportosságot és a praktikumot igyekszik összehangolni.
Habár a 4,5 méter hosszú Terramar valahol a Formentor és a Tavascan között helyezkedik el, karakterében mégis egyedi. Az éles vonalvezetésű orr-rész, a háromszög grafikájú (feláras) Matrix LED fényszórók és a brutális méretű hűtőnyílások egyértelműen sportautós hangulatot árasztanak. A Graphene Grey alapfényezés helyett azonban jobban mutat az Enceladus matt szürke metál – főleg a 20 colos bronz-fekete felnikkel párosítva.
Sportos egyéniség
A beltér érthetően a VW-csoport megoldásaira épül, mégis erősen egyedi, Cupra-hangulatot áraszt. A 12,9 colos infotainment rendszer alatti érintős csúszkák ugyan tanulást igényelnek, de a fizikai gombokkal felszerelt kormány, a bronzszínű részletek és az ergonomikus, jól tartó Dinamica sportülések remek komfortot teremtenek. A hátsó ülésen két felnőtt kényelmesen elfér, a sínen tologatható pad és a 630 literig bővíthető csomagtartó pedig igazán családbarát megoldás.
A Terramar VZ-t a jól ismert 2.0 TSI motor hajtja, 265 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal. Ez már az EA888 motorcsalád negyedik generációja, amely kulturált járásával és dinamizmusával nyűgöz le. Az összkerékhajtás és a 7 fokozatú DSG-váltó alap, a gyorsulás 5,9 másodperc százra. A fogyasztás a teszt során, vegyes használatban 10 liter körüli átlagértéket mutatott, miközben finoman hajtva a 8 liter körüli fogyasztás is reálisnak nevezhető.
A hatféle választható menetmód, a dinamikusan hangolt adaptív lengéscsillapítás, és az akár milliós tételként rendelhető Akebono sportfékek mind azt szolgálják, hogy a Terramar ne csak egy “menő SUV” legyen, hanem valóban vezetési élményt nyújtson. A hanggenerátorral megtámogatott motorhang ugyan nem hoz lázba mindenkit, de az autó viselkedése a kanyarban, a futómű stabilitása és a pontos kormányzás igazán élvezetessé teszik a mindennapi közlekedést.
Prémium SUV igazi Cupra-vérrel
A Cupra Terramar nemcsak sportos, hanem átgondolt, praktikus és technológiailag is naprakész. A cikk megjelenésekor 21,4 milliós alapáron indul a 2.0 TSI VZ változat, de extrákkal könnyedén 26 millió fölé kúszhat az ára. Ezért cserébe viszont egy valóban különleges SUV-ot kapunk, amely gyönyörű formájával, sportos viselkedésével és prémium érzetű utasterével kiemelkedik a kompakt SUV-mezőnyből.
Ha a belső teret és a csomagteret is figyelembe vesszük, nyugodtan mondhatjuk, hogy a Terramar azoknak készült, akik olyan családi autót keresnek, amivel nem akarnak lemondani a vezetés élményéről. Vagy ha nem családi autóra vágynak, hiszen még nincs is családjuk, egy olyan kocsit szeretnének, ami kellő és egyedi belső teret ad, miközben az igazán ütős külcsin mellé kellő lóerő is társul. Ezért is sajnálhatjuk, hogy a márka ezzel a modellel búcsúzik a tisztán belső égésű motoroktól.
Szöveg és fotó: Érsek M. Zoltán
A cikk testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg