Hirdetés
Kezdőlap Mozaik A magyar szülők sportos gyerekekre vágynak - régiós felmérés
No menu items!

A magyar szülők sportos gyerekekre vágynak – régiós felmérés

A magyar szülők sportos gyermekekre vágynak – derül ki a világ legnagyobb sportszer kereskedelmi cége, az Intersport régiós felméréséből. Arra is választ ad a kutatás, hogy miben vannak elmaradva a sportegyesületek, milyen hatása van a közösségi médiának a gyerekek sportolási hajlandóságára és a magyarok hány százaléka küzd motivációs mélyponttal a munka után.

Horváth Csobán

A felmérés fontos megállapítása, hogy Magyarországon szinte minden szülő (96%) azt szeretné, ha gyermeke aktív, sportos lenne – fejtette ki Horváth Csobán, az Intersport Magyarország ügyvezető igazgatója.

Hozzátette: a sportegyesületek lehetőségeit, illetve tennivalóját mutatja, hogy hazánkban csak a gyerekek 35%-a tagja valamilyen sportegyesületnek. (Szlovákiában 46,4 %, Ausztriában 47,9 %, Csehországban 49,4 %, Németországban 57,3 %) Ebben nagy szerepe van annak, hogy a válaszadó magyar szülők majdnem fele szerint a sportegyesületi kínálat nem kielégítő a lakóhely, vagy az iskola közelében.

A felmérés szerint – ahol egy kérdésre több választ is lehetett adni -, a hat évesnél idősebb gyerekkel élő szülők 18 %-a nem tudja, mennyit sportol gyermeke, 16 %-uk szerint heti 1-3 órát, 21 %-uk szerint legalább heti 5 órát, 40 %-uk szerint pedig hetente több mint 5 órát tölt el sporttal a család kisebb tagja.

Beszédes adat, hogy miközben a gyerekeknek csak 4,5 % nem sportol rendszeresen, az iskolai tornaóráknak köszönhetően egyértelműen megnőtt a gyerekek sporttal eltöltött óráinak száma, ezáltal pedig  jelentős részüknek a sport beépülhet a mindennapjaiba.

A közösségi média megosztó

A mobiltelefon, a közösségi média és a sport kapcsolatát elemző kérdésre a válaszadók 77 %-a mondta azt, hogy minél gyakoribb a digitális média használata, a gyerekek és fiatalok annál kevésbé aktívak a sportban.

Ugyanakkor a válaszokból az is kiderült, hogy a digitális média ösztönözhet is a sportra: a megkérdezettek 49 %-a szerint a közösségi média arra motiválhatja a fiatalokat, hogy (többet) sportoljanak, míg 58 %-a gondolta úgy, hogy a közösségi média sportos példaképeket állít a fiatalok elé. A válaszadók 59 %-a szerint a közösségi média felkelti a fiatalok érdeklődését az új sportágak iránt.

Helyszín és a közösség

A gyerekek sportra való motivációjához kapcsolódva a helyszínt illetően, a válaszadók 32%-a mondta azt, hogy a gyerekek számára fontos, hogy a természetben legyenek. 64% szerint a mozgás öröme, 45% szerint pedig az egészség és a fittség a gyerekek sport iránti motiváló ereje. Emellett a szülők 57 %-a vallja azt, hogy a barátokkal való együtt sportolás a legfontosabb mozgatórugója annak, hogy egy gyerek mozogjon.

A sport energiát igényel és szabadít fel

A felnőtt munkavállalók 59,1 %-a válaszolta azt: hiába határozza el, hogy munka után sportolni fog, nincs elég motivációja a sportoláshoz, mert ezzel kapcsolatban motivációs mélyponttal küzd. Ez az arány csak Csehországban és Szlovákiában jobb – 55,4%, illetve 56,7% -, míg Ausztriában 66,8%, Németországban pedig 60,5%. Emellett a válaszadók 59 % mondta azt, hogy a munka és az egyéb tennivalók mellett nem jut ideje arra, hogy a gyerekeivel sportoljon.

Ugyanakkor, a megkérdezettek 82 %-a mondta, hogy igyekszik sok mozgást beépíteni a munkás hétköznapokba, míg 62 % vallja azt, hogy csökken a munkában nyújtott teljesítmény, ha hosszabb időn keresztül nem sportol. 76% tartja úgy, hogy a sportra mindig kell időt találni, akkor is, ha a munkahelyen sok a stressz. 62% pedig szeretné még jobban beépíteni a munkás hétköznapjaiba a sportot.

A kérdésre, hogy milyen hatással van a rendszeres sportolás a munkájára, a válaszadók 67%-a mondta azt, hogy a sportolás után általában jobb a hangulata, míg 54%-uk szerint ettől nagyobb teherbírás, 48% szerint pedig megnövekszik a teljesítőképesség, míg 15% szerint csökken a kiégés kockázata.

A felmérés során az is kiderült, hogy Magyarországon, a munkaadók csupán 32%-a biztosít dolgozói számára térítésmentes fitnesz lehetőséget. Vagyis a munkaadók 68%-a nem biztosít dolgozói számára térítésmentes fitnesz lehetőséget. A helyzet ugyanakkor másutt sem sokkal jobb: az arány Ausztriában 69%, Csehországban 72,1 %, Szlovákiában 75,4 %, míg az éllovas Németországban 65,4 %.

A magyarok a természetbe vágynak

A magyar válaszadók 51 % a szabadban végzi a sporttevékenységeket, míg 85 % szívesen sportolna többet a természetben.

A természetben zajló outdoor sportok kedvelőinek 84 %-a azért ezt választja, mert a friss levegőn akar lenni. 59 % szerint egyszerűen szép a természetben lenni, míg 51 % szabadnak érzi magát a természetben.

A kérdésre, hogy a természetben hol szeret a legjobban sportolni? A magyar válaszadók 51%-ban az erdőt, 44%-ban a vizeket, 40%-ban a mezőket/parkokat, 22 %-ban a hegyeket jelölték meg.

A sportpálya a férfiak terepe

A férfiak 31 %-a, de csak a nők 17 %-a, mozog a legszívesebben a sportpályán. Vagyis majdnem kétszer annyi magyar férfi, mint nő, választja a sportpályákat. Eszerint egy magyar vegyes focicsapat négy nőből és hét férfiból állna fel.

Kemping, alkalom, meggyőzés

A kempingezéssel kapcsolatban adott válaszokból kiderült, hogy a válaszadók 86%-a szerint a kempingezés a szabadságot és a kalandot jelenti, míg 13% szerint egyszerűen szép a természetben lenni. A válaszadók 66%-a külföldön szeret kempingezni, 42% leginkább a fesztiválokon kempingezik. A válaszadók 11%-a 2-3 évente egyszer kempingezik, 38% ritkán 38% viszont soha nem kempingezik.

Az időskori sportolás kapcsán a válaszadók 92 %-a gondolja úgy, hogy aki rendszeresen sportol, kiegyensúlyozottabban él, míg 69 %-uk szerint a sport a fiatalság forrásaként hat.

A havonta egy alkalomnál ritkábban, vagy sohasem sportolók válaszaiból az is kiderült, hogy egy lusta embert sem egy orvos, sem egy barát nem tud meggyőzni. 43 %-uk szerint: „Csak én magam tudnám magam több sportra rávenni.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Orbán Viktor: a gazdasági semlegesség hoz sikert

A Fidesz és a polgári jobboldal állapotáról Orbán Viktor felidézte: 45 százalékot kaptak az európai parlamenti választáson, ami a legjobb európai eredmény, ezzel listavezetők

Bécs: Kerékpárút-hálózat – biztonságosan a bécsi iskolákhoz

z új tanév kezdetével mintegy 260.000 bécsi diák indul útnak, így a város egyik legfontosabb célja, hogy mindenki biztonságosan érjen be az iskolába. Bécs kerékpárút-fejlesztési programja eddig 142 iskolát kapcsolt rá a városi kerékpárút-hálózatra.

Itt a bizonyíték: sokkal többet költenek a magyarok külföldön

Egy átlagos magyar turista akkor költ a legtöbbet, ha az Egyesült Államokba utazik, 484 ezer forint körül volt a fejenkénti átlag. Az Afrikába utazók 300 ezer, az Ázsiába tartók 294 ezer forintot költöttek el az utazásuk során.

Globális unikornist nevelhet az Accessio

Miközben a startupok számát tekintve Magyarország nem áll rosszul,...
Hirdetés

Hírek

Szerda reggelre erősödött a forint árfolyama

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,1160 dollárról 1,1158 dollárra változott.

Felébredt a forint

Erősödött a forint kedd reggel a főbb devizákkal szemben...

Devizapiac – Erősödött a forint péntek reggelre

Az euró 1,1128 dollárt ért reggel 7 órakor a csütörtök kora esti 1,1112 dollár után.

II. Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Zsidó Gasztronómiai Fesztivál

Megtekinthetik a csodálatos zsinagóga épületét és a tárlatvezetésen megismerhetik a történetét.

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

Minden társadalom számára fontos lehet alternatív elektronikus fizetési megoldások kidolgozása a pénzforgalmi stabilitás és a monetáris szuverenitás érdekében.

Devizapiac – Erősödött kissé a forint hétfőn

Az eurót este hat órakor 394,00 forinton jegyezték a kora reggeli 394,26 forint után, a.

Kicsit, de erősödött péntek reggelre a forint

Erősödött péntek reggelre a forint.

Great Taste Awards díjat kapott az esztergomi kávépörkölő üzem

A kávé a kőolaj után a második legtöbbet értékesített termék a világon, világszerte 2 milliárd fogyasztóval.

Gazdaság

Rekordokat döntöget a lakossági hitelezés, csúcson a személyi kölcsön

A lakáshiteleket annak ellenére is keresik, hogy a kamatok immár második hónapja emelkednek. Júliusban már a THM-plafon sem fogta vissza a bankokat az árazásban, egy átlagos lakáshitelnél 6,81 százalékos kamatot és 7,24 százalékos THM-et mért az MNB. 

Az új fizetési megoldás, a qvik sikere

Minden magyar ügyfélnek lehetősége van, hogy használja az új fizetési megoldást. A végső döntést a fogyasztók hozzák meg, a qvik akkor terjed el, ha a fogyasztók számára kényelmes, gyors, egyszerű és biztonságos - fejtette ki.

Mi vár a forintra ha Európa és Amerika kamatcsökkentést tervez szeptemberre?

A Bank of Japan szerepe most az, hogy megszilárdítsa Japán gazdasági pályáját. Egy újabb kamatemelésre minden bizonnyal szükség van

162,6 milliárd forint adózás előtti eredmény az első fél évben – MBH Bank

Az MBH Bank mérlegfőösszege 11,8 százalékos éves emelkedés nyomán 11 727 milliárd forintot tett ki a fél év végén. A társaság 19,3 százalékos tőkemegfeleléssel és 17,8 százalékos elsődleges-tőkemegfelelési mutatóval zárta a fél évet.