Kezdőlap Mozaik Bővítés és felújítás két legforgalmasabb sztrádánkon
No menu items!

Bővítés és felújítás két legforgalmasabb sztrádánkon

A kormány szeptembertől egy 43 kilométeres szakaszon teljesen felújítja, majd 2021-től három sávossá bővíti az M1-es autópályát. Mindeközben az M7-es felújítása is megkezdődik.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter ezzel kapcsolatban kifejtette: a 43 kilométeres felújításon nem a kátyúkat javítják, vagy a lyukakat foltozzák, hanem teljes felújítást végeznek. Az MTI – az origo cikke alapján született – tudósítása alapján erre a kormány mintegy 25 milliárd forintot fordít, a munkálatok várhatóan már szeptemberben elkezdődnek és a tervek szerint 2019 végére fejeződnek be.

Az M1-es autópálya három sávossá bővítése 2021-ben kezdődhet, a felújítási és bővítési munkálatok idejére pedig akciótervet dolgoztak ki a forgalom könnyítésére.

Ugyanakkor a kormány egyelőre nem tervezi harmadik sáv építését az M7-es autópálya Balaton felé vezető szakaszán, ugyanis tapasztalat szerint az erre haladó forgalom időben jobban eloszlik, mint a főváros felé vezető. Jó hír viszont, hogy az M7-es autópálya forgalmának könnyítésére egy új csomópont épül, aminek segítségével a Balatonfűzfő felé tartók közvetlenül fel tudnak majd hajtani a 710-es főútra.

Az Üzlet az M1-es, a sávszűkítések miatt különösen elviselhetetlen nyári csúcsforgalma kacsán, augusztus elején kereste a témában a Magyar Közút Nonprofit Zrt., amelynek kommunikációs osztályáról egyebek között azt a választ kaptuk, hogy a 2017-es validált adatok alapján elmondható, hogy

a pálya mértékadó óraforgalma már a tavalyi évben is több szakaszon megközelítette, sőt, néhol át is lépte az elméleti kapacitás értékét, az idei évben pedig éves szinten további forgalomnövekedés várható.

Az M1-esen két ütemben zajlanak, zajlottak felújítások. Egyrészt a 16-18-as kilométer között, illetve jelenleg szakaszosan a 28-40-es kilométer között. Összesen így a 14 kilométert érintő felújítás során a kivitelezők 16 ezer köbméter aszfaltot bontanak ki és több mint 40 ezer tonna új aszfaltot építenek be.

A jelenleg is zajló felújítás a tervek szerint októberig tart, sávelhúzással 2+1+1 sávon, így a forgalom mindkét irányban 2x2 sávon, ugyanakkor kapacitás és áteresztőképesség mellett haladhat,

ennek köszönhetően önmagában a munkavégzés és munkaterület miatt szerencsére nem alakulnak ki torlódások.

Az M1-es autópályán elsősorban a nagy forgalom miatt lassulhat le a közlekedők vagy ha baleset alakul ki. A mozgó terelés mellett végzett munkák során, ha 3-4 kilométeres a kocsisor, akkor időszakosan kiállnak a szakembereink, mindaddig, amíg a feltorlódott kocsisor nem szűnik meg.

Természetesen vannak fix korlátozással járó egyéb munkák is, például szalagkorlát javítás, lokális javítások, ezeket úgy ütemezik, hogy a csúcsidőket elkerüljék, ami nagyon nehéz feladat, mert folyamatosan nagy a forgalom a pályán, hétköznap, hétvégén, és éjszaka egyaránt.

Az M7 több mint 20 kilométeres szakaszának megújítása már megkezdődött az autópálya Letenye felé vezető oldala, a 90-es és a 111-es kilométerszelvények között. Az útalapot is érintő felújítási munkák két ütemben valósulnak meg. Az idén 8 kilométernyi szakasz újul meg az alábbi tervek szerint.

Az augusztus 20-ai hosszú hétvégét követően a Magyar Közút Nonprofit Zrt. augusztus 22-én adta át az M7-es felújításának első üteméhez kapcsolódóan a munkaterületet a kivitelezőnek.

Első körben a 102-es és 111-es kilométerszelvények között, vagyis a Siófok Centrum és a Zamárdi csomópont között újul meg a pálya Letenye felé vezető 8 kilométeres szakasza. A terelés kiépítése megkezdődött, a sávelhúzással megvalósuló felújítás augusztus 24-én reggel indul el.

A pályaoldal felújítása a Siófok Centrum csomópont előtt 2 kilométerrel kezdődik és a Zamárdi csomópont előtt fejeződik be. A Letenye felé vezető oldal forgalmát a főváros felé vezető oldalra terelik át. Mivel a Budapest felé tartó irányban összesen három sáv áll rendelkezésre, ezért a főváros felé a leállósávon és a külső sávon, míg a Letenye irányába egy sávon haladhat a forgalom.

Az első ütem során augusztus 24-től egészen szeptember 18-ig az építési szakaszon belül a Siófok Centrum csomóponti lehajtás minden jármű számára biztosított lesz,

azonban a felhajtási lehetőség ebben a körforgalmi csomópontban Letenye irányban megszűnik minden jármű számára a kivitelezés teljes időtartamáig.

Ezt követően szeptember 18-a és október 20-a között megszűnik a Siófok Centrum csomópontban a lehajtási lehetőség, ezért a 65-ös főút felé irányuló személygépjármű forgalom számára lehajtási jelzéseket helyeznek ki a szakemberek az M7-es autópálya Szabadi-Sóstó lehajtójánál.

A tehergépjármű forgalom számára Siófok után lévő Zamárdi csomópont nyújt lehajtási lehetőséget a 65-ös főút és Siófok Centrum irányába.

A tehergépjárművek a Zamárdi csomóponti ág – 7-es főút körforgalmi csomópontjában megfordulva hajthatnak vissza az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalára, majd az autópálya Siófok Centrum csomóponti lehajtó ágát használva tudnak eljutni a 65-ös főútra.

A lehajtási és felhajtási lehetőségeket az autópályán és a 7-es főúton is sárga alapú útbaigazító táblán jelezik a gépjárművezetők számára.

A 65-ös főúton a Siófok lakott területen belüli szakaszáról érkező személy-és tehergépjárművek Letenye irányába az M7-es autópályára a Zamárdi csomópontban hajthatnak fel. A Zamárdi felé irányuló felhajtási lehetőséget szintén sárga előjelző táblák jelezik a 65-ös főút körforgalmi csomópontban, illetve Siófok központjában a 7-es – 65-ös főút csomópontjában is.

Az M7-es autópályán a munkálatok során az építési területen a Letenye felé irányuló teher- és gépjárműforgalom számára 3,75 méter széles forgalmi sáv lesz biztosított 80 km/órás sebességkorlátozással és előzési tilalommal.

A Budapest felé irányuló teher- és gépjárműforgalom számára pedig 3,25, illetve a leállósávban 3,5 méter széles forgalmi sáv lesz biztosított, szintén 80 km/órás sebességkorlátozás mellett, ezen kívül ezen a szakaszon a tehergépjárművekre vonatkozó előzési tilalom is érvénybe lép.

A mintegy 20 kilométert érintő burkolatfelújítási munkák mellett összesen 5 helyen hídfelújítási munkák is zajlanak majd, melyek szintén forgalomkorlátozásokkal járnak majd. Az egyes építési fázisokról és az azokhoz kapcsolódó forgalomszervezési változásokról a beruházó, Magyar Közút Nonprofit Zrt. folyamatosan ad majd tájékoztatást.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. arra kéri a közlekedőket az úton dolgozók és a többi járművezető biztonsága érdekében, hogy a munkaterületen érvényes ideiglenes sebességhatárokat mindenképpen tartsák be!

Tekintettel arra, hogy a felújítási munkák idején hosszabb menetidővel számolhatnak a közlekedők, ezért az autósoknak ajánlott még indulás előtt tájékozódniuk a korlátozáshoz, munkavégzéshez kapcsolódó aktuális forgalmi helyzetről a cég Útinform szolgálatánál a +36-1-336-2400-as telefonszámon, illetve a www.utinform.hu weboldalon, de érdemes navigációs, közösségi autós alkalmazást is használniuk, hogy az optimális útvonalukat megtervezhessék.

A munkálatok és a terelések kapcsán a Magyar Közút Nonprofit Zrt honlapján részletesen is tájékozódhatnak az érdeklődők.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Miért állnak le ünnepnapokon a csatornák? A zsírszörnyek új ellensége az okosszivattyú

Sokmillió forintos kiadást okoznak a vízműveknek a vécén lehúzott nedves törlőkendők – intelligens szivattyú lehet a megoldás a „zsírszörnyek” elleni harcban

Megjelent a rendelet az Otthontámogatás részleteiről

Megjelent a Magyar Közlönyben a közszolgálatban dolgozók Otthontámogatására vonatkozó rendelet.

A hungarikumok a magyar identitás sokszínűségét mutatják meg

Minden hungarikum mögött ott van a magyar észjárás, a magyar kéz munkája, a magyar szív hűsége, ezért ezek az értékek nem csupán büszkeségeink, hanem válaszaink arra, hogy kik vagyunk mi magyarok.

Új adótámogatás segíti a környezeti károkat mérséklő vállalkozásokat

Januártól új támogatás segíti a környezeti károk mérséklésében közreműködő vállalkozásokat, akár 30 millió eurót is leírhatnak a társasági adójukból - mondta az Energiaügyi Minisztérium (EM) környezetügyért felelős államtitkára az M1 aktuális csatorna szerda reggeli műsorában.
Hirdetés

Hírek

Miért állnak le ünnepnapokon a csatornák? A zsírszörnyek új ellensége az okosszivattyú

Sokmillió forintos kiadást okoznak a vízműveknek a vécén lehúzott nedves törlőkendők – intelligens szivattyú lehet a megoldás a „zsírszörnyek” elleni harcban

A hungarikumok a magyar identitás sokszínűségét mutatják meg

Minden hungarikum mögött ott van a magyar észjárás, a magyar kéz munkája, a magyar szív hűsége, ezért ezek az értékek nem csupán büszkeségeink, hanem válaszaink arra, hogy kik vagyunk mi magyarok.

Miniszteri biztos: a Déli Körvasút fejlesztés részeként átfogó fatelepítési program indult és új zöldfolyosó létesül

A Déli Körvasút fejlesztése napi 60 ezer ingázó autó forgalmával, 300 kilométeres kocsisorral mentesíti a budapesti utak zsúfoltságát, ezzel évente több mint 104 tonna nitrogénoxiddal és közel 900 tonna szénmonoxiddal csökkenti a főváros levegőszennyezését.

Ingatlan.com: több tízezer ingatlannal bővülhet az Otthon Start programba bevonható lakások kínálata

A Lechner Tudásközpont friss adatai szerint Magyarországon több mint 150 ezer külterületi lakóingatlan található, amiből 29 ezer zártkerti besorolású.

Tévhitek tartják vissza a vállalkozásokat a rendszerszintű AI-alkalmazástól

A mai modern AI-rendszerek már képesek a felhasználói szándékot és érzelmeket is felismerni, így a használat teljesen átalakult: nem kódokat, hanem emberi kérdéseket kell megfogalmazni.

Óriási vízmennyiség tűnik el az elavult megoldások miatt

A magyarországi ivóvízhálózatok műszaki állapota tehát komoly kihívás elé állítja az ágazatot.

NKFH: több mint 15 millió forint kártalanítás járt a légiutasoknak

Az eljárások eredményeként 38 750 euró, azaz hozzávetőlegesen 15,5 millió forint kártalanítást ítéltek meg az utasoknak.

Nincs megállás: egyre olcsóbbak a személyi kölcsönök

A folyamatos csökkenést viszont most már elsősorban az okozza, hogy az alacsonyabb hitelösszeg-sávoknál is egyre lejjebb nyomják a kamatokat a pénzintézetek.

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.