A kereslet bővülése és az árak emelkedése sem állt meg a használtautó-piacon, a tavaly decemberben még 3,1 milliós hirdetési átlagárak 2021 márciusában már 3,7 millió forint felett jártak, tavaly márciushoz képest pedig csaknem 1 millió forintos, 33,2 százalékos a drágulás – közölte saját adatai alapján a Használtautó.hu.
Az összefoglaló szerint tavaly márciusban és áprilisban az autópiac egészével a Használtautó.hu felületén indított keresések száma is visszaesett, de az érdeklődők és a vásárlók már májusban visszatértek, és számuk azóta is csak nőtt.
Idén az első negyedévben 35 százalékkal, márciusban már csaknem 39 százalékkal több keresést regisztrált a Használtautó.hu, mint tavaly ilyenkor.
A nagyobb kereslet csak az egyik árfelhajtó tényező, a forint árfolyamváltozása miatt az új autók ára, valamint a külföldi használtautó-beszerzés is megdrágult – fejtette ki a közleményben Katona Mátyás szakértő.
A kereslet növekedése ellenére a tulajdonosváltások még mindig elmaradnak a tavalyi számokhoz képest. Ugyanakkor az első negyedévben az import 18 százalékos csökkenése mellett a hazai tulajdonosváltások száma csak 4,2 százalékos elmaradást mutatott, a közlemény szerint így még mindig az látható, hogy a hazai magánvásárlók legfontosabb bázisának az itthoni gépjárműkínálat számít.
A koronavírus-járvány hatására a személyes mobilitás felértékelődött, és olyan vevők jelentek meg a piacon, akik korábban nem tudtak vagy nem akartak saját autót vásárolni.
Ezzel párhuzamosan a Használtautó.hu felületén a legnépszerűbb modellek élbolyában is változás történt, míg 2020-ban a Skoda Octaviára kerestek a legtöbben, az idei év kedvenc használt modellje az első negyedév után a Suzuki Swift. Szintén dobogós a Skoda Octavia és Ford Focus.
A tájékoztatás szerint az átlagár-növekedés kiszámításához az adott hónapban a Használtautó.hu felületén feladott hirdetések átlagárait hasonlították össze, amiben benne vannak a gyakorlatilag újnak számító szalonautók hirdetési árai is.
Az Adevinta-csoport 11 országban 4700 alkalmazottat foglalkoztató nemzetközi cégcsoport.
Hazai vállalata, az Adevinta Classified Media Hungary Kft. jelenleg két márkával, a Jófogás és a Használtautó.hu brandekkel van jelen a hazai e-kereskedelmi piacon.