A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az Úticél Németország nemzetközi marketingjében.
A mesterséges intelligencia által generált influenszer „Emma” bemutatásával a DZT egy innovatív, interaktív márkaképviselőt hozott létre, aki a virtuális térben a potenciális utazók számára 24 órában inspirációt nyújt az igazi üdülési élményekhez és Németország személyes felfedezéséhez. Emma hosszú távú célja, hogy a DZT digitális kommunikációs stratégiájának központi, elengedhetetlen részévé váljon.
Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „A mesterséges intelligenciára (MI) alapuló influenszer Emma bevezetése a digitális stratégiánk következő lépése. A stratégia fontos részét alkotják az MI-alkalmazások – márkakommunikációnk kiegészítéseként és technológiai támogatásaként. A customer journey részeként Emma már az ötletelés fázisában innovatív összekötőként szolgál a potenciális utazók és a valódi, felejthetetlen németországi élmények között. Emma párhuzamosan működik majd a már sikeresen bevezetett meglévő influenszer-marketing struktúrái mellett.
A „klasszikus” influenszerekkel való együttműködésnek köszönhetően az elmúlt évben már 148 millió megjelenést generáltunk az influenszerek közösségi média csatornáin. A DZT MI-stratégiája felhasználja a technológiai innovációkat, amelyek nem arra hivatottak, hogy helyettesítsék a személyes élményeket és találkozásokat az úticél Németországban, hanem arra, hogy az utazók vásárlói útját (customer journey) szolgáltatásorientált módon optimalizálják.”
A mesterséges intelligenciára alapuló influenszer-projektet a DZT a Startup Creator ügynökséggel együttműködésben és a legmodernebb technológiák felhasználásával fejlesztette ki. A „személyiségjegyek”: Emma egy modern, világra nyitott fiatal berlini hölgy, aki otthonosan mozog a digitális világban. Érdeklődik a technika és az utazás iránt, a harmincas évei közepén jár és összeköti az új technológiák iránti affinitását az úticél Németország iránti rajongásával.
Instagram-csatornáján @EmmaTravelsGermany Emma ihlettel szolgál követőinek a következő németországi utazásukhoz, elkíséri őket útközben, illetve informatív és szórakoztató módon osztja meg élményeiket. Hosszú távon Emma nem csupán információátadásra szolgál, hanem személyes utazási kísérőként funkcionál majd, aki személyre szabott útvonalakat állít össze a felhasználók egyéni érdeklődésének megfelelően.
A technikai háttér: Emma egy teljes mértékben a mesterséges intelligencia által generált „digital human”. Az élenjáró deep learning-algoritmusoknak és a Large Language Models-nek (LLMs) köszönhetően chat formátumban több mint 20 nyelven tud kommunikálni követőivel. Az év végéig a MI-asszisztens nem csak az összes információhoz fér majd hozzá a germany.travel oldalon, hanem arra is képes lesz, hogy a DZT Knowledge Graph valós idő-adatait is elérje.
Háttér: a MI növekvő jelentősége a DZT munkásságában
A DZT Emmával egy új fejezetet nyit a mesterséges intelligencia felhasználásában. A MI már ma is meghatározó a DZT munkájának számos területén: például a nemzetközi utazási szakmával való együttműködésben, az ügyfélkommunikációban vagy a marketingben.
A globális online utazási irodák egyre erőteljesebben használják a MI-t, hogy világszerte kielemezzék a turisztikai kínálatot és optimálisan értékesítsék azt. A DZT támogatja ezt a trendet az Open Data-projektjével: a DZT Knowledge Graph-ban már most is több mint egy fél millió géppel olvasható, lehívható adatsor található a turisztikai látnivalókkal, túrákkal, rendezvényekkel, illetve az infrastruktúrával kapcsolatban. Ezek az adatok javítják Németország turisztikai kínálatának láthatóságát a nemzetközi online platformokon.
A végfelhasználók megszólításánál a MI segítséget nyújt az ügyfelek jobb megértésében, illetve a személyre szabott ajánlatok prezentációjában is. Így a DZT weboldalán már 2020-óta egy a mesterséges intelligencia által támogatott chatbot válaszolja meg az ügyfelek kérdéseit a nap minden órájában, valamint a DZT az immerzív technológiák területén – mint a virtuális valóság, a kiterjesztett valóság vagy a smart speaker-alkalmazások – már régóta felhasználja a MI-t a végfelhasználói ihletadás folyamatában.
A DZT mindennapi munkafolyamatainak már most részét képezik a MI-alkalmazások. Különösen a marketing terén számos felhasználási lehetőség nyílik: így például a DZT MI-alkalmazásokat használ a digitális marketingeszközök fejlesztésénél és megvalósításánál, mint a különböző eszközök – képek, szövegek vagy videok – létrehozásánál, a fordításoknál és a grafikai dizájnál. A DZT átlátható kommunikációjának köszönhetően felelősségteljesen használja fel a MI-alkalmazásokból adódó lehetőségeket.
Felkeltettük érdeklődését? Ismerje meg Emmát rövid videónkban: https://youtube.com/shorts/x0EMXhk60CM