Kezdőlap Autóipar A Ford a Debrecenben beruházó kínai CATL-lel együttműködve épít akkumulátorgyárat Michiganben
No menu items!

A Ford a Debrecenben beruházó kínai CATL-lel együttműködve épít akkumulátorgyárat Michiganben

A Ford Mustang Mach-E nevű modelljei már a CATL akkumulátoraival futnak. Kép forrása: Bigstock

A Ford bejelentette, hogy 3,5 milliárd dollárból akummulátorgyárat épít Michiganben. Az autógyártó várakozása szerint az Egyesült Államokban történő gyártás segíteni fog neki és kínai partnerének, a CATL-nek abban, hogy az amerikai vásárlók elfogadják a Kínában kifejlesztett, alacsonyabb költségű technológiát. A kínai CATL Magyarországon sem ismeretlen, a társaság Debrecenben éppen egy akkugyár építését készíti elő, heves viták közepette.

A Ford terve, hogy a Michigan állambeli Marshall közelében építi meg az akkumulátorgyárat, azon a megítélésen alapul, hogy az alacsonyabb költségek és a gyorsabb feltöltés sok ügyfél, köztük a kereskedelmi flották vásárlói számára is vonzóvá teszi a lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorokat.

A Ford arra is számít, hogy mivel az LFP akkumulátorok gyártása az Egyesült Államokban és teljes egészében saját tulajdonú üzemben történik majd, a kínai technológiai partnerrel való együttműködés politikai kockázatát is kiküszöböli.

Az amerikai gyártás közelebb visz minket az akkumulátorok függetlenségéhez” – mondta Bill Ford, a Ford elnöke a beruházás bejelentésére tartott rendezvényen a Reuters beszámolója szerint.

Mindemellett a Michiganben történő gyártás a Ford számára jelentős támogatásokat is biztosítana, amelyek segíthetnek abban, hogy az autógyártó 2026-ra elérje a 8%-os haszonkulcsra vonatkozó célját az elektromos iparágban.

A michigani projekt “jelentős lépés a megfizethetőség és a 8%-os haszonkulcs felé vezető úton” – mondta Lisa Drake, a Ford alelnöke az eseményt megelőző sajtóértekezleten.

A Ford tavaly jelentette be, hogy a CATL által Kínában gyártott LFP akkumulátorokat egyes Mustang Mach-E elektromos terepjárókban, valamint az Észak-Amerikában és Európában kínált Ford F-150 Lightning pickupokban kezdi el használni.

A Ford tanulmányozta a Mach-E és Lightning tulajdonosok vezetési szokásait, és megállapította, hogy a Mach-E-k fele naponta legfeljebb 60 kilométert tesz meg – mondta Marin Gjaja, a Ford elektromos járművekkel foglalkozó részlegének ügyfélkapcsolati vezetője.

Ám azóta az Egyesült Államok és Kína között kiéleződött a diplomáciai feszültség. A kongresszus is elfogadta az IRA néven ismert inflációcsökkentő törvényt, amely a szövetségi támogatások jelentős részét a hazai gyártáshoz és nyersanyagokhoz köti.

Drake szerint az IRA “hihetetlenül fontos” volt a Ford azon döntése szempontjából, hogy Michiganbe telepítse negyedik, 2500 dolgozót foglalkoztató akkumulátorgyárát. A várakozások szerint a Ford 20 és 50 dollár közötti órabért kínál majd a dolgozóknak, munkakörtől függően.

Az új gyár a tervek szerint 35 gigawattóra kapacitással indul - ami évi 400 ezer elektromos járműhöz elegendő -, és a termelés 2026-ban indulhat. A telephelyen van hely a bővítésre, mondta Drake.

A michigani gyár egyike annak a négy akkumulátorgyárnak, amelyek építését a Ford Észak-Amerikában és Európában tervezi.

A CATL licencet adna a Fordnak a lítium-vasfoszfát akkumulátorok Michiganben történő gyártásához szükséges technológiára, és technikai segítséget nyújtana az amerikai autógyártónak – közölte a Ford.

Gabby Bruno, a Ford gazdaságfejlesztési igazgatója szerint Michigan számos állammal és országgal versenyzett az üzemért.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.