A második negyedévben 34 százalékkal nőtt a tavalyi azonos időszakhoz képest, és elérte a 188 milliárd forintot az online vásárlások összege Magyarországon – derült ki a Jófogás kereskedelmi portál és a GKI Digital tanácsadó cég összesítéséből.
Ennél nagyobb bővülésre az internetes kereskedelemben az elmúlt 5 évben nem volt példa. Szinte minden termékkategória forgalma jelentősen bővült, de a leginkább az élelmiszereké, a műszaki cikkeké, a lakberendezési és barkácstermékeké.
A felmérést készítők részben a járványveszéllyel magyarázza a változást, hiszen a digitális oktatás térnyerése, és a megváltozott életvitel egyaránt az online vásárlást ösztönözte.
A GKI Digital vezető tanácsadója a cégek átalakulását is kiemelte az elmúlt hónapok folyamataiból. Madar Norbert szerint a járványveszély felértékelte a többcsatornás kereskedelmi működést, a kereskedők tömegével állnak át online forgalmazásra.
A változások a logisztikát is érintik, hiszen egyre több vásárló tér vissza a házhozszállításhoz, míg a csomagpontok forgalma visszaesett. A kiszállítások ugyanakkor nem akadoznak, mert a munkaerőhiány véget ért, és sokan helyezkedtek el futárként – közölték.