A légi taxik a jövő piacának számítanak. De még mindig nem világos, hogy mely hajtómodellek fognak érvényesülni. A Rolls-Royce most arra törekszik, hogy a repülő járművek meghajtási rendszereinek vezető gyártója legyen.
A brit Rolls-Royce hajtóműgyártó a légi taxi üzletágra tesz, ezért erre a célra egy új típusú gázturbinát dob piacra. A turbógenerátor fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) vagy hidrogénnel működhet, és áramot termel a légi taxi egyes hajtóművei számára – jelentette be a Rolls-Royce.
A repülőgépet a következő hónapokban tesztelik – közölte a vállalat. “Ez a termék lehetővé teszi számunkra, hogy ügyfeleinknek hosszabb útvonalakat kínáljunk elektromos repülőgépekkel, ami azt jelenti, hogy több utas utazhat alacsony károsanyag-kibocsátású repülőgépen” – mondta Olaf Otto, az elektromos üzletágért felelős menedzser a Spiegel beszámolója szerint.
A hajtómű nem közvetlenül a repülőgépet hajtja, hanem áramot termel az elektromos motorok számára. Ez növeli a repülőgép hatótávolságát, mert a még szükséges puffer akkumulátorok kisebbek és könnyebbek lehetnek. Emellett nagyobb repülőgépek is készülhetnek, amelyek akár 300 kilométeres távolságot is megtehetnek a regionális forgalomban. A Rolls-Royce arra törekszik, hogy a légi taxik meghajtási rendszereinek vezető gyártójává váljon, és ebben lehetőséget lát új üzleti területek kialakítására.
Az elektromos légi taxikat a jövő piacának tekintik. A szakértők a repülő taxikra különösen a sűrűn lakott és zsúfolt dél-amerikai és ázsiai metropoliszokban látnak keresletet, a teherszállító drónokkal együtt. Számos start-up vállalkozás, mint például a Lilium, a Volocopter vagy az Archer már pozícionálta magát, de a bevált gyártók, mint az Airbus, a Boeing és az Embraer is fejlesztik saját kínálatukat. Egyelőre azonban még egyetlen elektromos függőlegesen fel- és leszálló repülőgép (eVTOL) sem kapott engedélyt kereskedelmi üzemeltetésre, és még nem tudni, hogy mely üzleti modellek fognak érvényesülni.
A Rolls-Royce elsősorban nagyméretű hajtóműveket gyárt hosszú távú repülőgépekhez, mint például az Airbus A350 és a Boeing 787, továbbá hajtóműveket üzleti repülőgépekhez és meghajtási rendszereket hajókhoz, tengeralattjárókhoz vagy erőművekhez. Az új főnök, Tufan Erginbilgic megszorító intézkedéseket vezetett be a vállalatnál, ugyanis a Rolls-Royce még mindig szenved a Covid-járvány következményeitől, amely átmenetileg leállította a légi közlekedést. Időközben a piac kezd magához térni, de a széles törzsű repülőgépek száma még nem érte el a Covid előtti szintet.