Kezdőlap Mozaik A magyar szülők sportos gyerekekre vágynak - régiós felmérés
No menu items!

A magyar szülők sportos gyerekekre vágynak – régiós felmérés

A magyar szülők sportos gyermekekre vágynak – derül ki a világ legnagyobb sportszer kereskedelmi cége, az Intersport régiós felméréséből. Arra is választ ad a kutatás, hogy miben vannak elmaradva a sportegyesületek, milyen hatása van a közösségi médiának a gyerekek sportolási hajlandóságára és a magyarok hány százaléka küzd motivációs mélyponttal a munka után.

Horváth Csobán

A felmérés fontos megállapítása, hogy Magyarországon szinte minden szülő (96%) azt szeretné, ha gyermeke aktív, sportos lenne – fejtette ki Horváth Csobán, az Intersport Magyarország ügyvezető igazgatója.

Hozzátette: a sportegyesületek lehetőségeit, illetve tennivalóját mutatja, hogy hazánkban csak a gyerekek 35%-a tagja valamilyen sportegyesületnek. (Szlovákiában 46,4 %, Ausztriában 47,9 %, Csehországban 49,4 %, Németországban 57,3 %) Ebben nagy szerepe van annak, hogy a válaszadó magyar szülők majdnem fele szerint a sportegyesületi kínálat nem kielégítő a lakóhely, vagy az iskola közelében.

A felmérés szerint – ahol egy kérdésre több választ is lehetett adni -, a hat évesnél idősebb gyerekkel élő szülők 18 %-a nem tudja, mennyit sportol gyermeke, 16 %-uk szerint heti 1-3 órát, 21 %-uk szerint legalább heti 5 órát, 40 %-uk szerint pedig hetente több mint 5 órát tölt el sporttal a család kisebb tagja.

Beszédes adat, hogy miközben a gyerekeknek csak 4,5 % nem sportol rendszeresen, az iskolai tornaóráknak köszönhetően egyértelműen megnőtt a gyerekek sporttal eltöltött óráinak száma, ezáltal pedig  jelentős részüknek a sport beépülhet a mindennapjaiba.

A közösségi média megosztó

A mobiltelefon, a közösségi média és a sport kapcsolatát elemző kérdésre a válaszadók 77 %-a mondta azt, hogy minél gyakoribb a digitális média használata, a gyerekek és fiatalok annál kevésbé aktívak a sportban.

Ugyanakkor a válaszokból az is kiderült, hogy a digitális média ösztönözhet is a sportra: a megkérdezettek 49 %-a szerint a közösségi média arra motiválhatja a fiatalokat, hogy (többet) sportoljanak, míg 58 %-a gondolta úgy, hogy a közösségi média sportos példaképeket állít a fiatalok elé. A válaszadók 59 %-a szerint a közösségi média felkelti a fiatalok érdeklődését az új sportágak iránt.

Helyszín és a közösség

A gyerekek sportra való motivációjához kapcsolódva a helyszínt illetően, a válaszadók 32%-a mondta azt, hogy a gyerekek számára fontos, hogy a természetben legyenek. 64% szerint a mozgás öröme, 45% szerint pedig az egészség és a fittség a gyerekek sport iránti motiváló ereje. Emellett a szülők 57 %-a vallja azt, hogy a barátokkal való együtt sportolás a legfontosabb mozgatórugója annak, hogy egy gyerek mozogjon.

A sport energiát igényel és szabadít fel

A felnőtt munkavállalók 59,1 %-a válaszolta azt: hiába határozza el, hogy munka után sportolni fog, nincs elég motivációja a sportoláshoz, mert ezzel kapcsolatban motivációs mélyponttal küzd. Ez az arány csak Csehországban és Szlovákiában jobb – 55,4%, illetve 56,7% -, míg Ausztriában 66,8%, Németországban pedig 60,5%. Emellett a válaszadók 59 % mondta azt, hogy a munka és az egyéb tennivalók mellett nem jut ideje arra, hogy a gyerekeivel sportoljon.

Ugyanakkor, a megkérdezettek 82 %-a mondta, hogy igyekszik sok mozgást beépíteni a munkás hétköznapokba, míg 62 % vallja azt, hogy csökken a munkában nyújtott teljesítmény, ha hosszabb időn keresztül nem sportol. 76% tartja úgy, hogy a sportra mindig kell időt találni, akkor is, ha a munkahelyen sok a stressz. 62% pedig szeretné még jobban beépíteni a munkás hétköznapjaiba a sportot.

A kérdésre, hogy milyen hatással van a rendszeres sportolás a munkájára, a válaszadók 67%-a mondta azt, hogy a sportolás után általában jobb a hangulata, míg 54%-uk szerint ettől nagyobb teherbírás, 48% szerint pedig megnövekszik a teljesítőképesség, míg 15% szerint csökken a kiégés kockázata.

A felmérés során az is kiderült, hogy Magyarországon, a munkaadók csupán 32%-a biztosít dolgozói számára térítésmentes fitnesz lehetőséget. Vagyis a munkaadók 68%-a nem biztosít dolgozói számára térítésmentes fitnesz lehetőséget. A helyzet ugyanakkor másutt sem sokkal jobb: az arány Ausztriában 69%, Csehországban 72,1 %, Szlovákiában 75,4 %, míg az éllovas Németországban 65,4 %.

A magyarok a természetbe vágynak

A magyar válaszadók 51 % a szabadban végzi a sporttevékenységeket, míg 85 % szívesen sportolna többet a természetben.

A természetben zajló outdoor sportok kedvelőinek 84 %-a azért ezt választja, mert a friss levegőn akar lenni. 59 % szerint egyszerűen szép a természetben lenni, míg 51 % szabadnak érzi magát a természetben.

A kérdésre, hogy a természetben hol szeret a legjobban sportolni? A magyar válaszadók 51%-ban az erdőt, 44%-ban a vizeket, 40%-ban a mezőket/parkokat, 22 %-ban a hegyeket jelölték meg.

A sportpálya a férfiak terepe

A férfiak 31 %-a, de csak a nők 17 %-a, mozog a legszívesebben a sportpályán. Vagyis majdnem kétszer annyi magyar férfi, mint nő, választja a sportpályákat. Eszerint egy magyar vegyes focicsapat négy nőből és hét férfiból állna fel.

Kemping, alkalom, meggyőzés

A kempingezéssel kapcsolatban adott válaszokból kiderült, hogy a válaszadók 86%-a szerint a kempingezés a szabadságot és a kalandot jelenti, míg 13% szerint egyszerűen szép a természetben lenni. A válaszadók 66%-a külföldön szeret kempingezni, 42% leginkább a fesztiválokon kempingezik. A válaszadók 11%-a 2-3 évente egyszer kempingezik, 38% ritkán 38% viszont soha nem kempingezik.

Az időskori sportolás kapcsán a válaszadók 92 %-a gondolja úgy, hogy aki rendszeresen sportol, kiegyensúlyozottabban él, míg 69 %-uk szerint a sport a fiatalság forrásaként hat.

A havonta egy alkalomnál ritkábban, vagy sohasem sportolók válaszaiból az is kiderült, hogy egy lusta embert sem egy orvos, sem egy barát nem tud meggyőzni. 43 %-uk szerint: „Csak én magam tudnám magam több sportra rávenni.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.