Kezdőlap Autóipar A Peugeot-Citroën előzi a Mercedest!
No menu items!

A Peugeot-Citroën előzi a Mercedest!

Az Opelt is magába foglaló  Peugeot-Citroën konszernnek (PSA) jobban megy, mint a Daimlernek, a Mercedes tulajdonosának. Mi az, amit tudnak Párizsban, Stuttgartban viszont nem?  Ez a kérdés foglalkoztat egyre több német lapot. Íme a válaszok.

Az egyiknek sikerül, a másiknak nem

Amit talán senki sem gondolt volna:  Az Opel, a két évtizeden keresztül veszteséges , a nemzetközi összehasonlításban kicsinek számító, az alsó és középső szegmensre specializálódott gyártó jobb eladási adatokat és nagyobb nyereséget képes felmutatni, mint a világ egyik legjobb nevű gyártója, a Mercedes. Az érdem a francia PSA-menedzsmenté, amely 2017 óta irányítja az Opelt. A Mercedes úgy tűnik, hiába küzd, hogy ne legyen az autóiparban zajló forradalmi változások nagy vesztese.

Carlos Tavares

2018-ban, húsz év után először lett nyereséges az Opel. A francia tulajdonos, a PSA vezetése az idei első félévben tovább javuló számokat tett közzé, 700 millió euró profitot ért el.  A francia gyártó vezetője, Carlos Tavares nem titkolja büszkeségét: „Sikerült, amit a szakemberek többsége lehetetlennek tartott, szanáltuk az Opelt.” Az elsősorban alsó és alsó-közép kategóriában erős Peugeot-Citroënt a jelek szerint jobban birkózik az autóipart fenekestől felforgató kihívásokkal, mint a Daimler, melynek története 1883-ig nyúlik vissza.

Stuttgartban kevésbé mutatós  számokat prezentáltak, mint Párizsban. A személyautók eladásából származó bevétel 3 százalékkal csökkent. Ez, és a dízelbotrány, a hibás légzsákok miatti visszahívások, a szállítási nehézségek Amerikában összesen 1,2 milliárd euró veszteséget okozott.

A kishaszongépjárműveknél még nagyobb a mínusz. Ennek ellenére az év végére minimális nyereséggel számolnak. Minden 100 euró bevétel után 3 maradna a konszernnél a tervek szerint. Még ez is csak sovány, 3 százalékos hozamot jelentene. Az egyetlen vigasz, hogy a nagy konkurenciánál, a BMW-nél sem jobbak a számok.

Az Opel főhadiszállásán, Rüsselsheimban 38 milliárd euró bevételt és 3 milliárd nyereséget jelentettek. Ezzel a gyártó már most teljesítette a francia anyavállat által a 2017-es felvásárláskor 2026-ig kitűzött eredménycélt.

Gyengélkedő piacok + Brexit

Az Astra elhagyhatja a brit szigetországot

Pedig a körülmények a PSA konszern számára sem kedvezőbbek, mint a Mercedesnek: a legfontosabb piac, Kína gyengélkedik. A konszern a világ legnépesebb országában veszteséges volt. A franciáknak hagyományosan fontos Iránban politikai turbulenciák nehezítik az értékesítést. A brit gyárak helyzete a Brexit miatt bizonytalan. Párizsban már bejelentették, hogy rendezetlen Brexit esetén Dél-Európába viszik a sikermodell, az Astra gyártását.

További nehézség, hogy az EU CO2 előírásai különösen az alsó és a középkategóriában komoly technikai kihívásokat jelentenek. Mindezek miatt, a nyereség ellenére is, a francia konszern teljes bevétele 13 százalékkal csökkent, az Opelé 0,7 százalékkal. Az eladások a prémium kategóriára specializálódott Mercedesnek szintén csökkentek a két legfontosabb piacán, az USA-ban és Kínában. A bevétel világviszonylatban 3 százalékkal esett vissza.

Másságok és különbségek, azonosságokkal

A PSA tömegeknek gyártja az autókat, így technológiailag nem kell feltétlenül az élen lennie. A prémiumautókban utazó Daimlertől mindig a legújabb és legjobbat várják a vásárlók. A kutatás-fejlesztés sokmilliárdos költsége szükségszerűen csökkenti a nyereséget. Azonban az e-mobilitás kihívása a PSA-t ugyan úgy érinti, mint a Daimlert.

A franciáknál annak ellenére, hogy az autók átlagos eladási árát növelni tudták, első számú szabály a spórolás. A 2014 óta a cégcsoportot vezető lisszaboni születésű Tavares a hatékonyságnövelés és kiadáscsökkentés megszállottja.

A Peugeot 2008 és az Opel Crossland X

A gyártás, a fejlesztés és a beszállítói hálózat optimalizálásával, valamint 3700 munkahely leépítésével – csak az Opelnél – nyereségessé tudta tenni a 2000-es évek elején még a csőd szélén táncoló Peugeot-t és Citroënt, valamint az évtizedeken keresztül veszteséges Opelt is. Utóbbinak nagy segítség volt, hogy francia know-how-t használhatja. Az új SUV, az Opel Crossland X például a Peugeot 2008 alapjaira épül.

Ola Källenius

A Daimlernek a konkurenciával kellett kooperálnia, ha érdemi megtakarítást akart elérni a fejlesztés, a kutatás -fejlesztésben. Erre van példa a jövő mobilitásának kihívása területén. A carsharing és a navigációs app fejlesztésében együttműködnek a BMW-vel.  Az idén május óta a Daimler igazgatótanácsa élén álló Ola Källenius a modellpaletta frissítését tervezi. A svéd menedzser be akar törni a Mercedessel a középkategóriába. Részleteket novemberre ígér.

A piac már sok hasonló, nagy bejelentést hallott Stuttgartban, amelyet aztán gyakran nem követtek tettek. Ezzel szemben Párizsban az utóbbi években végre is hajtották, amit eltökéltek. Ennek is nagy szerepe lehet a mostani sikerben.

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Ezért érdemes most a fenntarthatósággal foglalkozni – még akkor is, ha az EU lassít

Fotó:Freepik A fenntarthatóság néhány év alatt vált “jó, ha van”...

Nagy Márton: jövőre 2-3 százalékos növekedéssel számol a kormány

A növekedés a GDP 60-70 százalékát kitevő fogyasztásnak köszönhető, amely évente mintegy 5 százalékkal bővül, és önmagában 1,8-2 százalékponttal javítja a GDP-t.

Holdinggá alakul a Mol

A holdingstruktúra bevezetése a Mol hosszú távú átalakulási programját is szolgálja, amelynek célja a fenntarthatóság, a digitalizáció és a működési kiválóság erősítése.

November 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program felhívására

Még négy napig, november 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program déli féltekére szóló felhívására.
Hirdetés

Hírek

Nagy Márton: jövőre 2-3 százalékos növekedéssel számol a kormány

A növekedés a GDP 60-70 százalékát kitevő fogyasztásnak köszönhető, amely évente mintegy 5 százalékkal bővül, és önmagában 1,8-2 százalékponttal javítja a GDP-t.

Holdinggá alakul a Mol

A holdingstruktúra bevezetése a Mol hosszú távú átalakulási programját is szolgálja, amelynek célja a fenntarthatóság, a digitalizáció és a működési kiválóság erősítése.

November 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program felhívására

Még négy napig, november 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program déli féltekére szóló felhívására.

Pécs ünnepi díszben: november 28-án kezdődik a XIV. Adventi Kézműves- és Mesevásár

Pécs városa idén is meghitt, ünnepi hangulattal vár minden látogatót a XIV. Adventi Kézműves- és Mesevásáron, amely november 28-a és december 24-e között várja a látogatókat a Széchenyi téren.

Egyre több fogyasztónak segít a tudatos választásban a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegy

A KMÉ-védjegy nem csupán a Magyar Élelmiszerkönyv előírásainak felel meg, hanem annál szigorúbb követelményeket ír elő , ilyen például a magasabb beltartalmi érték, a kevesebb adalékanyag vagy a fenntartható gyártástechnológia.

új adótámogatás segíti a környezeti károkat mérséklő vállalkozásokat

A kormány a környezet helyreállításától társadalmi előnyöket is vár, hiszen így rozsdaövezetek kerülhetnek vissza a gazdasági körforgásba, a környékük felértékelődhet, és javul azoknak a vállalkozásoknak a megítélése, amelyek ezekből a fejlesztésekből részt vállalnak.

EM: a kormány támogatja a hulladék újrafeldolgozását célzó beruházásokat

A december elsejéig véleményezhető felhívás célja, hogy országszerte támogassa az innovatív, versenyképességet növelő technológiák bevezetését.

Öthetes kikapcsolási moratóriumot hirdetett az MVM

November 29. és január 6. között egyetlen lakossági ügyfelnél sem kapcsolják ki az áram- vagy földgázszolgáltatást, még akkor sem, ha valakinek 60 napon túli számlatartozása van.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.