Kezdőlap Autóipar A Peugeot-Citroën előzi a Mercedest!
No menu items!

A Peugeot-Citroën előzi a Mercedest!

Az Opelt is magába foglaló  Peugeot-Citroën konszernnek (PSA) jobban megy, mint a Daimlernek, a Mercedes tulajdonosának. Mi az, amit tudnak Párizsban, Stuttgartban viszont nem?  Ez a kérdés foglalkoztat egyre több német lapot. Íme a válaszok.

Az egyiknek sikerül, a másiknak nem

Amit talán senki sem gondolt volna:  Az Opel, a két évtizeden keresztül veszteséges , a nemzetközi összehasonlításban kicsinek számító, az alsó és középső szegmensre specializálódott gyártó jobb eladási adatokat és nagyobb nyereséget képes felmutatni, mint a világ egyik legjobb nevű gyártója, a Mercedes. Az érdem a francia PSA-menedzsmenté, amely 2017 óta irányítja az Opelt. A Mercedes úgy tűnik, hiába küzd, hogy ne legyen az autóiparban zajló forradalmi változások nagy vesztese.

Carlos Tavares

2018-ban, húsz év után először lett nyereséges az Opel. A francia tulajdonos, a PSA vezetése az idei első félévben tovább javuló számokat tett közzé, 700 millió euró profitot ért el.  A francia gyártó vezetője, Carlos Tavares nem titkolja büszkeségét: „Sikerült, amit a szakemberek többsége lehetetlennek tartott, szanáltuk az Opelt.” Az elsősorban alsó és alsó-közép kategóriában erős Peugeot-Citroënt a jelek szerint jobban birkózik az autóipart fenekestől felforgató kihívásokkal, mint a Daimler, melynek története 1883-ig nyúlik vissza.

Stuttgartban kevésbé mutatós  számokat prezentáltak, mint Párizsban. A személyautók eladásából származó bevétel 3 százalékkal csökkent. Ez, és a dízelbotrány, a hibás légzsákok miatti visszahívások, a szállítási nehézségek Amerikában összesen 1,2 milliárd euró veszteséget okozott.

A kishaszongépjárműveknél még nagyobb a mínusz. Ennek ellenére az év végére minimális nyereséggel számolnak. Minden 100 euró bevétel után 3 maradna a konszernnél a tervek szerint. Még ez is csak sovány, 3 százalékos hozamot jelentene. Az egyetlen vigasz, hogy a nagy konkurenciánál, a BMW-nél sem jobbak a számok.

Az Opel főhadiszállásán, Rüsselsheimban 38 milliárd euró bevételt és 3 milliárd nyereséget jelentettek. Ezzel a gyártó már most teljesítette a francia anyavállat által a 2017-es felvásárláskor 2026-ig kitűzött eredménycélt.

Gyengélkedő piacok + Brexit

Az Astra elhagyhatja a brit szigetországot

Pedig a körülmények a PSA konszern számára sem kedvezőbbek, mint a Mercedesnek: a legfontosabb piac, Kína gyengélkedik. A konszern a világ legnépesebb országában veszteséges volt. A franciáknak hagyományosan fontos Iránban politikai turbulenciák nehezítik az értékesítést. A brit gyárak helyzete a Brexit miatt bizonytalan. Párizsban már bejelentették, hogy rendezetlen Brexit esetén Dél-Európába viszik a sikermodell, az Astra gyártását.

További nehézség, hogy az EU CO2 előírásai különösen az alsó és a középkategóriában komoly technikai kihívásokat jelentenek. Mindezek miatt, a nyereség ellenére is, a francia konszern teljes bevétele 13 százalékkal csökkent, az Opelé 0,7 százalékkal. Az eladások a prémium kategóriára specializálódott Mercedesnek szintén csökkentek a két legfontosabb piacán, az USA-ban és Kínában. A bevétel világviszonylatban 3 százalékkal esett vissza.

Másságok és különbségek, azonosságokkal

A PSA tömegeknek gyártja az autókat, így technológiailag nem kell feltétlenül az élen lennie. A prémiumautókban utazó Daimlertől mindig a legújabb és legjobbat várják a vásárlók. A kutatás-fejlesztés sokmilliárdos költsége szükségszerűen csökkenti a nyereséget. Azonban az e-mobilitás kihívása a PSA-t ugyan úgy érinti, mint a Daimlert.

A franciáknál annak ellenére, hogy az autók átlagos eladási árát növelni tudták, első számú szabály a spórolás. A 2014 óta a cégcsoportot vezető lisszaboni születésű Tavares a hatékonyságnövelés és kiadáscsökkentés megszállottja.

A Peugeot 2008 és az Opel Crossland X

A gyártás, a fejlesztés és a beszállítói hálózat optimalizálásával, valamint 3700 munkahely leépítésével – csak az Opelnél – nyereségessé tudta tenni a 2000-es évek elején még a csőd szélén táncoló Peugeot-t és Citroënt, valamint az évtizedeken keresztül veszteséges Opelt is. Utóbbinak nagy segítség volt, hogy francia know-how-t használhatja. Az új SUV, az Opel Crossland X például a Peugeot 2008 alapjaira épül.

Ola Källenius

A Daimlernek a konkurenciával kellett kooperálnia, ha érdemi megtakarítást akart elérni a fejlesztés, a kutatás -fejlesztésben. Erre van példa a jövő mobilitásának kihívása területén. A carsharing és a navigációs app fejlesztésében együttműködnek a BMW-vel.  Az idén május óta a Daimler igazgatótanácsa élén álló Ola Källenius a modellpaletta frissítését tervezi. A svéd menedzser be akar törni a Mercedessel a középkategóriába. Részleteket novemberre ígér.

A piac már sok hasonló, nagy bejelentést hallott Stuttgartban, amelyet aztán gyakran nem követtek tettek. Ezzel szemben Párizsban az utóbbi években végre is hajtották, amit eltökéltek. Ennek is nagy szerepe lehet a mostani sikerben.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

KSH: Legyen erősebb az adatszolgáltatói fegyelem! 

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektet az adatszolgáltatói fegyelem erősítésére, és közigazgatási eljárást kezdeményez azokkal a cégekkel szemben, amelyek nem tesznek eleget válaszadási kötelezettségüknek - közölte a hivatal. 

Nagy közúti forgalomra figyelmeztetnek július 4-én, 5-én és 6-án  Zágráb városában és környékén

Zágráb nagyobb forgalomra számít a közelgő zenei rendezvény miatt – alternatív útvonalakat javasolnak a gördülékeny közlekedés érdekében.

Danubius Hotels vezér: a helyi értékekre, az egyediségre és a megújulásra építünk

Kovács Balázs a Danubius Zrt. vezérigazgatója Az egyediségre, a helyi...

KSH: az ipari termelői árak 0,7 százalékkal mérséklődtek

2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. A belföldi értékesítés árai 3,9, az exportértékesítésé 8,3 százalékkal felülmúlták az előző év májusi értékeit.
Hirdetés

Hírek

Nagy közúti forgalomra figyelmeztetnek július 4-én, 5-én és 6-án  Zágráb városában és környékén

Zágráb nagyobb forgalomra számít a közelgő zenei rendezvény miatt – alternatív útvonalakat javasolnak a gördülékeny közlekedés érdekében.

Diákhitel Központ: marad a kamatstop

Továbbra is kamatstoppal védi a kormány a 2024. december 31-ig megkötött diákhitel-szerződéseket, így a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhitelekre 2025 második félévében is 7,99 százalékos kamatszint vonatkozik.

Okosmérők segítik a zöld átállást az MVM-nél

Az MVM Démász és az MVM Émász sikeresen pályázott az "Okosmérés elterjesztése" felhívásra, a támogatott projekttel 2025 júniusig összesen 89 103 darab okosmérőt telepítettek az ellátási területükön.

Lesznek még nádtetős házak? Visszatérhet a magyar vidék kedvence

Újra feltűnhetnek a klasszikus nádtetős épületek a magyar vidéken, miután a tradicionális építőanyag egy forradalmi technológiával párosítva már biztonságosan alkalmazható. Évtizedeken át a rendkívüli tűzveszély jelentette a legnagyobb visszatartó erőt a nádtetők felhasználásában.

Kevesebb a macera, egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazása

2025. június 21-től egyszerűbbé vált a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazásának igazolása a MÁV-csoport járatain

Késnek az MVM Next elszámoló számlái – Informatikai átállás az oka

Az E.ON Hungária Csoport informatikai átállása miatt az MVM Next elszámoló számlái akár 3 hetet is késhetnek - közölte az E.ON és az MVM Next pénteken az MTI-vel.

Nyitnak a porták – Közelebb kerülnek egymáshoz a termelők és a fogyasztók

A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat, hogy az élelmiszer előállító kistermelők versenyképesebbek lehessenek

A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad

 A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat arra, hogy leküzdjék az időről időre megjelenő gazdasági és egyéb kihívásokat.
Hirdetés

Gazdaság

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg