Kezdőlap Autóipar A Peugeot-Citroën előzi a Mercedest!
No menu items!

A Peugeot-Citroën előzi a Mercedest!

Az Opelt is magába foglaló  Peugeot-Citroën konszernnek (PSA) jobban megy, mint a Daimlernek, a Mercedes tulajdonosának. Mi az, amit tudnak Párizsban, Stuttgartban viszont nem?  Ez a kérdés foglalkoztat egyre több német lapot. Íme a válaszok.

Az egyiknek sikerül, a másiknak nem

Amit talán senki sem gondolt volna:  Az Opel, a két évtizeden keresztül veszteséges , a nemzetközi összehasonlításban kicsinek számító, az alsó és középső szegmensre specializálódott gyártó jobb eladási adatokat és nagyobb nyereséget képes felmutatni, mint a világ egyik legjobb nevű gyártója, a Mercedes. Az érdem a francia PSA-menedzsmenté, amely 2017 óta irányítja az Opelt. A Mercedes úgy tűnik, hiába küzd, hogy ne legyen az autóiparban zajló forradalmi változások nagy vesztese.

Carlos Tavares

2018-ban, húsz év után először lett nyereséges az Opel. A francia tulajdonos, a PSA vezetése az idei első félévben tovább javuló számokat tett közzé, 700 millió euró profitot ért el.  A francia gyártó vezetője, Carlos Tavares nem titkolja büszkeségét: „Sikerült, amit a szakemberek többsége lehetetlennek tartott, szanáltuk az Opelt.” Az elsősorban alsó és alsó-közép kategóriában erős Peugeot-Citroënt a jelek szerint jobban birkózik az autóipart fenekestől felforgató kihívásokkal, mint a Daimler, melynek története 1883-ig nyúlik vissza.

Stuttgartban kevésbé mutatós  számokat prezentáltak, mint Párizsban. A személyautók eladásából származó bevétel 3 százalékkal csökkent. Ez, és a dízelbotrány, a hibás légzsákok miatti visszahívások, a szállítási nehézségek Amerikában összesen 1,2 milliárd euró veszteséget okozott.

A kishaszongépjárműveknél még nagyobb a mínusz. Ennek ellenére az év végére minimális nyereséggel számolnak. Minden 100 euró bevétel után 3 maradna a konszernnél a tervek szerint. Még ez is csak sovány, 3 százalékos hozamot jelentene. Az egyetlen vigasz, hogy a nagy konkurenciánál, a BMW-nél sem jobbak a számok.

Az Opel főhadiszállásán, Rüsselsheimban 38 milliárd euró bevételt és 3 milliárd nyereséget jelentettek. Ezzel a gyártó már most teljesítette a francia anyavállat által a 2017-es felvásárláskor 2026-ig kitűzött eredménycélt.

Gyengélkedő piacok + Brexit

Az Astra elhagyhatja a brit szigetországot

Pedig a körülmények a PSA konszern számára sem kedvezőbbek, mint a Mercedesnek: a legfontosabb piac, Kína gyengélkedik. A konszern a világ legnépesebb országában veszteséges volt. A franciáknak hagyományosan fontos Iránban politikai turbulenciák nehezítik az értékesítést. A brit gyárak helyzete a Brexit miatt bizonytalan. Párizsban már bejelentették, hogy rendezetlen Brexit esetén Dél-Európába viszik a sikermodell, az Astra gyártását.

További nehézség, hogy az EU CO2 előírásai különösen az alsó és a középkategóriában komoly technikai kihívásokat jelentenek. Mindezek miatt, a nyereség ellenére is, a francia konszern teljes bevétele 13 százalékkal csökkent, az Opelé 0,7 százalékkal. Az eladások a prémium kategóriára specializálódott Mercedesnek szintén csökkentek a két legfontosabb piacán, az USA-ban és Kínában. A bevétel világviszonylatban 3 százalékkal esett vissza.

Másságok és különbségek, azonosságokkal

A PSA tömegeknek gyártja az autókat, így technológiailag nem kell feltétlenül az élen lennie. A prémiumautókban utazó Daimlertől mindig a legújabb és legjobbat várják a vásárlók. A kutatás-fejlesztés sokmilliárdos költsége szükségszerűen csökkenti a nyereséget. Azonban az e-mobilitás kihívása a PSA-t ugyan úgy érinti, mint a Daimlert.

A franciáknál annak ellenére, hogy az autók átlagos eladási árát növelni tudták, első számú szabály a spórolás. A 2014 óta a cégcsoportot vezető lisszaboni születésű Tavares a hatékonyságnövelés és kiadáscsökkentés megszállottja.

A Peugeot 2008 és az Opel Crossland X

A gyártás, a fejlesztés és a beszállítói hálózat optimalizálásával, valamint 3700 munkahely leépítésével – csak az Opelnél – nyereségessé tudta tenni a 2000-es évek elején még a csőd szélén táncoló Peugeot-t és Citroënt, valamint az évtizedeken keresztül veszteséges Opelt is. Utóbbinak nagy segítség volt, hogy francia know-how-t használhatja. Az új SUV, az Opel Crossland X például a Peugeot 2008 alapjaira épül.

Ola Källenius

A Daimlernek a konkurenciával kellett kooperálnia, ha érdemi megtakarítást akart elérni a fejlesztés, a kutatás -fejlesztésben. Erre van példa a jövő mobilitásának kihívása területén. A carsharing és a navigációs app fejlesztésében együttműködnek a BMW-vel.  Az idén május óta a Daimler igazgatótanácsa élén álló Ola Källenius a modellpaletta frissítését tervezi. A svéd menedzser be akar törni a Mercedessel a középkategóriába. Részleteket novemberre ígér.

A piac már sok hasonló, nagy bejelentést hallott Stuttgartban, amelyet aztán gyakran nem követtek tettek. Ezzel szemben Párizsban az utóbbi években végre is hajtották, amit eltökéltek. Ennek is nagy szerepe lehet a mostani sikerben.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Negyedszázados évfordulót ünnepel a pécsi világörökség

Idén különleges jubileumot ünnepel Pécs: 25 éve került fel Pécs / Sopianae ókeresztény temetője az UNESCO Világörökség listájára

A politikai hatalom új szimbóluma: a „Sanae Tote” táska, amely meghódította Japánt

Sanae Takaichi japán miniszterelnökFotó: macaonews.org A politikai vezetők megjelenése ritkán vált...

Az Európai Bizottság Versenyjogi Főigazgatóságához fordult a Mol és a Slovnaft

A két vállalat úgy véli: a Janaffal fennálló üzleti kapcsolatot vissza tudják terelni a professzionális együttműködés, az átláthatóság és a tisztességes piaci feltételek útjára.

Erősödő Diaszpóra Program – Nacsa Lőrinc: Segítjük a magyar közösségeket itthon és nagyvilágban

A mai napon ezért ismét meghirdettük ezt a felhívást, az Erősödő Diaszpóra Program kiírását, melyre november 20-tól december 11-ig lehet pályázni.
Hirdetés

Hírek

Negyedszázados évfordulót ünnepel a pécsi világörökség

Idén különleges jubileumot ünnepel Pécs: 25 éve került fel Pécs / Sopianae ókeresztény temetője az UNESCO Világörökség listájára

Mesterséges intelligencia-bumm vagy fordulópont? Az Nvidia vezér új korszakot hirdet

Jensen Huang az Nvidia vezérigazgatója Forrás: youtube Az Nvidia továbbra...

Az Európai Bizottság Versenyjogi Főigazgatóságához fordult a Mol és a Slovnaft

A két vállalat úgy véli: a Janaffal fennálló üzleti kapcsolatot vissza tudják terelni a professzionális együttműködés, az átláthatóság és a tisztességes piaci feltételek útjára.

Erősödő Diaszpóra Program – Nacsa Lőrinc: Segítjük a magyar közösségeket itthon és nagyvilágban

A mai napon ezért ismét meghirdettük ezt a felhívást, az Erősödő Diaszpóra Program kiírását, melyre november 20-tól december 11-ig lehet pályázni.

Több mint 50 éves Ikarusokkal utazhatunk a téli hétvégéken Budapesten

urálásával és bemutatásával kíván tisztelegni az Ikarus-örökség előtt. A Múzeum Ikarus 311-es autóbusza 1971-es, míg az Ikarus 66-os autóbusza 1973-as gyártású. Mindkét járművet korábban méhészbuszként használták, ma pedig teljeskörűen restaurált, korhű állapotban láthatók.

Már érkeznek a kínai agyagkatonák a Szépművészeti Múzeum kiállítására

Az életnagyságú, egyedi arcvonásokkal megformált, szabályos hadrendben eltemetett katonák ezrei máig a kínai régészet legismertebb leletei.

Karácsonyi vásárok a bécsi adventi gazdaság mozgatórugói

A legnépszerűbb bécsi karácsonyi vásárok közül az első helyen a Rathausplatzon található Christkindlmarkt áll, majd a Schönbrunn-kastély, a Spittelberg, az Alte AKH karácsonyi faluja és a Karlsplatzon található „Art Advent” következik

Ingatlanfejlesztők: 2025 a lakáspiaci fordulat éve lett Magyarországon

A lakófejlesztők számára komoly könnyítést jelenthet a kiemelt beruházási státusz, amit a 250 lakásosnál nagyobb és legalább 70 százalékban az Otthon Start Programba illeszthető projektek kapnak meg.
Hirdetés

Gazdaság

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.