Kezdőlap Cégvilág A Ryanairnek bejött az utasok és a pilóták sanyargatása
No menu items!

A Ryanairnek bejött az utasok és a pilóták sanyargatása

Annak ellenére, hogy a tavaly ősszel váratlanul bejelentett járattörlések idején már volt, aki a Ryanair-féle fapados modell végét vizionálta, az utasok és a pilóták ridegtartását bevezető cég és ötletgazdag vezérigazgatója, Michael O’Leary eddig jól jött ki a dologból.

Tavaly szeptemberben sokkolta a piacot, hogy Európa legnagyobb, évente 120 milliónál is több utast szállító fapados, azaz – finomabban szólva, illetve a nyugaton bevált elnevezést használva – diszkont légitársasága, az ír Ryanair egy szervezési hiba folytán olyan járattörlési hullámot indított el, ami – a pluszmunkát vállalóknak sebtében felkínált bónusz ellenére – még a hivatalos szakszervezetek hiányában is a túlhajszolt pilóták sztrájkjával fenyegetett. A kárvallott utasok elpártolásáról már nem is szólva.

A gyorsan egymást követő járattörlések mintegy 800 ezer utast érintettek, ráadásul úgy, hogy azokat derült égből villámcsapásként érintette a kellemetlen hír, hogy nem indul a gépük. Mégpedig azért, mert a megváltozott szabadságolási rend miatt a légicég 4200 pilótája közül 500-nak még 2017 decemberig ki kellett vennie pihenőidejét. Az igencsak anyagias szemléletű vezérigazgató viszont jó eséllyel el sem tudta képzelni, hogy a kizsigerelt pilóták a sebtiben felkínált bónuszt is képesek visszautasítani, és inkább nem repülnek.

Ütésálló fenegyerek

A vihar azóta – legalábbis a felszínen biztosan – elült és a brit Guardian tudósítása szerint a Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary sértetlen maradt a pilóták elégedetlensége, a sokasodó járattörlések és az emelkedő olajárak ellenére.

A légitársaság hírnevén esett csorba kiköszörülése érdekében O’Leary tavaly decemberben engedett a sztrájkra készülő pilóták követeléseinek, és végül elismerte a szakszervezeteiket, míg az elmúlt hónapokban látszólag sokat tett annak érdekében, hogy az utasok körében is javítson a megítélésén.

A lényeg pedig mégiscsak az, hogy gazdasági szempontból sértetlen maradt a Ryanair, hiszen a napokban közzétett beszámoló szerint a légitársaság adózott profitja 10%-kal magasabb az egy évvel korábbinál, vagyis az éves nettó nyeresége meghaladta az 1.45 milliárd eurót.

Az olajsokk a fapadosoknak is betesz

A brit lap ennek kapcsán hozzáteszi, a szemléletváltást jól jellemzi, hogy a Ryanair szőrösszívű vezérigazgatója újabban vendégként utal az utasaira. Ugyanakkor a cégvezető a rekordadatok ellenére is meglehetősen pesszimista a 2018-as esztendő további hónapjait illetően. Számításai alapján ugyanis cége több tízmillió eurót fog bukni az olajárak növekedésével, nem beszélve arról, hogy kalkulációi szerint idén a személyzeti költségek is minden bizonnyal elérik a 200 millió eurót.

Más kérdés, hogy a szakértők szerint O’Leary aggodalma eltúlzott és a negatív körülmények ellenére is úgy látják, hogy a Ryanair 1.25-1.35 milliárd eurós nettó profittal számolhat majd jövőre. Így ha újabb profitrekord nem is születik, a Ryanair továbbra is Európa legköltséghatékonyabb légitársasága marad.

Néhány jellemző megjegyzés O'Leary-tőlGuardian összeszedte a Ryanair-főnök 33 legendás mondását. Íme néhány: 
„A németek meztelenül is átgázolnának néhány üvegszilánkon az olcsóbb repülőjegyért.” 
„A franciáknak soha nem voltak jó filozófusaik. Jó boruk igen, de jó filozófusaik nem.” 
„Ha kevés ital fogy a fedélzeten, szólunk a pilótáknak, hogy állítsanak elő egy kis turbulenciát. Ettől biztos megnő majd a fogyasztás.” 
„Azoknak, akik nem nyomtatták ki előre a beszállókártyát: Szerintünk fizessenek csak 60 eurót, ha ilyen hülyék.” 
„Hogy szállítunk-e gazdag embereket a járatainkon? Naná, reggel én is Ryanairrel repültem ide.” 
„A Ryanair legnagyobb eredménye? Olcsó repülőjegyeket hozott Európába. A legnagyobb hibája? Hogy felvett engem.”
Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A jegybank és a versenyhatóság az infláció csökkentése érdekében új alapokra helyezi együttműködését

A közös kutatások és elemzések segítik az átláthatóságot, a piaci versenyhelyzet mérését, hozzájárulnak a versenytorzulás hatásainak kimutatásához.

Magyar szakember lett az év adatvezérelt marketingvezetője Európában

A magyar vállalkozások úgynevezett adatérettsége nemzetközi viszonylatban alacsonynak tekinthető, a szakértő szerint egy 1-től 10-ig terjedő skálán körülbelül hármasra-négyesre becsülhető.

Másodpercek alatt frissülnek az árak a hazai üzletekben

2025-ben a digitális polccímkék adják a stabilitást a kiskereskedelemben.

Szembe mennek a magyar utazók a nemzetközi trenddel

Távol-keleti desztinációk vezetik a magyar körutazási trendeket
Hirdetés

Hírek

A jegybank és a versenyhatóság az infláció csökkentése érdekében új alapokra helyezi együttműködését

A közös kutatások és elemzések segítik az átláthatóságot, a piaci versenyhelyzet mérését, hozzájárulnak a versenytorzulás hatásainak kimutatásához.

Magyar szakember lett az év adatvezérelt marketingvezetője Európában

A magyar vállalkozások úgynevezett adatérettsége nemzetközi viszonylatban alacsonynak tekinthető, a szakértő szerint egy 1-től 10-ig terjedő skálán körülbelül hármasra-négyesre becsülhető.

Másodpercek alatt frissülnek az árak a hazai üzletekben

2025-ben a digitális polccímkék adják a stabilitást a kiskereskedelemben.

Szembe mennek a magyar utazók a nemzetközi trenddel

Távol-keleti desztinációk vezetik a magyar körutazási trendeket

Budapesten csökkentek a lakásárak októberhez képest

Az ingatlan.com novemberi lakásárindexe szerint országos szinten érdemben lassult a lakásárak emelkedése, havi szinten országosan 0,5 százalékos emelkedés történt, ami jóval elmarad a szeptemberi 2,8, valamint az októberi 1,5 százalékos havi drágulási ütemtől, Budapesten pedig tavaly óta először minimális csökkenés történt, a fővárosban ugyanis 0,1 százalékkal mérséklődtek az árak, ami inkább stagnálásnak tekinthető.

Megvan, mennyi lesz a minimálbér 2026-ban

A 2026-ra bejelentett minimálbérre nézve ez azt jelenti, hogy aki ennyit keres, az legfeljebb 107 331 forintot fordíthat hiteltörlesztésre

Rekordforgalom várható az MPL csomagautomatáknál, december 12-ig érdemes leadni a karácsonyi rendeléseket

A Magyar Posta előrejelzése szerint a karácsonyt megelőző hetekben...

Lezárult a Nébih országos téli élelmiszerlánc-ellenőrzésének első szakasza

A késztermékek jelölése a legtöbb esetben megfelelő volt, egyebek mellett az adalékanyagokra és az allergénekre vonatkozó jelölések is.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.