Kezdőlap Cégvilág A Ryanairnek bejött az utasok és a pilóták sanyargatása
No menu items!

A Ryanairnek bejött az utasok és a pilóták sanyargatása

Annak ellenére, hogy a tavaly ősszel váratlanul bejelentett járattörlések idején már volt, aki a Ryanair-féle fapados modell végét vizionálta, az utasok és a pilóták ridegtartását bevezető cég és ötletgazdag vezérigazgatója, Michael O’Leary eddig jól jött ki a dologból.

Tavaly szeptemberben sokkolta a piacot, hogy Európa legnagyobb, évente 120 milliónál is több utast szállító fapados, azaz – finomabban szólva, illetve a nyugaton bevált elnevezést használva – diszkont légitársasága, az ír Ryanair egy szervezési hiba folytán olyan járattörlési hullámot indított el, ami – a pluszmunkát vállalóknak sebtében felkínált bónusz ellenére – még a hivatalos szakszervezetek hiányában is a túlhajszolt pilóták sztrájkjával fenyegetett. A kárvallott utasok elpártolásáról már nem is szólva.

A gyorsan egymást követő járattörlések mintegy 800 ezer utast érintettek, ráadásul úgy, hogy azokat derült égből villámcsapásként érintette a kellemetlen hír, hogy nem indul a gépük. Mégpedig azért, mert a megváltozott szabadságolási rend miatt a légicég 4200 pilótája közül 500-nak még 2017 decemberig ki kellett vennie pihenőidejét. Az igencsak anyagias szemléletű vezérigazgató viszont jó eséllyel el sem tudta képzelni, hogy a kizsigerelt pilóták a sebtiben felkínált bónuszt is képesek visszautasítani, és inkább nem repülnek.

Ütésálló fenegyerek

A vihar azóta – legalábbis a felszínen biztosan – elült és a brit Guardian tudósítása szerint a Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary sértetlen maradt a pilóták elégedetlensége, a sokasodó járattörlések és az emelkedő olajárak ellenére.

A légitársaság hírnevén esett csorba kiköszörülése érdekében O’Leary tavaly decemberben engedett a sztrájkra készülő pilóták követeléseinek, és végül elismerte a szakszervezeteiket, míg az elmúlt hónapokban látszólag sokat tett annak érdekében, hogy az utasok körében is javítson a megítélésén.

A lényeg pedig mégiscsak az, hogy gazdasági szempontból sértetlen maradt a Ryanair, hiszen a napokban közzétett beszámoló szerint a légitársaság adózott profitja 10%-kal magasabb az egy évvel korábbinál, vagyis az éves nettó nyeresége meghaladta az 1.45 milliárd eurót.

Az olajsokk a fapadosoknak is betesz

A brit lap ennek kapcsán hozzáteszi, a szemléletváltást jól jellemzi, hogy a Ryanair szőrösszívű vezérigazgatója újabban vendégként utal az utasaira. Ugyanakkor a cégvezető a rekordadatok ellenére is meglehetősen pesszimista a 2018-as esztendő további hónapjait illetően. Számításai alapján ugyanis cége több tízmillió eurót fog bukni az olajárak növekedésével, nem beszélve arról, hogy kalkulációi szerint idén a személyzeti költségek is minden bizonnyal elérik a 200 millió eurót.

Más kérdés, hogy a szakértők szerint O’Leary aggodalma eltúlzott és a negatív körülmények ellenére is úgy látják, hogy a Ryanair 1.25-1.35 milliárd eurós nettó profittal számolhat majd jövőre. Így ha újabb profitrekord nem is születik, a Ryanair továbbra is Európa legköltséghatékonyabb légitársasága marad.

Néhány jellemző megjegyzés O'Leary-tőlGuardian összeszedte a Ryanair-főnök 33 legendás mondását. Íme néhány: 
„A németek meztelenül is átgázolnának néhány üvegszilánkon az olcsóbb repülőjegyért.” 
„A franciáknak soha nem voltak jó filozófusaik. Jó boruk igen, de jó filozófusaik nem.” 
„Ha kevés ital fogy a fedélzeten, szólunk a pilótáknak, hogy állítsanak elő egy kis turbulenciát. Ettől biztos megnő majd a fogyasztás.” 
„Azoknak, akik nem nyomtatták ki előre a beszállókártyát: Szerintünk fizessenek csak 60 eurót, ha ilyen hülyék.” 
„Hogy szállítunk-e gazdag embereket a járatainkon? Naná, reggel én is Ryanairrel repültem ide.” 
„A Ryanair legnagyobb eredménye? Olcsó repülőjegyeket hozott Európába. A legnagyobb hibája? Hogy felvett engem.”
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Miniszteri biztos: a Déli Körvasút fejlesztés részeként átfogó fatelepítési program indult és új zöldfolyosó létesül

A Déli Körvasút fejlesztése napi 60 ezer ingázó autó forgalmával, 300 kilométeres kocsisorral mentesíti a budapesti utak zsúfoltságát, ezzel évente több mint 104 tonna nitrogénoxiddal és közel 900 tonna szénmonoxiddal csökkenti a főváros levegőszennyezését.

Ingatlan.com: több tízezer ingatlannal bővülhet az Otthon Start programba bevonható lakások kínálata

A Lechner Tudásközpont friss adatai szerint Magyarországon több mint 150 ezer külterületi lakóingatlan található, amiből 29 ezer zártkerti besorolású.

Tévhitek tartják vissza a vállalkozásokat a rendszerszintű AI-alkalmazástól

A mai modern AI-rendszerek már képesek a felhasználói szándékot és érzelmeket is felismerni, így a használat teljesen átalakult: nem kódokat, hanem emberi kérdéseket kell megfogalmazni.

Óriási vízmennyiség tűnik el az elavult megoldások miatt

A magyarországi ivóvízhálózatok műszaki állapota tehát komoly kihívás elé állítja az ágazatot.
Hirdetés

Hírek

Miniszteri biztos: a Déli Körvasút fejlesztés részeként átfogó fatelepítési program indult és új zöldfolyosó létesül

A Déli Körvasút fejlesztése napi 60 ezer ingázó autó forgalmával, 300 kilométeres kocsisorral mentesíti a budapesti utak zsúfoltságát, ezzel évente több mint 104 tonna nitrogénoxiddal és közel 900 tonna szénmonoxiddal csökkenti a főváros levegőszennyezését.

Ingatlan.com: több tízezer ingatlannal bővülhet az Otthon Start programba bevonható lakások kínálata

A Lechner Tudásközpont friss adatai szerint Magyarországon több mint 150 ezer külterületi lakóingatlan található, amiből 29 ezer zártkerti besorolású.

Tévhitek tartják vissza a vállalkozásokat a rendszerszintű AI-alkalmazástól

A mai modern AI-rendszerek már képesek a felhasználói szándékot és érzelmeket is felismerni, így a használat teljesen átalakult: nem kódokat, hanem emberi kérdéseket kell megfogalmazni.

Óriási vízmennyiség tűnik el az elavult megoldások miatt

A magyarországi ivóvízhálózatok műszaki állapota tehát komoly kihívás elé állítja az ágazatot.

NKFH: több mint 15 millió forint kártalanítás járt a légiutasoknak

Az eljárások eredményeként 38 750 euró, azaz hozzávetőlegesen 15,5 millió forint kártalanítást ítéltek meg az utasoknak.

Nincs megállás: egyre olcsóbbak a személyi kölcsönök

A folyamatos csökkenést viszont most már elsősorban az okozza, hogy az alacsonyabb hitelösszeg-sávoknál is egyre lejjebb nyomják a kamatokat a pénzintézetek.

Magyarország étele® 2026 program – A jövő mesterei és a népmesék ízei egy színpadon

Az Étrend – Magyar Konyhafőnökök Egyesülete a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, a Szolnoki Szakképzési Centrummal, a Debreceni Egyetemmel és a Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkárságával közösen hirdeti meg a 2026-os Magyarország étele szakácsversenyt, a Szakma Ifjú Mestere tanulóversenyt, valamint az „Egyszer volt, hol nem volt…” rajzpályázatot.

Így vált az amerikai gazdaság a mesterséges intelligencia rabjává

Fotó:Freepik A mesterséges intelligencia (MI) beruházások oly mértékben hajtják az...

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.