Kezdőlap Cégvilág A Ryanairnek bejött az utasok és a pilóták sanyargatása
No menu items!

A Ryanairnek bejött az utasok és a pilóták sanyargatása

Annak ellenére, hogy a tavaly ősszel váratlanul bejelentett járattörlések idején már volt, aki a Ryanair-féle fapados modell végét vizionálta, az utasok és a pilóták ridegtartását bevezető cég és ötletgazdag vezérigazgatója, Michael O’Leary eddig jól jött ki a dologból.

Tavaly szeptemberben sokkolta a piacot, hogy Európa legnagyobb, évente 120 milliónál is több utast szállító fapados, azaz – finomabban szólva, illetve a nyugaton bevált elnevezést használva – diszkont légitársasága, az ír Ryanair egy szervezési hiba folytán olyan járattörlési hullámot indított el, ami – a pluszmunkát vállalóknak sebtében felkínált bónusz ellenére – még a hivatalos szakszervezetek hiányában is a túlhajszolt pilóták sztrájkjával fenyegetett. A kárvallott utasok elpártolásáról már nem is szólva.

A gyorsan egymást követő járattörlések mintegy 800 ezer utast érintettek, ráadásul úgy, hogy azokat derült égből villámcsapásként érintette a kellemetlen hír, hogy nem indul a gépük. Mégpedig azért, mert a megváltozott szabadságolási rend miatt a légicég 4200 pilótája közül 500-nak még 2017 decemberig ki kellett vennie pihenőidejét. Az igencsak anyagias szemléletű vezérigazgató viszont jó eséllyel el sem tudta képzelni, hogy a kizsigerelt pilóták a sebtiben felkínált bónuszt is képesek visszautasítani, és inkább nem repülnek.

Ütésálló fenegyerek

A vihar azóta – legalábbis a felszínen biztosan – elült és a brit Guardian tudósítása szerint a Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary sértetlen maradt a pilóták elégedetlensége, a sokasodó járattörlések és az emelkedő olajárak ellenére.

A légitársaság hírnevén esett csorba kiköszörülése érdekében O’Leary tavaly decemberben engedett a sztrájkra készülő pilóták követeléseinek, és végül elismerte a szakszervezeteiket, míg az elmúlt hónapokban látszólag sokat tett annak érdekében, hogy az utasok körében is javítson a megítélésén.

A lényeg pedig mégiscsak az, hogy gazdasági szempontból sértetlen maradt a Ryanair, hiszen a napokban közzétett beszámoló szerint a légitársaság adózott profitja 10%-kal magasabb az egy évvel korábbinál, vagyis az éves nettó nyeresége meghaladta az 1.45 milliárd eurót.

Az olajsokk a fapadosoknak is betesz

A brit lap ennek kapcsán hozzáteszi, a szemléletváltást jól jellemzi, hogy a Ryanair szőrösszívű vezérigazgatója újabban vendégként utal az utasaira. Ugyanakkor a cégvezető a rekordadatok ellenére is meglehetősen pesszimista a 2018-as esztendő további hónapjait illetően. Számításai alapján ugyanis cége több tízmillió eurót fog bukni az olajárak növekedésével, nem beszélve arról, hogy kalkulációi szerint idén a személyzeti költségek is minden bizonnyal elérik a 200 millió eurót.

Más kérdés, hogy a szakértők szerint O’Leary aggodalma eltúlzott és a negatív körülmények ellenére is úgy látják, hogy a Ryanair 1.25-1.35 milliárd eurós nettó profittal számolhat majd jövőre. Így ha újabb profitrekord nem is születik, a Ryanair továbbra is Európa legköltséghatékonyabb légitársasága marad.

Néhány jellemző megjegyzés O'Leary-tőlGuardian összeszedte a Ryanair-főnök 33 legendás mondását. Íme néhány: 
„A németek meztelenül is átgázolnának néhány üvegszilánkon az olcsóbb repülőjegyért.” 
„A franciáknak soha nem voltak jó filozófusaik. Jó boruk igen, de jó filozófusaik nem.” 
„Ha kevés ital fogy a fedélzeten, szólunk a pilótáknak, hogy állítsanak elő egy kis turbulenciát. Ettől biztos megnő majd a fogyasztás.” 
„Azoknak, akik nem nyomtatták ki előre a beszállókártyát: Szerintünk fizessenek csak 60 eurót, ha ilyen hülyék.” 
„Hogy szállítunk-e gazdag embereket a járatainkon? Naná, reggel én is Ryanairrel repültem ide.” 
„A Ryanair legnagyobb eredménye? Olcsó repülőjegyeket hozott Európába. A legnagyobb hibája? Hogy felvett engem.”
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.