Kezdőlap Tech A Toyota repülni is akar
No menu items!

A Toyota repülni is akar

A Toyota a gyártásban, a minőségbiztosításban és a költségek ellenőrzésében szerzett tapasztalatai veti be a Joby Aviation légi járművének, az áttörésnek számító eVTOL gyártására. A Toyota 394 millió dollárral, fő befektetőként finanszírozza a Joby C sorozatát.

A világ leginnovatívabb autógyártójaként ismert, magát azonban jövőképben a világ vezető mobilitási szolgáltatójaként definiáló Toyota új terület meghódítására készül a mobilitás területén: a levegőben közlekedésben. A vállalat együttműködésbe kezdett a Joby Aviation (Joby) légi közlekedési eszközöket előállító céggel, amely teljesen elektromos, függőlegesen felszálló és landoló (eVTOL) légi eszközök fejlesztésével és kereskedelmével foglalkozik.

Ezek a járművek lehetővé teszik a gyors, csendes és kedvező árú légi szállítás széles körű elterjedését. A Toyota felismerte a városi légi mobilitásban rejlő hosszú távú lehetőségeket. Fontos szempont a Toyota számára, hogy a Joby az iparágban vezető szerepet tölt be, valamint biztonságos és megfizethető légi közlekedési lehetőséget teremt.

Akio Toyoda

A légi közlekedés mindig is a hosszú távú célok közt szerepelt a Toyotánál. Miközben folytatjuk autóipari tevékenységünket, tekintetünket már az égbolt felé fordítjuk.” – árulja el Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke.

A Joby a fejlődésben lévő eVTOL terület újítója, ezért velük együtt állunk a légi közlekedés kihívásai elé, hogy ezzel a lehetőséggel forradalmasítsuk a jövő közlekedését. Ez az új és izgalmas kaland remélhetőleg örömet hoz mindenki számára, és a mozgás szabadságát kínálja majd ügyfeleinknek – most már nemcsak a földön, hanem a levegőben is.”

A Joby C sorozat 590 millió dolláros finanszírozásának fő befektetőjeként a Toyota továbbra is támogatja az olyan fejlődő technológiákat, amelyek mindenki számára lehetővé teszik a mobilitást. Amellett, hogy 394 millió dollárt fektet a Jobyba, a Toyota a gyártásban, a minőségbiztosításban és a költségek ellenőrzésében szerzett tapasztalatával is támogatja a Joby Aviation áttörésnek számító eVTOL légi járművének fejlesztését és előállítását.

 

A Joby a fejlődő légi közlekedési piac igényeit szolgálja ki, ahol a városi központok közt ingázó és utazó ügyfelek napi szinten tudják kihasználni a légi közlekedés előnyeit. A prototípus légi járműről és a gyártási tervekről a Toyota későbbre ígér információkat.

JoeBen Bevirt

„A Toyota befektetése soha nem látott pénz- és forrásbeli elköteleződést jelent számunkra és az új iparág számára. Ez nagy szó, hiszen a világ egyik vezető autógyártójáról van szó. A Toyotát világszerte termékei minőségéről és tartósságáról ismerik, melynek alapját a részletek iránti aprólékos figyelem és a gyártási folyamatok kiválósága képezi. Izgatottan várom, hogy hadra foghassuk a Toyota tervezési és gyártási kapacitását. Ezek fognak segíteni bennünket abban, hogy emberek milliárdjai spórolhassanak egy órát mindennapi ingázásuk során.” – mondja  a Joby Aviation alapító vezérigazgatója, JoeBen Bevirt.

Mindkét vállalat meggyőződése, hogy az autóiparból hozott szinergiák kihasználása és a Toyota gyártási rendszeréből  (Toyota Production System) átvett folyamatok alkalmazása segíti majd a légi jármű hatékony tömegtermelésének kialakítását, miközben segítséget nyújt a Joby számára egy csúcsminőségű, tartós és megbízható jármű elkészítésében, amely mindenben megfelel a biztonsági előírásoknak is. A Toyota ügyvezető alelnöke, Shigeki Tomoyama, a Joby igazgatótanácsának tagja lesz, és aktív szerepet vállal a stratégiai irányok meghatározásában.

Toyota új projektje az eVTOL

A Toyota olyan mobilitási vállalkozássá alakul át, amely egyre jobban megfelel minden ember mobilitási igényeinek, és felkarolja az ezzel kapcsolatos fejlődő technológiákat. A remények szerint ez az új együttműködés a Joby Aviation vállalattal segít a városi, igény szerinti légi közlekedés tömeges elterjesztésében, és új kategóriát teremt az emberek és árucikkek szállításában. Az eVTOL-ok megjelenésével új mobilitási szolgáltatások jöhetnek létre, melyek segítenek enyhíteni az állandó mobilitási problémákat. Ilyenek például a forgalmi dugók a városokban, a növekvő környezeti hatások és a közlekedési lehetőségek hiánya a ritkán lakott területeken.

A Joby vezető szerepet tölt be az eVTOL légi járművek fejlesztésében, amelyek  kombinálják a helikopterek és a kisrepülőgépek elemeit. Előnyük a magas fokú megbízhatóság, a zéró károsanyag-kibocsátás, a gyors repülési sebesség és a csendes működés. Ez a légi jármű alacsony költséggel üzemeltethető, alacsonyak a karbantartási költségei és fejlett biztonsági jellemzőkkel rendelkezik.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Tovább terjeszkedik Pesten a Mamaison

Tovább erősít a magyar piacon a CPI Hotels. Közép-Európa...

Északra és délre: új Wizz Air járatok indulnak

A Wizz Air mától négy új városba is repül...

A Budapest Kártya a BKK hatáskörébe került

A Fővárosi Közgyűlés áprilisi döntése értelmében a korábban a Budapest Brand hatáskörébe tartozó Budapest Kártya kiadásával, fejlesztésével és menedzselésével összefüggő feladatokat 2025. július 1-jétől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) látja el

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése – a sárga a jó

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése, a villany- és gázszámlákat bemutató értesítők színes fejlécén és az aláírásnál sárga színű MVM-logó jelenik meg
Hirdetés

Hírek

A Budapest Kártya a BKK hatáskörébe került

A Fővárosi Közgyűlés áprilisi döntése értelmében a korábban a Budapest Brand hatáskörébe tartozó Budapest Kártya kiadásával, fejlesztésével és menedzselésével összefüggő feladatokat 2025. július 1-jétől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) látja el

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése – a sárga a jó

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése, a villany- és gázszámlákat bemutató értesítők színes fejlécén és az aláírásnál sárga színű MVM-logó jelenik meg

Egyre jövedelmezőbb a szolgáltatóknak az 5G-n érkező otthoni internet

A jelentés megállapítja: bár Közép-Európában lassabban terjed az 5G, Magyarországon egyre nagyobb szerepet játszik az autóipari fejlesztésekben és más ipari felhasználási területeken is.

Az éghajlatváltozás az élelmezésbiztonság egyik legnagyobb kockázata

Hazánk vízgazdálkodási stratégiával, valamint a precíziós öntözéstechnológiák támogatásával csökkenti az aszályok és a kiszámíthatatlan időjárás okozta kihívásokat

Nagy közúti forgalomra figyelmeztetnek július 4-én, 5-én és 6-án  Zágráb városában és környékén

Zágráb nagyobb forgalomra számít a közelgő zenei rendezvény miatt – alternatív útvonalakat javasolnak a gördülékeny közlekedés érdekében.

Diákhitel Központ: marad a kamatstop

Továbbra is kamatstoppal védi a kormány a 2024. december 31-ig megkötött diákhitel-szerződéseket, így a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhitelekre 2025 második félévében is 7,99 százalékos kamatszint vonatkozik.

Okosmérők segítik a zöld átállást az MVM-nél

Az MVM Démász és az MVM Émász sikeresen pályázott az "Okosmérés elterjesztése" felhívásra, a támogatott projekttel 2025 júniusig összesen 89 103 darab okosmérőt telepítettek az ellátási területükön.

Lesznek még nádtetős házak? Visszatérhet a magyar vidék kedvence

Újra feltűnhetnek a klasszikus nádtetős épületek a magyar vidéken, miután a tradicionális építőanyag egy forradalmi technológiával párosítva már biztonságosan alkalmazható. Évtizedeken át a rendkívüli tűzveszély jelentette a legnagyobb visszatartó erőt a nádtetők felhasználásában.
Hirdetés

Gazdaság

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg