Kezdőlap Egészség-ügy A vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota
No menu items!

A vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota

A mosdók állapota kulcsfontosságú az éttermi vendégek számára – derül ki az Essity-hez tartozó Tork felméréséből. A világ vezető professzionális higiéniai márkájának kutatásában megkérdezettek közel fele úgy nyilatkozott, hogy megjegyzi azokat a nyilvános tereket, szolgáltató egységeket, ahol kellemetlen tapasztalatuk volt a mosdóval, és ezeket a jövőben elkerüli. Éttermek és kávézók esetében ez az arány 73%, vagyis ennyien nyilatkozták azt, hogy egy kellemetlen élmény a mosdó állapotával kapcsolatban hatással van arra, visszatérnek-e az adott helyre. 

„Akár egy gyors ebédre, akár egy elegáns vacsorára térnek be az emberek, a mosdóban tapasztalt állapotok kiemelten fontos szerepet játszanak az étterem megítélésében” – mondta el Nagy Géza, az Essity professzionális higiéniai üzletág igazgatója. „A vendégek gyakran a mosdó állapotából következtetnek rá, milyen tisztaság uralkodik az olyan kulisszák mögötti területeken, mint a konyha, ahol a higiénia az élelmiszerbiztonság szempontjából is létfontosságú. Egy elhanyagolt vagy rosszul felszerelt mosdó így rendkívül negatív benyomást kelthet a vendégekben – és sokkal fontosabb tényező, mint azt sokan gondolnák.”

A papírtörlőt többen részesítik előnyben, mint a légszárítót

Az éttermi vendégek számára a pozitív és kényelmes „mosdóélmény” alapját a kényelmes hozzáférhetőség, az automatizáltság és a tisztaság jelenti. A válaszadók szerint a legfontosabb szempontok a következők:

  • papírtörlők biztosítása kéztörléshez (81% tartja ezt fontosnak, szemben a 65%-kal, akik a légszárítót részesítik előnyben),
  • automata szappanadagoló (78%),
  • pelenkatároló szemetes (74%),
  • automata csaptelep (73%),
  • automata WC-öblítő (72%),
  • kézmosásra figyelmeztető táblák (68%).

A felmérés eredményei rámutatnak arra is, hogy gyakran markáns különbségek figyelhetők meg abban, hogy miként érzékelik az étterem higiéniai állapotát a vendéglátók és a vendégek:

  • A vállalkozások 92%-a szerint fontos, hogy mosdóik higiénikusak legyenek. Ennek ellenére a vendégek 57%-a szerint a nyilvános mosdók nem tűnnek tisztának.
  • Az étteremvezetők 93%-a szerint lényeges, hogy a mosdó minél több vendég igényeit kielégítse – vagyis inkluzív, mindenkinek hozzáférhető higiéniai környezetet biztosítson.
  • Mégis, kevesebb mint a megkérdezett vezetők fele nyilatkozta, hogy kínálnak olyan alapvető inkluzív elemeket, mint az elérhető magasságú szappanadagoló és mosdókagyló, a kímélő szappan, a higiéniai hulladékgyűjtő, pelenkázó vagy halk működésű adagoló.

Inkluzív higiénia: figyeljünk, hogy mindenki elérje a mosdót és a szappant!

Az inkluzív higiénia célja, hogy a mosdóhasználók – függetlenül egészségi állapotuktól, fizikai képességeiktől, életkoruktól vagy higiéniai szükségleteiktől – kényelmesebben és jobban hozzáférjenek a higiéniai eszközökhöz. A Tork kampányt folytat azért, hogy felhívja a figyelmet az inkluzív higiénia fontosságára, és segítséget nyújtson a vállalkozásoknak annak megvalósításában – a dolgozók és a vendégek érdekében egyaránt.

„Az éttermekben, kávézókban és más vendéglátóhelyeken a dolgozók és vezetők rengeteg feladatot próbálnak összehangolni, hogy a vendégek minden szempontból kellemes élményben részesüljenek – fejtette ki Nagy Géza. – A mosdók kialakításánál érdemes figyelembe venni a vendégek eltérő igényeit és képességeit – például az időskorral járó mozgáskorlátozottságot, vagy az olyan bőrérzékenységeket, mint az ekcéma, amit az erős tisztítószerek súlyosbíthatnak. Emellett fontos szempont a neurodiverzitás is – sokan érzékenyek a hangos zajokra, így a kézszárítók zavaróak lehetnek számukra, másokat pedig a mosdók higiéniai állapota aggaszthat.”

A Tork az alábbi gyakorlati lépéseket ajánlja az inkluzív higiénia megvalósításához a személyzet és a vendégek számára:

  • Törekedjünk csendes környezetre, elkerülve az érzékszervi túlterhelést.
  • Alkalmazzunk nagy kapacitású adagolókat, hogy a higiéniai termékek folyamatosan elérhetők legyenek.
  • Tartsuk tisztán a mosdókat minden időpontban.
  • Alkalmazzunk olyan papírtörlő-, WC-papír- és szappanadagolókat, amelyek könnyen használhatók csökkent kézerősség esetén is.
  • Olyan szappant használjunk, amely bőrbarát és bőrgyógyászatilag tesztelt.
  • Alkalmazzunk adagolós rendszereket, amelyek egyszerre csak egy törlőkendőt adnak ki – ezzel csökken a pazarlás és nő a higiénia.
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

NGM: tovább szárnyal a Demján Sándor 1+1 Program

A 130 milliárd forintra emelt keretösszegű Demján Sándor 1+1 Program keretében a tárca eddig 1325 magyarországi vállalkozás támogatásáról hozott döntést,

Az építőanyag-piacon visszafogott volt a kereslet az első fél évben

Visszafogott volt a kereslet az építőanyag-piacon az első fél évben, de a jövőt tekintve optimisták az építőanyag-kereskedők

Még tart a nyár – számtalan program vár a fürdőkben

Tombol a nyár, hőségriadó is vár ránk a következő...

A 4iG több lépcsőben tőkét von be a 4iG Űr és Védelmi Zrt.-be

A 4iG Nyrt. több lépcsőben tőkét von be az űripari leányvállalatába, a 4iG Űr és Védelmi Zrt.-be (4iG SDT)
Hirdetés

Hírek

NGM: tovább szárnyal a Demján Sándor 1+1 Program

A 130 milliárd forintra emelt keretösszegű Demján Sándor 1+1 Program keretében a tárca eddig 1325 magyarországi vállalkozás támogatásáról hozott döntést,

Az építőanyag-piacon visszafogott volt a kereslet az első fél évben

Visszafogott volt a kereslet az építőanyag-piacon az első fél évben, de a jövőt tekintve optimisták az építőanyag-kereskedők

Még tart a nyár – számtalan program vár a fürdőkben

Tombol a nyár, hőségriadó is vár ránk a következő...

A 4iG több lépcsőben tőkét von be a 4iG Űr és Védelmi Zrt.-be

A 4iG Nyrt. több lépcsőben tőkét von be az űripari leányvállalatába, a 4iG Űr és Védelmi Zrt.-be (4iG SDT)

Tovább bővíti magyarországi értékesítési és szervizhálózatát a BYD

A BYD, 2025 negyedik negyedévében öt új helyszínen nyílnak új autó márkakereskedések:

Az előző hónaphoz képest 5,3 százalékkal kisebb volt az építőipari termelés volumene júniusban

2025 júniusában az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 2,6, munkanaptényezővel kiigazítva 0,9 százalékkal magasabb volt az egy évvel azelőttinél.

Májushoz képest 1,2 százalékkal mérséklődött az ipari termelés júniusban

Január-júniusban az ipari termelés 3,9 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.

Péntektől sorozatos razzia lesz a Nagybani Piac környékén

A NAV akár kétmillió forint megfizetésére is kötelezheti azt, aki elmulasztotta a nyugtaadást vagy az alkalmazotti bejelentést, míg igazolatlan eredetű áru forgalmazása vagy adószám nélkül végzett gazdasági tevékenység esetén egymillió forint a bírság maximuma
Hirdetés

Gazdaság

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.