Kezdőlap Gazdaság A világbajnok közösségi adománygyűjtő a fiatalokra fókuszál
No menu items!

A világbajnok közösségi adománygyűjtő a fiatalokra fókuszál

 A GoFundMe azt állítja, hogy a közösségi média felszabadíthatja a Z generáció adományozói hajlandóságát. A fiatalabb generációkat célzó törekvés jegyében, új eszközei ezért megkönnyítik a különféle projektek online platformokon keresztüli terjesztését.

A Magyarországon is egyre népszerűbb közösségi finanszírozási – crowdfunding -, legnagyobb platformja arra törekszik, hogy elérje a digitális bennszülötteket azokon az online felületeken, ahol ők aktívan jelen vannak. Az oldal célja, hogy egyszerűsítse és vonzóbbá tegye az adományozás élményét, így ösztönözve a fiatalabb generációt a jótékonykodásra. Emellett összekapcsolja a hagyományos nonprofit szervezeteket egy olyan demográfiai csoporttal, amely előnyben részesíti a közvetlen, személyes hozzájárulásokat az intézményeken keresztüli adományozással szemben.

Az ősz folyamán bevezetett új funkciók között találhatók a videojáték-streamerek számára elérhető adománygyűjtő widgetek, a felhasználók jótékonysági érdeklődését hangsúlyozó személyre szabott profilok, valamint az Instagrammal integrált adományozási gomb, amely még egyszerűbbé teszi a jótékonykodást a közösségi média platformokon.

„Nagyon fontos szerepet játszunk abban, hogy segítsünk az embereknek segítséget kérni és segítséget nyújtani a világban” – mondta Tim Cadogan, a GoFundMe vezérigazgatója az Associated Pressnek. „Biztosítani akarjuk, hogy az emberek ezt (a lehetőséget) magukkal tudják vinni, kommunikálni és kifejezni azokon a helyeken, ahol időt töltenek”.

A termékek a vállalat azon felismerését tükrözik, hogy a Z generáció szokásai miatt a közösségi média egy kiaknázatlan lehetőség a jótékonysági adománygyűjtésre. A GoFundMe által idén nyáron végzett felmérés szerint a 12-27 év közötti Z generációs válaszadók lényegesen nagyobb valószínűséggel osztanak meg rendszeresen különböző ügyeket vagy adománygyűjtéseket a közösségi média fiókjaikon, mint az idősebb generációk. A válaszadók fele heti rendszerességgel teszi ezt, és 41%-uk állította, hogy egy közösségi média bejegyzés hatására kezdett el egy ügyet kutatni vagy támogatni.

A GoFundMe lehetőséget biztosít a felhasználóknak, hogy online adománygyűjtő oldalakat hozzanak létre, ahol mind saját ismerőseik, mind segítőkész idegenek közös adományaikkal járulhatnak hozzá nagyobb költségek fedezéséhez. Az emberek gyakran fordulnak a platformhoz alapvető szükségletek, mint például lakbér, vagy váratlan vészhelyzetek, például orvosi beavatkozások finanszírozásához. A vállalat 2,9%-os tranzakciós díjat és adományonként 30 centet számít fel.

Bár nem az egyetlen szereplő a piacon, a GoFundMe, amely 2010 óta működik, mára 30 milliárd dollárral a legnagyobb közösségi finanszírozási platformmá vált. Az utóbbi időben igyekszik még jobban megerősíteni jelenlétét a jótékonysági szektorban, amit a nonprofit szervezeteket támogató adománygyűjtő platform, a Classy 2022-es felvásárlása is jelzett.

Ez a lépés a GoFundMe számára egy új piacra való belépést jelent, amelyet eddig a Tiltify uralt. Ez a platform lehetővé teszi a virtuális élő adománygyűjtéseket. A GoFundMe most mutatta be a videókban használható adománygyűjtő widgetjeit, amelyeket élő közvetítők, például a Twitch és az Instagram Live felhasználói használhatnak. A nézők QR-kód segítségével érhetik el az adományozó oldalt, és egy nyomkövető mutatja a kampány előrehaladását a kitűzött cél felé.

Ez a fejlesztés egyúttal a GoFundMe azon törekvésének folytatása, hogy ne csak a mindennapi szervezők, hanem a nonprofit partnerek igényeit is jobban kiszolgálja. Október 31-én indul az Instagrammal közös Meta-partnerség, amely az Egyesült Államok, Kanada, az Egyesült Királyság, Írország és Ausztrália szervezői számára lesz elérhető. A GoFundMe zökkenőmentes adománygyűjtési integrációt ígér az Instagram Stories felületén, kiemelve a kampányokat egy „csiszolt megjelenéssel”, hogy könnyebben felhívják magukra a figyelmet.

A nonprofit szervezetek az Instagramon keresztül adakozó támogatók adatait is felhasználhatják, hogy tovább erősítsék az adományozói kapcsolatokat. Ahogy a vállalat szóvivője megjegyezte: „Ugyanilyen fontos számunkra, hogy támogassuk azokat a nonprofit szervezeteket, amelyek jelentős, mélyreható, strukturális problémák megoldásán dolgoznak.”

A GoFundMe a felhasználói profilok fejlesztését is tervezi. November 13-tól magánszemélyek és szervezetek testreszabhatják profiljaikat, több információt megadva adományozási tevékenységükről. Ezek a személyre szabható oldalak akár privátak is lehetnek, de a cél az, hogy a felhasználók nyilvános jótékonysági nyilatkozataikkal másokat is adakozásra ösztönözzenek. A szervezők egy adománygyűjtést vagy nonprofit szervezetet rögzíthetnek az oldalukra, és rövid leírással elmondhatják, miért fontos számukra az adott ügy. Az egyedi linkek segítségével nyomon követhető a kampány kollektív hatása, emlékeztetve arra, hogy hányan támogatták az ügyet az adott profilról.

Cadogan szerint, ha a LinkedIn az a felület, ahol az emberek szakmai életüket mutatják meg, akkor a GoFundMe profilok azt az oldalukat hivatottak bemutatni, ahol „azt tükrözik, hogy milyen jó dolgokat tesznek a világban.” Hozzátette: „Reméljük, hogy idővel a GoFundMe profilok lesznek az interneten az a hely, ahol az emberek kifejezik önzetlen oldalukat.”

Shannon Farley, a Fast Forward ügyvezető igazgatója szerint a fiatalokat célzó nonprofit szervezeteknek ott kell jelen lenniük, ahol a fiatalok közösséget találnak. Farley, aki korábban egy fiatal filantrópokból álló online közösséget vezetett, ma nonprofit szervezeteket segít abban, hogy szoftverek segítségével növeljék hatásukat. Véleménye szerint az online platformok „valódi lehetőséget” kínálnak a digitálisan működő nonprofit szervezetek számára, ugyanakkor egy hagyományos, fizikailag működő szervezet számára sokkal nehezebb ezen a téren érvényesülni.

„A közösségi média az a hely, ahol a fiatalok és a fiatal adományozók élik mindennapjaikat” – mondta Farley. „Ha nem mész oda, ahol ők minden nap jelen vannak, akkor egy egész csoportot hagysz ki, akik támogathatnák az ügyedet.”

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Nincs AI ész nélkül! – Indul a IX. Országos IT Megmérettetés

Több mint 50 csúcsvállalat keresi Magyarország legkiválóbb IT-szakembereit

Kína ritka ügyes ritkaföldfém csapdája lépésről lépésre

Fotó:Freepik A kínai szabályok már most hatással vannak a félvezetők,...

Hasít a mesterséges intelligencia: 30 ezer embert kivág az Amazon

Az Amazon újgenerációs eszközének bemutatója Fotó: aboutamazon.com A világ vezető...

Nő a betörések kockázata a halottak napi hétvégén

Ha a telefonra érkezik riasztás vagy az okoskamerán gyanús mozgást látunk, ne menjünk egyedül „ellenőrizni”. A távfelügyelet és a rendőrség feladata a beavatkozás.
Hirdetés

Hírek

Nő a betörések kockázata a halottak napi hétvégén

Ha a telefonra érkezik riasztás vagy az okoskamerán gyanús mozgást látunk, ne menjünk egyedül „ellenőrizni”. A távfelügyelet és a rendőrség feladata a beavatkozás.

Külföldi óriáscég vásárolja fel a nagy magyarországi élelmiszergyárat

A Global Green Europe Kft. jelenleg mintegy 180 főt foglalkoztat, 2024-es forgalma körülbelül 15,5 milliárd forint volt, bár adózott eredménye 700 millió forintos veszteséget mutatott. A

Nagy István – Nem pestisesek nálunk a kiskérődzők

Ezzel visszaállt Magyarország kiskérődzők pestisétől mentes hivatalos státusa, amely jelentősen hozzájárul a kereskedelem zavartalanságához.

NAV: az szja-mentesség mellett is jár a családi kedvezmény

A háromgyermekes anya munkabére adómentes, de más, nem munkával szerzett jövedelmeire is igénybe tudja venni a családi adókedvezményt és a családi járulékkedvezményt is.

Lázár János: út és vasút épül a főváros és a repülőtér között

A tervek szerint 2028 végéig kétszer három sávos új közút, illetve 2035-re új vasútvonal épül a főváros és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között

Itt a közszolgák otthontámogatási tervezete

Társadalmi egyeztetésre került a régóta várt jogszabálytervezet a közszolgálati dolgozóknak járó, évi nettó 1 millió forintos otthontámogatásról, mely jelentős segítséget nyújt a lakásvásárlás előtt állóknak és a meglévő hitelüket törlesztőknek.

Összefogás a hazai szőlőültetvények megvédésére

Az együttműködés erejével remélhetőleg sikerül gátat szabni a hazai szőlő-bor ágazatot fenyegető betegség további terjedésének.

Elvesztél az Otthon Start módosításai között? Segítünk képbe kerülni

A jelenlegi szabályozás szerint csak a 2022. január 1. után tett egyszerű bejelentéssel, véglegessé vált építési engedéllyel megkezdett építkezések finanszírozására igényelhető az Otthon Start lakáshitel
Hirdetés

Gazdaság

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...

Ezt hozhatja a Széchenyi Kártya MAX+ kamatcsökkenése

A Széchenyi Kártya Program új kamatfeltételei kézzelfogható segítséget nyújtanak a hazai kkv-knak, különösen a működés finanszírozásában: a vállalkozások által fizetendő nettó kamat október 6-tól...

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...