A Volkswagen vezérigazgatója úgy véli, hogy az általa vezetett konszern 2025-re megelőzheti a Teslát, és a világ legnagyobb elektromos autógyártójává válhat.
Herbert Diess a CNBC-nek nyilatkozva elmondta, hogy az ellátási zavatok enyhülése valószínűleg segítene némi lendületet adni a német autóipari óriásnak az elkövetkező hónapokban.
“A piacokat mindig a jövő érdekli” – mondta Diess arra a kérdésre, hogy a befektetők miért értékelik a Teslát ilyen felárral más hagyományos autógyártókhoz, például a Volkswagenhez képest.
“A Tesla jelenleg az élen jár az elektromos autók terén, valószínűleg már most is ez a legdigitálisabb autógyártó cég, és van néhány előnyük” – folytatta.
“Mi továbbra is arra törekszünk, hogy lépést tartsunk, és valószínűleg 2025-re megelőzzük őket, ami az eladásokat illeti.”
Diess szerint a Tesla jó eredményeket és magas megtérülést tudott felmutatni egy hiteles üzleti modellel. Megerősítette azonban meggyőződését, hogy a Volkswagen hamarosan behozhatja a lemaradást, ami az eladásokat illeti.
Hogyan hat az új autó átadások csúszása, a kényszerű túlfutás menedzselése a cégautó piacra és a flottaüzemeltetésre? Minden, amit a cégautóhasználat személyi jövedelemadó vonzatairól tudni kell. Az elektromos autózáshoz kapcsolódó adózási és üzemeltetési kérdések a legjobb szakemberektől, egy szakmai konferencián 2022 június 15-én. Részletek és további információ: itt található.
“Úgy gondolom, hogy a Tesla számára is a felfutás most valószínűleg egy kicsit nagyobb kihívást jelent majd. Új üzemeket nyitnak, mi pedig próbáljuk tartani a tempót. Úgy gondoljuk, hogy az év második felében némi lendületet fogunk venni” – mondta Diess.
Enyhülőben az ellátási zavarok?
Több mint két évvel a koronavírus-járvány után az autóipar továbbra is küzd a létfontosságú alkatrészek beszerzésének és a kereslet kielégítésére elegendő jármű gyártásának kihívásával.
A kritikus fontosságú készletek hiánya – különösen az akkumulátorgyártás terén – várhatóan folyamatos korlátot jelent majd az elektromos járművek értékesítésének növekedése szempontjából az elkövetkező években.
Mindazonáltal Diess szerint vannak pozitív jelek is a láthatáron. Az év közepétől némi enyhülést vár a félvezető-ellátási piacon.
“Azt mondanám, hogy az év közepe felé enyhülést fogunk látni, és a második félévben már jobb helyzetben leszünk – ha a helyzet nem romlik tovább, amit nem hiszem” – mondta Diess.
Arra a kérdésre, hogy ez azt jelenti-e, hogy várakozásai szerint a félvezetők válsága az év második felében véget érhet, Diess így válaszolt: “Nem mondanám, hogy véget ér, de úgy látjuk, hogy a helyzet sokat javul. Úgy gondolom, hogy az ellátási láncok hamarosan ismét rendbe jönnek.”
Hogyan hat az új autó átadások csúszása, a kényszerű túlfutás menedzselése a cégautó piacra és a flottaüzemeltetésre? Minden, amit a cégautóhasználat személyi jövedelemadó vonzatairól tudni kell. Az elektromos autózáshoz kapcsolódó adózási és üzemeltetési kérdések a legjobb szakemberektől, egy szakmai konferencián 2022 június 15-én. Részletek és további információ: itt található.