Kezdőlap Autóipar A VW a jövőbe invesztál
No menu items!

A VW a jövőbe invesztál

Elektroautó, hibrid, digitalizáció – ezekben látják a jövőt a Volkswagen-csoportnál. A következő 4 évben 60 milliárd euró fordít fejlesztésre a konszern.

60 milliárd euró, 20.000 milliárd forint, még egy megakonszern számára is horribilis összes. A VW igazgatótanács napokban elfogadott döntése értelmében ennyit fordít a világ legnagyobb autógyártója 2024-ig a hibrid, az elektro– és az okosautók fejlesztésére. Az eredetileg ezekre a területekre szánt összegnél 10 százalékkal több, az össze fejlesztési forrás 40 százalékát.

Irány a hidrogén, a hibrid az e-autó

A járműipar története legnagyobb kihívásai- és változásai előtt áll. Több koncepció is létezik a jövő autójáról. A konszernek élet-halál döntést hoznak, amikor egy technológia mellett elkötelezik magukat. A németek a villanymotort tartják a jövőnek. A VW a jelentős fejlesztési források több, mint felét, 33 milliárd eurót erre a területre szánja. A japánok, akik pionírok voltak az e-autózásban, már a hibridre tesznek. Sok elemző szerint a holnap autója üzemanyagcellás, tehát hidrogénmeghajtású lesz.

VW koncepció autója

A wolfsburgi székhelyű cégcsoport 2029-re 75 elektro és 60 hibrid modellt akar piacra vinni. Előbbiből 26, utóbbiakból 6 millió darabot terveznek értékesíteni az elkövetkező tíz évben. Nincs még egy autógyártó, amelyik ilyen nagyra törő tervekkel állt volna elő. Máshogy azonban nem tudna megfelelni a konszern az autók alacsony CO2 kibocsájtását egyre inkább elváró vevőknek és az azt egyre szigorúbban megkövetelő jogszabályoknak.

Szorító szükség

A 2021-től érvényes Euro-6 norma maximum 95 g/km CO2 kibocsátást enged meg. A következő, Euro-7 szerint 60-ra csökken a határérték. A gyártóknak egész modellpalettájuk átlagában kell megfelelniük az értéknek. Az elektroautók nulla kibocsátásúként vehetők figyelembe. Nem csoda, hogy sokat költenek a fejlesztésükre. Azonban más gyártók, például a Daimler tervei visszafogottabbak. A Mercedes gyártója elégedett lenne, ha 5 év múlva új autói 25 százaléka elektromos lenne. 2030-ra zs 50 százalék a cél.

A VW-csoport új autói a konszern saját fejlesztésű elektronos meghajtási rendszerével működnek majd. A kisautótól az SUV-ig bármely kategóriába beépíthető MEB-et (Modularen E-Antreibs-Buakasten) 2015 óta fejlesztik. Az ambiciózus tervek megvalósításához 2029-ig 20 millió darabot kell gyártani belőle. A legmagasabb kategóriájú Audik és a szintén a VW-konszernhez tartozó Porsche modelljei egy másik e-meghajtási rendszerrel, a PPE-vel fognak készülni.

Hans Dieter Pötsch

„Romló gazdasági környezetben és amikor a hagyományos autók egyre nehezebb értékesíteni, a fejlesztés és a hatékonyságnövelés a két kitörési pont” – mondta a konszern vezetője, Hans Dieter Pötsch az igazgatótanácsi ülés utáni sajtótájékoztatón. Ugyan nem hangzott el, de a hatékonyságnövelésnek a létszámcsökkentés is része lesz. Köztudott, hogy az e-autók gyártása egyszerűbb, jobban automatizálható, ezért kevesebb munkaerőt igényel.

Az új modellek nagy része külföldön, a cseh Mlada Boleslavban, a kínai Chattanoogában, Foshánban és Antingben fog készülni. Azonban imázs és politikai szempontok miatt elvi kérdés, hogy a németországi üzemekben, Zwickauban, Hannoverben, Zuffenhausenben és Drezdában is legördülnek majd alternatív meghajtású kocsik a futószalagokról. Az idei Frankfurti Autószalonon (IAA) bemutatott és 2022-ben piacra kerülő első tisztán elektromos SUV, a ID.Next szintén Németországban, Emdenben fog épülni. A Trabanttól a mai napig elválaszthatatlan szászországi városban, Zwickauban pedig teljes egészében az e-autóhoz építik át a futószalagokat.

Győr is részt kap a jövőből

 Győrben idén nyáron ismertették a 2022-ig 41 milliárd forint értékben megvalósuló beruházások részleteit.

Achim Heimfling

„Aligha van jobb hely az e-autók fejlesztésére és gyártására, mint Győr, Jedlik Ányos, az első elektromos motort feltalálójának városa” – mondta a gyár frissen kinevezett igazgatója, Achim Heimfling. Három fejlesztési súlypontot nevezett meg: (1) A 2018-ben megkezdődött e-motor sorozatgyártás 10 ezres darabszámának jelentős növelése. (2) A kizárólag villanymeghajtású modellek arányának emelése. (3) A győri motorfejlesztő központ bővítése, ahol a jövőben évi 300 mérnököt szeretnének kiképezni.

Ez a fejlesztés újabb ugródeszka ahhoz, hogy a magyarországi autóipar újabb csúcsot döntsön: tavaly 8550 milliárd forintról beszéltünk, ezt a számot az év első 5 hónapjában már 12%-al meghaladták az itt termelő vállalatok” – mondta a sajtótájékoztatón szintén jelen lévő Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter.

Ezért a kormány 6,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással járul hozzá a fejlesztések finanszírozásához – tette hozzá a miniszter.

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Bécs Európa digitális jövőjét építi

A SEMIC 2025 konferencián Koppenhágában a város nyerte el az Európai Bizottság Public Sector Tech Watch Best Cases Awardját, ahol olyan megoldásokat díjaznak, amik közszolgáltatások javítása és a belső folyamatok fejlesztése által megkönnyítik az adott város polgárai számára az ügyintézést.

Idén két budapesti kerületben és Miskolcon lehetett eladni a leggyorsabban ingatlant

A Duna House adatai szerint idén Budapesten a IX. és X. kerületben keltek el a leggyorsabban a lakások, 55 illetve 63 nap alatt, míg a vidéki nagyvárosok közül Miskolcon volt a leggyorsabb az értékesítés, 86 napos átlagos értékesítési idővel.

6,2 százalékkal bővült a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke idén

2025-ben a mezőgazdaság kibocsátása 4,4 ezer milliárd forint felett alakult, ez 6,2 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A bővüléshez a teljes termelési árszínvonal 10 százalékos, továbbá az állattenyésztés volumenének 2,5 százalékos emelkedése járult hozzá.

SH: októberben az előző év azonos időszakához mérten 2,7 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal bővült az ipari termelés

A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás 0,5 százalékkal nagyobb volt a 2025. szeptemberinél
Hirdetés

Hírek

Bécs Európa digitális jövőjét építi

A SEMIC 2025 konferencián Koppenhágában a város nyerte el az Európai Bizottság Public Sector Tech Watch Best Cases Awardját, ahol olyan megoldásokat díjaznak, amik közszolgáltatások javítása és a belső folyamatok fejlesztése által megkönnyítik az adott város polgárai számára az ügyintézést.

Idén két budapesti kerületben és Miskolcon lehetett eladni a leggyorsabban ingatlant

A Duna House adatai szerint idén Budapesten a IX. és X. kerületben keltek el a leggyorsabban a lakások, 55 illetve 63 nap alatt, míg a vidéki nagyvárosok közül Miskolcon volt a leggyorsabb az értékesítés, 86 napos átlagos értékesítési idővel.

6,2 százalékkal bővült a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke idén

2025-ben a mezőgazdaság kibocsátása 4,4 ezer milliárd forint felett alakult, ez 6,2 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A bővüléshez a teljes termelési árszínvonal 10 százalékos, továbbá az állattenyésztés volumenének 2,5 százalékos emelkedése járult hozzá.

SH: októberben az előző év azonos időszakához mérten 2,7 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal bővült az ipari termelés

A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás 0,5 százalékkal nagyobb volt a 2025. szeptemberinél

Orbán Viktor: a minimálbér 11, a garantált bérminimum 7 százalékkal nő

65 ezer betöltetlen álláshely van Magyarországon, és jövőre 35 ezer engedélyt fognak kiadni vendégmunkásoknak.

A cégek többsége emeli a fizetéseket jövőre egy felmérést szerint

Az előző évekhez hasonlóan a Magyarországon működő cégek többsége 2026-ban is emeli a fizetéseket.

Közel 8 ezer katás vállalkozót érinthet a kataalanyiság megszűnése adótartozás miatt

Csaknem 8 ezer katás vállalkozót érinthet a kataalanyiság megszűnése, mivel nettó 100 ezer forintot elérő adótartozásuk van, az érintetteknek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a napokban figyelmeztető levelet küld.

A megítélt támogatások 70 százalékát már kifizették a Napenergia Plusz Programban

A modern napelemes rendszerek telepítését ösztönző pályázaton az elutalt összegek meghaladták a 60 milliárd forintot. Több mint 21 ezer család összesen mintegy 86 milliárd, egyenként több mint 4 millió forintos támogatással csökkentheti áramszámláit saját eszközzel zöldenergiát termelve és tárolva
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.