Kezdőlap Autó A VW új koncepciója: Okostelefon négykeréken
No menu items!

A VW új koncepciója: Okostelefon négykeréken

A Volkswagen-konszern szoftverfejlesztő leányvállalatot alapított. A világ legnagyobb autógyártója az autó digitalizálásában látja a jövőt, és nem akarja átengedni az üzletet a netes óriásoknak.

Új időszámítás kezdődik

Herbert Diess, a Frankfurt Motor Show-n (Nagyításért KLIKKELJEN a képre) Fotó/Reuters/Ralph Orlowski

A VW ID.3 mérföldkő a világ legnagyobb autógyártója történetében: az első kizárólag villanymeghajtású modell és az első, amely clouddal, tehát egy adattároló felhővel van összekötve.Az autóból a VW-konszern minden digitális, a XXI. század közlekedéshez kapcsolódó szolgáltatása elérhető.

Egyre több négykerekű okostelefon fog kigördülni a VW üzemekből” – mondta Herbert Diess, a konszern igazgatótanácsának elnöke a modell bemutatóján.

Hans Dieter Pötsch

Romló gazdasági környezetben, és amikor a hagyományos autókat egyre nehezebb értékesíteni, a fejlesztés és a hatékonyságnövelés a két kitörési pont” – tette hozzá a konszern elnök-vezérigazgatója, Hans Dieter Pötsch.

A szoftver fontos része a jövő autójának. A VW nem akarja átengedni az üzletet és az adatokat sem az Applenek és társainak. Ezért a wolfsburgi székhelyű cég informatikai leányvállalatot alapított. A jövőben a Car.Software.org-nál (CSo) fognak koncentrálódni a szoftverfejlesztések. A cégvezető a korábbi BMW és Continental menedzser, Christan Senger lesz, aki helyet kapott a VW-csoport igazgatótanácsában is.

„A szoftverfejlesztés és -gyártás a VW tevékenységének kulcsterülete lesz” – mondta nyáron, amikor elfoglalta az igazgatótanácsi széket. Ez jelzi, hogy a 5000 fős induló létszámot 2025-re 11 ezerre tervezik bővíteni.

Centralizálnak, költséget csökkentenek

A VW ID.3 a Microsofttal közösen fejlesztett szoftverrel működik. A jövőben a VW-csoport minden autójába saját fejlesztésű szoftvert akarnak. Jelenleg 10% az arány. 2025-re 60% a cél. Összehasonlításként: Az e-autó fejlesztésben és gyártásban mindenkit megelőző Tesla a kezdetektől kizárólag saját szoftverekkel dolgozik.

Christan Senger

Az ambiciózus terv megvalósításához fejlesztik a vw.os névre keresztelt szoftver alapmodellt. 2025-től ennek különböző változataik fognak a VW-ekbe, Audikba, Škodákba, Seatokba, tehát a konszern mind a 12 márkájának modelljeibe kerülni. Így lehet a leghatékonyabban csökkenteni a fejlesztési és gyártási költségeket.

Ebben a legjobbak vagyunk, ha hardverről, tehát karosszériáról, motorról vagy épp sebességváltóról van szó. Profik leszünk a szoftver területén is” – mondta magabiztosan a január 1-én felálló CSo vezetője, Christan Senger az ID.3 bemutatóján.

Az új szoftver műszaki centralizációt is jelent. Jelenleg egy átlagos autóban 70 önálló, külön programozott irányítóegység van. Más felel például a klíma és más az ABS működéséért. A jövőben a vw.os valamennyi szerepét átveszi. Ez fog fellelni a legközelebbi e-töltőállomás vagy parkolóhely megtalálásáért és ez lesz a navi lelke is.

Az új rendszer nagy kihívás a VW partnereinek. Egyrészt, ha a konszern saját szoftvert készít, kevesebb informatikai beszállítóra lesz szüksége. Másrészt, akik korábban önálló rendszerrel rendelkező egységeket, például ABS-t szállítottak a VW-nek, azoknak a jövőben vw.os-be integrálható informatikát kell fejleszteniük. A legnagyobbak, mint a Bosch és a Continental meg fognak birkózni a kihívással és az esetleg kieső megrendelések sem fogják földhöz vági őket. A kisebb beszállítók közül viszont biztos lesz, amelyiknek a léte is veszélybe kerül.

Ahogy a VW-csoport saját fejlesztésű elektromos meghajtási rendszere, a kisautótól az SUV-ig bármely kategóriába beépíthető MEB (Modularen E-Antreibs-Buakasten), úgy az vw.os is elsősorban a konszern saját autói számára készül. Azonban az MEB esetében bevett gyakorlat alapján értékesíteni akarják a konkurens autógyártóknak is. A VW elektromos meghajtási rendszerével működnek például a Ford e-modelljei. Nagyratörő tervek, tekintettel arra, hogy csak a VW-csoport saját igényeinek kielégítéséhez évi 10 millió darab vw.os-t kell legyártani.

E-autó offenzíva

Az ID.3 értékesítése 2020 tavaszán kezdődik. 30 ezer euró alatti árával a középréteg számára is elérhető lesz. Az új e-modellek nagy része külföldön, a cseh Mlada Boleslavban, a kínai Chattanoogában, Foshánban és Antingben készül majd. Azonban imázs és politikai szempontok miatt elvi kérdés, hogy a németországi üzemekben is legördülnek majd alternatív meghajtású kocsik a futószalagokról.

A kancellár is beült az ID.3-ba

Az idei Frankfurti Autószalonon (IAA) bemutatott és 2022-ben piacra kerülő első tisztán elektromos SUV, a ID.Next Észak-Németországban, Emdenben készül. A Trabanttól a mai napig elválaszthatatlan szászországi városban, Zwickauban pedig 2025-re teljes egészében az e-autókhoz építik át a futószalagokat. Ebből a gyárból gördült ki néhány napja az első ID.3 is. Történelmi pillanat, a németországi e-autógyártás nyitánya is volt. Merkel kancellár és a VW teljes igazgatótanácsa részt vett az ünnepélyes eseménye.

„Az ID.3 az elektro-offenzíva nyitánya” – mondta Diess. A wolfsburgi székhelyű cégcsoport 2029-re 75 elektro és 60 hibrid modellt akar piacra vinni. Előbbiből 26, utóbbiakból 6 millió darabot terveznek értékesíteni az elkövetkező 10 évben. A VW következő 4 évre tervezett, gigantikus fejlesztési forrásainak több, mint felét, 33 milliárd eurót az e-modellekre szánja. A másik prioritása a digitalizáció lesz. Ez egyesül az ID.3-ban.

Győr is részt kap a jövőből

Győrben idén nyáron ismertették a 2022-ig 41 milliárd forint értékben megvalósuló beruházások részleteit. „Aligha van jobb hely az e-autók fejlesztésére és gyártására, mint Győr, Jedlik Ányos, az elektromos motort feltalálójának városa” – mondta a gyár frissen kinevezett igazgatója, Achim Heimfling.

Három fejlesztési súlypontot nevezett meg: (1) A 2018-ben megkezdődött e-motor sorozatgyártás 10 ezres darabszámának jelentős növelése. (2) A kizárólag villanymeghajtású modellek arányának emelése. (3) A győri motorfejlesztő központ bővítése, ahol a jövőben évi 300 mérnököt szeretnének kiképezni.

Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető elnöke és a magyar külügyminiszter a támogatási szerződés aláírásakor

Ez a fejlesztés újabb ugródeszka ahhoz, hogy a magyarországi autóipar újabb csúcsot döntsön: tavaly 8550 milliárd forintról beszéltünk, ezt a számot az év első 5 hónapjában már 12%-al meghaladták az itt termelő vállalatok” – mondta a sajtótájékoztatón szintén jelen lévő Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter.

Ezért a kormány 6,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással járul hozzá az Audi fejlesztéseinek finanszírozásához – tette hozzá a miniszter.

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Útimorzsák Japánból 1     Újraéled a „mosoly országa”

Az autókereskedő csak akkor ad el gépkocsit, ha a vevő igazolni tudja, hogy van saját vagy bérelt garázsa, illetve kerti beállója.

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

A szülők is használhatják a KRÉTA idegen nyelvi felkészítő modulját

A lehetőség a webes felületen már csütörtökön elérhető, míg a mobilalkalmazásban egy frissítés után hétfőtől.

4,7 százalékos éves inflációval számol idén a jegybank

Az infláció 2025 hátralévő részében várhatóan meghaladja a jegybanki toleranciasávot, idén 4,7 százalékos infláció prognosztizálható,
Hirdetés

Hírek

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

A szülők is használhatják a KRÉTA idegen nyelvi felkészítő modulját

A lehetőség a webes felületen már csütörtökön elérhető, míg a mobilalkalmazásban egy frissítés után hétfőtől.

Bécs is versenyben az európai MI-Gigagyárért

Bécs hivatalosan is pályázik az Európai Unió által tervezett öt MI-Gigagyár egyikének otthont adni, hogy a kontinens mesterséges intelligencia-központjává váljon az adatvédelem, fenntarthatóság és digitális humanizmus elvei mentén.

MVM és Mol – Megérkezett az első közös kőolajszállítmány Omišalj kikötőjébe

Megérkezett az első közös azeri kőolajszállítmány az MVM-csoport és a Mol-csoport együttműködésének eredményeként a horvátországi Omišalj kikötőjébe

11 balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében

Egyelőre 11 balatoni állomáson indul el az a Nyugat-Európából ellesett gyakorlat, amelynek lényege, hogy a peronokat szektorokra osztották, ezeket táblák jelzik a peron mellett, és mindenhol elhelyeztek egy ábrát, ahol mindenki leolvashatja, hogy a vonatában az a kocsi, amivel ő utazik, melyik szektornál áll meg

Budapest strandol – indul a nyár a főváros fürdőiben

Megérkezett a nyár, kezdődik a vakáció – a budapesti fürdők és strandok felkészültek a szezonra, a fürdőzési lehetőségek mellett pedig ez évben is különféle programokkal várják a vendégeket.

Mire fordítsuk az emelkedő családi adókedvezményt?

Július 1-jétől jelentős változás lép életbe a magyar adórendszerben: emelkedik a családi adókedvezmény mértéke, ami további támogatást jelent a magyar családok számára. A szakértő szerint a gyermekek számától függően havonta akár több tízezer forinttal is nőhet a szabadon elkölthető jövedelem.

Robottargonca-rendszert fejlesztett egy magyar konzorcium

Az általánosnál olcsóbb és gazdaságosabban üzemeltethető robottargonca-rendszert fejlesztett ki a QLM Logistics Solutions Kft. és az Allance Kft. konzorciuma - közölte a raktárlogisztikai vállalat
Hirdetés

Gazdaság

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg