Kezdőlap French connection Az Air France óvatos optimizmussal tervezi a közeljövőt
No menu items!

Az Air France óvatos optimizmussal tervezi a közeljövőt

Az oltási programok előre haladtával, az uniós Covid-igazolvány bevezetésével, és az újrainduló amerikai járatokkal jó esély van arra, hogy 2024-2025-re teljesen helyreálljon a légiközlekedés. De a fenntarthatóság és az egészségügyi intézkedések továbbra is rendkívül fontosak maradnak – fejti ki Kiss Ildikó az Air France magyarországi vezetője.

Az Egyesült Államokban a belföldi forgalom már a járvány előtti szinten van, és hasonló fellendülésre lehet számítani Európában is, illetve az utazási szabályok módosulásával az USA és Európa közti forgalomban is. Az elmúlt hetekben az Air France-nál rendkívüli módon nőtt a foglalások száma az Egyesült Államokból, emellett a francia tengeren túli területek felé mutatkozik jelentős igény.

Ugyanakkor az európai turizmus is fellendülőben van, friss adatok szerint az Air France naponta közel 900 járatot teljesít, ezzel Európában a harmadik legnagyobb légicégnek számít.

Kiss Ildikó: ebben az időszakban is a biztonság az egyik legfontosabb érték, ezért vezetett be az Air France rigorózus egészségvédelmi intézkedéseket

„A családlátogatók körében már most is újra népszerű a légi utazás, és rövidesen az üzleti célú utasok is újra repülőre fognak ülni. Ezért az Air France megtartja a La Premiere első osztályú kabinterméket, illetve kinyitotta a Charles de Gaulle-repülőtéren az üzleti várókat is” – mondta el Kiss Ildikó. Hozzátéve: ebben az időszakban is a biztonság az egyik legfontosabb érték, ezért vezetett be az Air France rigorózus egészségvédelmi intézkedéseket, amelyek az utasokat és a személyzet biztonságát is garantálják. Ennek elismeréseként az Air France megkapta az utasélménnyel foglalkozó APEX szervezettől a Gyémánt minősítést.

Az utas számára az is biztonságot nyújt, hogy a megvásárolt jegyek ingyenesen módosíthatók, az áruk pedig kupon, vagy visszatérítés formájában teljes egészében visszaigényelhető.

Az Air France felelős légitársaságként jár el, amikor nagy figyelmet fordít a fenntarthatósági intézkedésekre. Franciaországban egyre több olyan útvonalon szűnik meg a légi kapcsolat, ahol 2,5 órás vasúti járatot is igénybe lehet venni, a francia belföldi hálózat pedig megújul.

A járványhelyzet ellenére a francia nemzeti légitársaság a fenntarthatóság szempontjait is kulcsfontosságúnak tartja: 2020. január elseje óta az Air France a belföldi járatok teljes károsanyag-kibocsátását kompenzálja. Ez naponta átlagosan 450 járatot és több mint 57 ezer utast jelent. Az EcoAct szervezettel közösen a kompenzációra fordított összeget olyan, az ENSZ által jóváhagyott projektekre fordítjuk, amelyek a helyi közösségeket támogatják, segítik az újra erdősítést és a biodiverzitás megőrzését. Emellett a vállalati ügyfelek saját maguk is kompenzálhatják a szén-dioxid kibocsátást.

Emellett az Air France új repülőgépeket állít forgalomba ezeken az útvonalakon: a jelenleg használt gépekhez képest 25 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás mellett üzemeltethető Airbus A220-asok az ősszel állnak szolgálatba. Összesen 60 darab vásárlására szerződött a társaság, emellett zavartalanul halad az Airbus A350-esek átvétele is, a szélestörzsű gépből 38 darab érkezik az Air France flottájába, az elmúlt napokban vette át a vállalat a 11. példányt.

Elengedhetetlen emellett a fenntartható forrásból származó üzemanyag (SAF) használata is, mert a hosszútávú járatoknál a kibocsátásmentes technológia még egy ideig nem áll majd rendelkezésre. A fenntartható kerozinnal viszont teljes életciklusra számolva akár 80 százalékkal is csökkenthető a károsanyag-kibocsátás.

A következő időszakban az Air France még nagyobb hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra. Még a járvány előtt elkötelezte magát a társaság, hogy 2005-höz képest az egy utaskilométerre számított szén-dioxid-kibocsátást 2030-ra a felére csökkenti. Emellett azon is dolgozik, hogy 2050-re elérje a nettó karbonsemlegességet, vagyis azt az állapotot, amikor minden, az üzemelés során kibocsátott szennyező anyagot kompenzálnak.

 

A magyar piaccal kapcsolatban Kiss Ildikó, elmondta: „az Air France és a KLM is az első társaságok között volt, amelyek visszatértek Budapestre a járványhelyzet javulásával, és jelenleg napi kettő járatot üzemeltetünk Párizsból és négy napi  járatot üzemeltetünk  Amszterdamból a ferihegyi repülőtérre. A foglalások kedvezően alakulnak, és további fellendülésre lehet számítani, ha az Egyesült Államok és az Európai Unió között újra lehet majd utazni.”

 

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Könnyebben használható és gazdaságosabb az új Tork PeakServe automata papír kéztörlője

Új, nagy kapacitású automata papír kéztörlő-adagolót dob piacra Tork, amely egy akkumulátorral is képes akár 500 000 papírtörlőt is adagolni.

Kedvezményes lehetőségek nyugdíjasoknak a budapesti fürdőkben

A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH Zrt.) kiemelt figyelmet fordít az idősebb korosztályra.

Debrecenben erősít az AutoWallis

Debrecen kiemelt célpont az AutoWallis számára, legutóbb BYD márkakereskedés nyitását jelentette be a vállalat. 

Miért állnak le ünnepnapokon a csatornák? A zsírszörnyek új ellensége az okosszivattyú

Sokmillió forintos kiadást okoznak a vízműveknek a vécén lehúzott nedves törlőkendők – intelligens szivattyú lehet a megoldás a „zsírszörnyek” elleni harcban
Hirdetés

Hírek

Kedvezményes lehetőségek nyugdíjasoknak a budapesti fürdőkben

A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH Zrt.) kiemelt figyelmet fordít az idősebb korosztályra.

Debrecenben erősít az AutoWallis

Debrecen kiemelt célpont az AutoWallis számára, legutóbb BYD márkakereskedés nyitását jelentette be a vállalat. 

Miért állnak le ünnepnapokon a csatornák? A zsírszörnyek új ellensége az okosszivattyú

Sokmillió forintos kiadást okoznak a vízműveknek a vécén lehúzott nedves törlőkendők – intelligens szivattyú lehet a megoldás a „zsírszörnyek” elleni harcban

A hungarikumok a magyar identitás sokszínűségét mutatják meg

Minden hungarikum mögött ott van a magyar észjárás, a magyar kéz munkája, a magyar szív hűsége, ezért ezek az értékek nem csupán büszkeségeink, hanem válaszaink arra, hogy kik vagyunk mi magyarok.

Miniszteri biztos: a Déli Körvasút fejlesztés részeként átfogó fatelepítési program indult és új zöldfolyosó létesül

A Déli Körvasút fejlesztése napi 60 ezer ingázó autó forgalmával, 300 kilométeres kocsisorral mentesíti a budapesti utak zsúfoltságát, ezzel évente több mint 104 tonna nitrogénoxiddal és közel 900 tonna szénmonoxiddal csökkenti a főváros levegőszennyezését.

Ingatlan.com: több tízezer ingatlannal bővülhet az Otthon Start programba bevonható lakások kínálata

A Lechner Tudásközpont friss adatai szerint Magyarországon több mint 150 ezer külterületi lakóingatlan található, amiből 29 ezer zártkerti besorolású.

Tévhitek tartják vissza a vállalkozásokat a rendszerszintű AI-alkalmazástól

A mai modern AI-rendszerek már képesek a felhasználói szándékot és érzelmeket is felismerni, így a használat teljesen átalakult: nem kódokat, hanem emberi kérdéseket kell megfogalmazni.

Óriási vízmennyiség tűnik el az elavult megoldások miatt

A magyarországi ivóvízhálózatok műszaki állapota tehát komoly kihívás elé állítja az ágazatot.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.