Tim Cook, az Apple vezérigazgatója nemrégiben a GQ-nak adott interjújában elmagyarázta, hogy az embereknek miért lehet szükségük arra a kevert valóságot kínáló headsetre, amelyet a vállalata várhatóan a következő hónapokban jelent be.
A hírhedten titkolózó vállalat eddig hallgatott a témáról, és Cook sem erősítette meg – igaz, nem is cáfolta – a headset létezését, ugyanakkor elmondta gondolatait a vitathatatlanul legnagyobb kérdőjelről: miért venné meg bárki is?
Mint rövid kulcsszavakban elmondta: művészet, kommunikáció, kreatív alkalmazások és vállalati környezet.
“Az ötlet, hogy a fizikai világot a digitális világból származó dolgokkal fedhetjük le, nagyban javíthatja az emberek kommunikációját, az emberek kapcsolatát” – részletezte Cook a CNBC beszámolója szerint.
A VR mint eszköz – különösen a kommunikációban – nem újszerű koncepció. Amikor a Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg 2021-ben megosztotta a Metaverzummal kapcsolatos vízióját, az emberek kommunikációjának felforgatása volt az egyik első dolog, amiről Zuckerberg beszélt. Azonban a Meta a Reality Labs nevű virtuális valóság üzletágával nehezen tudott sikereket elérni.
Ám úgy tűnik, hogy a Meta küzdelmei nem tették tönkre Cook kezdődő lelkesedését. A GQ megkérdezte Cookot a 2015-ös megjegyzéseiről is, amelyben a Google VR-kísérletét bírálta. Cook elismerte a fordulatot. Szerinte a kreatív felhasználók, akik régóta az Apple üzleti modelljének középpontjában állnak, nyerhetnek a legtöbbet a virtuális valóság termékekkel.
“Az elképzelés, hogy van ez a környezet, amely talán még jobb, mint a valós világ… Szóval ha a virtuális világot ráterítjük, úgy az még jobb világ lehet” – mondta Cook.
Ming-Chi Kuo, az Apple elemzője szerint a vállalat a lassú gazdasági környezettel szembesülve egyre jobban aggódik amiatt, hogy milyen lesz a headset fogadtatása. A Bloomberg viszont arról számolt be, hogy a vállalat arra számít, hogy az első évben körülbelül egymillió darabot adnak majd el belőle.