A Mercedes-Benz EQXX koncepcióautója Németországtól a francia Riviéráig egyetlen akkumulátortöltéssel képes lehet elmenni.
A Tesla elleni harc új szintre léphet azzal, hogy a Mercedes-Benz AG elektromos autója több mint 1000 kilométert tett meg egyetlen akkumulátortöltéssel Németországból a francia Riviérára.
Az EQXX prototípusa a Stuttgart melletti Sindelfingenből Svájcon és Olaszországon keresztül a Földközi-tenger partján fekvő Cassis városába hajtott – közölte az autógyártó. A Handelszeitung értesülése szerint a szedán könnyű futóműve és aerodinamikus kialakítása annak ellenére tette lehetővé a feltöltés nélküli utazást, hogy a jármű akkumulátora csak fele akkora, mint amekkora a Mercedes zászlóshajójának számító EQS-nek.
Az EQXX “a valaha épített leghatékonyabb Mercedes” – mondta Ola Källenius vezérigazgató egy nyilatkozatban. “A mögötte álló technológiai program mérföldkőnek számít az elektromos járművek fejlesztésében.”
A Mercedes 2026-ig mintegy 60 milliárd eurót tervez befektetni, hogy a Teslát megelőzze, és közben ismét több autót adjon el, mint az ősrivális BMW AG. A Mercedes célja, hogy az évtized végére lehetőleg csak elektromos járműveket értékesítsen, ezért nyolc akkumulátorgyárral tervez partnerséget kötni. Bár a Mercedes későn vezette be az elektromos autókat, most az EQS bevezetésével úgy tűnik, behozta lemaradását. Idén pedig folytatják a teljesen elektromos szedán EQE-vel és a SUV EQB-vel.
A Mercedes az EQXX-et 5 év helyett alig 3 és fél év alatt fejlesztette ki, fizikai tesztelés helyett szimulációkat és digitális tervezőeszközöket használva. A modellel a Mercedes megpróbálja megmutatni, hogy jobban elsajátította a technológiát, mint a Tesla. A prototípus 140 km/órás sebességgel haladt, és az akkumulátor kapacitásának 15 százaléka még mindig megvolt, amikor megérkezett. Az akkumulátor olyan új összetevőkre épül, amit az AMG brit Formula-1-es szakembereinek segítségével fejlesztettek ki és amelynek cellláit 2024-től kompakt autókban is fogják használni.
Érsek M. Zoltán