Az új Nike vezérigazgató, Elliott Hill terve, hogy a márka úrja az alapvető sportágaira (mint a kosárlabda és a futás) összpontosítson. Ez enyhítette néhány befektető aggodalmát. Azonban a Wall Street eleinte kiváró álláspontra helyezkedett a megígért visszatérés kapcsán.
A hosszú ideje a Nike-nál dolgozó vezető októberben tért vissza a vállalathoz, hogy egy olyan fordulatot vezessen, amelytől a befektetők azt remélik, hogy visszafordítja a több negyedéven át tartó gyenge eladásokat, és újraéleszti a Nike márkát, amelyet riválisok innovatívabb lábbelijei árnyékoltak be.
Első nyilvános megszólalásában vezérigazgatóként, egy csütörtöki eredményjelentési hívás során Hill kijelentette, hogy a Nike „elveszítette megszállottságát a sport iránt”, és megígérte, hogy visszatereli a helyes útra, miután a közvetlen fogyasztói értékesítésre való fókuszálás magas készleteket eredményezett, ami jelentős árengedményekre kényszerítette a vállalatot.
A Nike részvényei, amelyek az elmúlt három évben értékük körülbelül felét elvesztették, péntek reggel 1,5%-kal estek. A vállalat értékelése alacsonyabb, mint versenytársaié, és küzd, hogy lépést tartson a feltörekvő riválisokkal.
„A helyreállás egy többéves folyamat lesz, de úgy tűnik, hogy visszatér az alapokhoz, vissza a Nike igazi önmagához” – mondta John Nagle, a Kavar Capital Partners befektetési igazgatója, amely Nike részvényeket birtokol.
„(Hill tervei közé tartozik) az utcai viselet és divat háttérbe szorítása, amelyek átvették a márka fölött az irányítást, a nagy árengedmények és a kereskedők elhanyagolása. Egyszerűen visszavinni azt, ami működött” – mondta Nagle.
Ennek ellenére legalább tíz brókercég csökkentette a részvény célárát, néhány elemző a Nike növekedésének visszatérési idővonalának hiányára mutatott rá.
„A Nike meg fog fordulni, de ez időbe fog telni” – írta Adrienne Yih, a Barclays elemzője, mivel „az újraindítási intézkedések jelentős hatást gyakorolnak majd a profitmargókra és az értékesítési növekedésre”.
A Nike 12 hónapos előretekintő ár-nyereség aránya, amely a részvények értékelésének mércéje, 27,53 volt, szemben a Deckers (DECK.N) 33,47 és az Adidas (ADSGn.DE) 32,32 értékével.
A Morgan Stanley Alex Straton szerint a Nike pályája valószínűleg tovább romlik, mielőtt javulni kezdene, mivel a növekedés fordulópontja továbbra is bizonytalan.
Hill szerint az újdonságok hiánya a Nike-t arra kényszerítette, hogy promóciókra támaszkodjon, és azt tervezi, hogy több terméket teljes áron értékesít a weboldalán és alkalmazásában.
Az elmúlt évben a Nike olyan rivális márkáknak engedte át a terepet, mint a Roger Federer által támogatott On és a Deckers Hoka, amelyek frissebb és innovatívabb stílusokkal csábították a vásárlókat.
Hill azt is tervezi, hogy megfordít bizonyos stratégiai hibákat az előző vezérigazgató alatt, amelyek rontották a kapcsolatot olyan kereskedőkkel, mint a Foot Locker (FL.N).
A hónap elején a Foot Locker vezérigazgatója, Mary Dillon azt mondta, hogy Hill „megfelelő lépéseket tesz a márka érdekében”, és a kereskedő „szorosan együttműködik” a Nike-val, hogy kiemelje az újabb sportviseleti stílusokat, köztük a Vomero és az Air DT Max modelleket.
„Egy kormány nélküli hajónak most már van kormánya, és egy tengerésze, aki tudja, hogyan kell irányítani” – mondta Eric Clark, a Rational Dynamic Brands alap portfóliómenedzsere, amely Nike részvényeket birtokol.
kép és szöveg forrása: reuters.com fotó: about.nike.com
AZZ