A Boeing két iparági forrás szerint is azt közölte a beszállítókkal, hogy három hónappal elhalasztja a 737-es repülőgépcsaládjának egyik kulcsfontosságú gyártási mérföldkövét, mivel továbbra is küzd a termelést sújtó válsággal.
A főként az újgenerációs 737 MAX-hoz kötődően, többféle hiba miatt is megtépázott tekintélyű Boeing azt közölte, hogy az új beszállítói ütemterv szerint a 737-esek kibocsátása csak szeptemberben éri el a havi 42 darabot, szemben a korábbi céllal, amikor már júniusra tervezték ezt a mennyiséget.
A Boeing repülőgépgyártása ugyanis jelentősen lelassult a szabályozó hatóságok, a légitársaságok és a törvényhozók fokozott ellenőrzése miatt, miután egy januári incidenst követően az Alaska Airlines utasszállító repülőgépének egyik ajtaja a levegőben kiszakadt. Miközben a Boeing beszállítói ütemterve meghatározza az elvárásokat, amikor a beszállítók termékeinek a gyártáshoz rendelkezésre kell állniuk, elemzők szerint ez nem feltétlenül tükrözi a tényleges termelést, ami a szabályozási ellenőrzések és az ellátási korlátok keveréke miatt lelassul.
A Boeing döntése, amivel kitolja a célszámokat, azt jelzi, hogy vállalat szerint a gyártást nehezítő külső nyomás nyomás nem enyhül. A rivális Airbus, a világ legnagyobb repülőgépgyártója szintén a közeljövőben bekövetkező zavarokra készül az alkatrész- és munkaerőhiány miatt.
A Boeing új beszállítói ütemterve szerint a termelés 2025 január helyett márciusra éri el a havi 47-et és június helyett 2025 szeptemberre a havi 52 darabot. Ezek után a Boeing részvényei 2,2%-ot estek a pénteki kereskedésben. A vállalat a múlt hónapban azt közölte, hogy 2024-ben inkább égeti a pénzt, mintsem nyereséget termel, és a második negyedévben sem nőnek a szállítások az eredetileg vártaknak szerint.
Érsek M. Zoltán