Azokban az uniós tagállamokban, amelyek még nem vezették be az eurót, a lakosság többsége (60 százaléka) úgy véli, hogy a közös uniós fizetőeszköz pozitív hatást gyakorol az eurót már használó tagállamokra. Magyarországon 72 százalékra erősödött az euró bevezetésének támogatottsága - derült ki az Eurobarométer felméréséből.
Egy elsietett, a fejlettségbeli különbségeket figyelmen kívül hagyó csatlakozás az eurózónához Magyarország számára minimum növekedési áldozattal, de akár stabilitási kockázattal is járhat - mondta Gottfried Péter, a Magyar Nemzeti Bank monetáris tanácsának tagja.
Az MNB elkötelezett az euró sikeres és biztonságos magyarországi bevezetése mellett, de fontos, hogy az biztosítsa a gazdaság számára a felzárkózás folytatásának lehetőségét - mondta Virág Barnabás, a Magyar Nemzeti Bank monetáris politikáért felelős alelnöke.
A jövő évi választás valójában arról szól, hogy képesek lesznek-e az Európai Unió intézményei - az Európai Egyesült Államokban hívő, balliberális magyar vezető csoporttal közösen - arra, hogy Magyarországot rövid úton bevigyék az euróövezetbe - írta a Magyar Nemzet internetes oldalán megjelent cikkében a Magyar Nemzeti Bank elnöke.
Segítő, ösztönző, támogató fiskális hozzáállásra van szükség 2023-ig. A kormány egyensúlyra törekszik, de 2022 még a mérsékelt hiánycsökkentés éve lesz - hangsúlyozta a pénzügyminiszter egy interjúban.
Az euró nem oldja meg a gazdasági problémákat, csak eszközt jelent bizonyos célok eléréséhez, ezért céldátum sincs a magyarországi bevezetésére - mondta éves meghallgatásán a pénzügyminiszter az Országgyűlés vállalkozásfejlesztési bizottságában.
A 2019-2023-as konvergenciaprogamban a kormány azzal számol, hogy a gazdaság növekedése a következő években is 4 százalék felett bővülhet, a költségvetési hiány az időszak végén nulla százalékra, az adósságráta pedig a GDP 60 százaléka alá csökkenhet.
A jegybankoknak és a kormányoknak stratégiai szövetségben kell fellépniük a válságok idején, mondta Matolcsy György MNB-elnök, aki a budapesti Lámfalussy-konferencián az euró magyarországi bevezetésének időpontjára is kitért.
A Déli Körvasút fejlesztése napi 60 ezer ingázó autó forgalmával, 300 kilométeres kocsisorral mentesíti a budapesti utak zsúfoltságát, ezzel évente több mint 104 tonna nitrogénoxiddal és közel 900 tonna szénmonoxiddal csökkenti a főváros levegőszennyezését.
A mai modern AI-rendszerek már képesek a felhasználói szándékot és érzelmeket is felismerni, így a használat teljesen átalakult: nem kódokat, hanem emberi kérdéseket kell megfogalmazni.
A Déli Körvasút fejlesztése napi 60 ezer ingázó autó forgalmával, 300 kilométeres kocsisorral mentesíti a budapesti utak zsúfoltságát, ezzel évente több mint 104 tonna nitrogénoxiddal és közel 900 tonna szénmonoxiddal csökkenti a főváros levegőszennyezését.
A mai modern AI-rendszerek már képesek a felhasználói szándékot és érzelmeket is felismerni, így a használat teljesen átalakult: nem kódokat, hanem emberi kérdéseket kell megfogalmazni.
A folyamatos csökkenést viszont most már elsősorban az okozza, hogy az alacsonyabb hitelösszeg-sávoknál is egyre lejjebb nyomják a kamatokat a pénzintézetek.
Az Étrend – Magyar Konyhafőnökök Egyesülete a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, a Szolnoki Szakképzési Centrummal, a Debreceni Egyetemmel és a Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkárságával közösen hirdeti meg a 2026-os Magyarország étele szakácsversenyt, a Szakma Ifjú Mestere tanulóversenyt, valamint az „Egyszer volt, hol nem volt…” rajzpályázatot.
Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem fogadom elAdatvédelmi irányelvek