Márciusban a turisztikai konjunktúra index plusz 4 ponton állt a mínusz 100 és plusz 100 közötti skálán, ami azt jelenti, hogy az ágazat szereplői helyzetüket háromnegyed év után újra enyhén javulónak érzékelik.
2022-ben 14,2 millió vendég közel 40 millió vendégéjszakát töltött a magyarországi szálláshelyeken, csaknem negyven százalékkal többet, mint 2021-ben és csak egy hajszállal elmaradva a magyar turizmus minden idők legsikeresebb évének számító 2019-es esztendő eredményétől.
Az energetikai válság világszerte kihívás elé állítja az ágazatot, amire válaszként a kormány Európában elsők között olyan hat intézkedésből álló, célzott turisztikai csomagot fogadott el, amely 30 milliárd forinttal támogatja közel 100 ezer kis- és középvállalkozó működését a megemelkedett energiaköltségek kigazdálkodásában.
Miközben a napokban a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége őszi közgyűlésén a parádés nyári és őszi forgalomról is szó esett, az ágazat jövője kapcsán már kevésbé volt optimista a kép. Baldauf Csaba, az MSZÉSZ elnöke a járványhoz kötődő bizonytalanság mellett más kockázati tényezőket is felsorolt.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a nemzetközi Budapest-kampánnyal párhuzamosan elindította Magyarországot népszerűsítő kampányát is: a hirdetések azon országok lakóit szólítják meg, amelyek autóval is elérhető távolságban vannak.
A veszélyhelyzet visszavonása után újraindult a magyarországi turizmus, a szállodák többsége újból megnyitotta kapuit. Hogy ehhez milyen egészségügyi előkészületekre volt szükség, illetve a hotelek miként élték meg a nyitás utáni első napokat, arról Az Utazó magazin készített videósorozatot.
A Kisfaludy-program új szakaszában a száznál több szobával rendelkező szállodák építésére, illetve a felújításra szoruló hotelek és kisebb szállások korszerűsítésére, bővítésére is pályázható támogatás.
Magyarországon a belföldi turizmus fog elsőként helyreállni, a belföldi utazók száma és költésük is magasabb lesz, mint tavaly volt - jelentette ki a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója.
A szállodák minden oldalról komoly segítségre szorulnak, a járulékcsökkentés pedig nem lesz elég, mert az újranyitás után sokan bért sem tudnak majd fizetni az alkalmazottaiknak - mondta Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) elnöke.
A magyarországi turizmusra is hatással van a koronavírus: nem indulnak el a szervezett turistacsoportok európai körutazásaikra Kínából. A budapesti szállodáknak több száz foglalást kellett törölniük.
A turizmussal kapcsolatos keresések felét mobiltelefonról indították a magyarok tavaly, a legtöbb esetben Olaszországra kerestek rá. A Google szerint a mobilbarát weboldallal nem rendelkező cégek vendégeket veszíthetnek a jövőben.
Az Európai Unió szálláshelyein turisztikai céllal töltött vendégéjszakák száma az előző év adataihoz képest 2,2 százalékkal növekedett 2018-ban, s így elérte a 3,1 milliárdot. A legnagyobb növekedést Lettországban, Litvániában és Máltán regisztrálták. Magyarországon a növekedés 3,8 százalékos volt.
Intenzív egyeztetések zajlanak a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége és a kormányzat között a szállodai szobakiadás áfakulcsának módosításáról. A várhatóan 2020-ban esedékes csökkentés a remények szerint az ágazat fehérítéséhez és Magyarország regionális versenyképességének növekedéséhez járulhat hozzá.
A víziközművek hosszú ideje igyekeznek tudatosítani: a WC nem hulladéktároló, a zsiradékot nem szabad a lefolyóba önteni, a nedves törlőkendő, még ha a csomagoláson az áll is, hogy „lebomló”, a gyakorlatban nem bomlik le időben
A két vállalat úgy véli: a Janaffal fennálló üzleti kapcsolatot vissza tudják terelni a professzionális együttműködés, az átláthatóság és a tisztességes piaci feltételek útjára.
A víziközművek hosszú ideje igyekeznek tudatosítani: a WC nem hulladéktároló, a zsiradékot nem szabad a lefolyóba önteni, a nedves törlőkendő, még ha a csomagoláson az áll is, hogy „lebomló”, a gyakorlatban nem bomlik le időben
A két vállalat úgy véli: a Janaffal fennálló üzleti kapcsolatot vissza tudják terelni a professzionális együttműködés, az átláthatóság és a tisztességes piaci feltételek útjára.
urálásával és bemutatásával kíván tisztelegni az Ikarus-örökség előtt. A Múzeum Ikarus 311-es autóbusza 1971-es, míg az Ikarus 66-os autóbusza 1973-as gyártású. Mindkét járművet korábban méhészbuszként használták, ma pedig teljeskörűen restaurált, korhű állapotban láthatók.
A legnépszerűbb bécsi karácsonyi vásárok közül az első helyen a Rathausplatzon található Christkindlmarkt áll, majd a Schönbrunn-kastély, a Spittelberg, az Alte AKH karácsonyi faluja és a Karlsplatzon található „Art Advent” következik
Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem fogadom elAdatvédelmi irányelvek