Megőrizte az első helyet az autógyártó társaságok erősorrendjében a német Volkswagen csoport (VW) 2019-ben az előzetes értékesítési adatok szerint - írta a Handelsblatt.
A működő és a tervbe vett fosszilis erőművek szén-dioxid-kibocsátása meghaladja azt a mennyiséget, amely a globális felmelegedés 1,5 Celsius-fokos korlátozásához szükséges - figyelmeztetnek a szakemberek.
Jóváhagyta az új nehézgépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről szóló szabályokat az európai uniós tagállamok kormányait tömörítő tanács, így az utolsó akadály is elhárult a hatályba lépés elől.
Nullára csökkenti húsz év alatt új modelljeinek szén-dioxid-kibocsátását a Daimler - jelentette be Ola Källenius, a járműipari konszern fejlesztési igazgatója.
Az Európai Unió Tanácsa a közúti közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében szigorúbb szabályokat fogadott el a személygépkocsikra és a kisteherautókra vonatkozóan.
Mintegy 8500 háztartás, azaz több mint 20 ezer ember villamosenergia-ellátását biztosítja a 9 milliárdos költséggel készült paksi naperőmű, amelyet ünnepélyes keretek között adtak át.
Az új nehézgépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátását 30 százalékkal kell leszorítani 2030-ra az idei szinthez képest az Európai Unió társjogalkotó intézményei között létrejött megállapodás értelmében.
Országosan 110 naperőművet épít az MVM-csoport megújuló energiatermeléssel foglalkozó tagvállalata, az MVM Hungarowind Kft. a jövő év végéig. A projekt teljes összértéke mintegy 48 milliárd forint.
Túlzott és irreális célkitűzésnek tartják az autóipari vállalatok a Brüsszelben született megállapodást a járművek szén-dioxid-kibocsátásának 37,5 százalékos csökkentéséről 2030-ig.
Emelkedett az elmúlt években Németországban a személygépkocsik abszolút szén-dioxid-kibocsátása a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfőn közzétett kimutatása szerint.
Rekordot döntött a felmelegedést okozó gázok légköri koncentrációja. Az ENSZ Meteorológiai Világszervezete (WMO) friss kutatása szerint 2017-ben nincs jele annak, hogy az emelkedő trend megfordulna
A tervezettnél nagyobb mértékben, 35 százalékkal szorítanák le 2030-ra az új teherautók és buszok szén-dioxid-kibocsátását a 2019-es szinthez képest az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén elfogadott határozat értelmében. A gyártók szerint foglalkoztatási gondokat okoz a döntés. A jelentős autóiparral rendelkező országok szakértők szerint vélhetően ellenezni fogják a szigorúbb célértékeket, így kompromisszumos megoldásra lehete szükség.
Romániában a nyolc évnél öregebb, légszennyező autók kivonásáért mostantól mintegy 500 ezer forintnyi értékjegyet kapnak tulajdonosaik. A legújabb roncsautóprogramban, idén 50 ezer jegyet bocsátottak ki.
Tömeges leépítéssel fenyegeti az autóipart az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről a környezetvédelemért felelős európai uniós szakminiszterek tanácsában kötött megállapodás, állítja a német Volkswagen csoport (VW) vezetője. Az lenne megfelelő, ha 30 százalékkal kellene csökkenteni az új autók kibocsátását 2030-ig a 2021-es szinthez képest.
Az EU szakminiszterei megegyeztek: 2030-ra 35 százalékkal kellene leszorítani az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-re előirányzott értékhez képest, az egyezség azonban bizonyos kivételeket is tartalmaz.
Mivel nem minden szereplőnek lesz elég tartaléka az átállás finanszírozására, a kivonulás vagy beolvadás okozta piaci rés akár további lendületet is adhat a dinamikusan terjeszkedő kínaiaknak.
Az Európai Bizottság elnöke tájékoztatott arról is, hogy az uniós vezetők a geogazdasági kérdésekről, köztük a Mercosur-kereskedelmi megállapodásról is tárgyaltak.
Mivel nem minden szereplőnek lesz elég tartaléka az átállás finanszírozására, a kivonulás vagy beolvadás okozta piaci rés akár további lendületet is adhat a dinamikusan terjeszkedő kínaiaknak.
Az Európai Bizottság elnöke tájékoztatott arról is, hogy az uniós vezetők a geogazdasági kérdésekről, köztük a Mercosur-kereskedelmi megállapodásról is tárgyaltak.
Az EKB szakértői 2026 tekintetében az inflációt felfelé módosították, elsősorban azért, mivel jelenleg a szolgáltatások inflációjának lassabb csökkenésére számítanak.
A fenntartható mobilitás érdekében szakmai konferenciákat szerveztek, nyílt napjaikon pedig évek óta lehetőséget biztosítanak a mikromobilitási eszközök kipróbálására.
A csütörtökön közölt adatok szerint veszélyes a levegő minősége Debrecenben és Békéscsabán. A mérések adatai szerint Nyíregyháza, Sajószentpéter és Putnok levegőjének minősége egészségtelen.
Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem fogadom elAdatvédelmi irányelvek