Csődvédelmet kapott Írországban a Norwegian Air Shuttle fapados légitársaság írországi leányvállalataival együtt, amivel időt nyert masszív adósságállományának átalakítására.
A Norwegian Air Shuttle novemberben kért csődvédelmet Írországban két leányvállalata, az Artic Aviation Asset (AAA) és a Norwegian Air International (NAI) számára. Előbbi repülőgépeket birtokol és adott lízingbe a Norwegiannek, utóbbi pedig egy több mint 400 útvonalon közlekedő légitársaság.
Az írországi felsőbíróság jóváhagyta a csődvédelmi kérelmet, és úgy az oslói székhelyű Norwegian Airnek, mint írországi leányvállalatainak biztosította a csődvédelmet arra hivatkozva, hogy a vállalatok túlélése kölcsönösen függ egymástól.
A nagy hitelezők nem ellenezték a csődvédelmi kérelmet. Közöttük van az Aercap és a BOC Aviation repülőgéplízinggel foglalkozó vállalat, az Airbus európai repülőgépgyártó és a Boeing típusú repülők vásárlását támogató amerikai Export-Import Bank.
A Norwegian Air Shuttle szédületes gyorsasággal nőtte ki magát Európa harmadik legnagyobb diszkont légitársaságává és a New Yorkot kiszolgáló legnagyobb külföldi utasszállítóvá, ám ennek súlyos ára volt. A hosszú távú, diszkont járatok üzemeltetésére fókuszáló cégnek a nagyarányú kínálatbővítés miatt jelentős adósságai keletkeztek, így a turizmusra és az utazásokra súlyos csapást mérő koronavírus-járvány szinte megoldhatatlan helyzetet eredményezett.
A Norwegian száznegyven repülőgépéből jelenleg mindössze hat üzemel, azok is norvég belföldi járatokat teljesítenek. Hiteleinek és tartozásainak állománya pedig szeptember végén már 66,9 milliárd koronán (7,7 milliárd dolláron) állt.
Írországban december 18-ra tűzték ki a következő tárgyalási napot, egy nappal azutánra, hogy a részvényesek közgyűlést tartanak és szavaznak a menendzsment adósságátütemezési tervéről. Ha a vállalat vezetése meg tudja győzni a részvényeseket és a hitelezőket, egy kisebb, de életképesebb légitársasággá alakul át a Norwegian Air Shuttle.