Kezdőlap Autó Deloitte: már látszódnak az autósházak végnapjai
No menu items!

Deloitte: már látszódnak az autósházak végnapjai

A többség online fog autót venni, méghozzá e-autót, ami jóval kevesebb karbantartást igényel – a két fő ok, amiért a Deloitte elemzése az autóházak tömeges megszűnésével számol.

A csökkenő árrés csak a kezdet

Az újautó eladásoknál a kereskedői árrés évek óta csökken. A világ egyik legnagyobb tanácsadó cége, a Deloitte „Future of Sales and Aftersales” címen publikált elemzése szerint a jövőben tovább nehezedig a kereskedők helyzete.

2035-ig az európai autóházak harmadának bezárásával számolnak.

Az egyéni és közösségi közlekedés átalakulásával a gyártóknak szorosabb kapcsolatot kell fenntartaniuk az autótulajdonosokkal. Csak így lehetnek állandóan elérhetőek az autókhoz, illetve általában a mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatásaik. Az autó digitalizálásán keresztül folyamatos lesz a kapcsolatuk vevőikkel és autóikkal. Ezért az autógyártókat már zavarja, ha az eladásnál egy közvetítő áll a vevő és közéjük. Egyre inkább közvetlenül akarnak értékesíteni.

A Volkswagen csoport jár az élen. Tavaly új viszonteladói szerződést erőltetett a 2400 németországi VW-kereskedőre a korábbiaknál sokkal rosszabb kondíciókkal, mindenekelőtt még kevesebb jutalékkal. Idén pedig

bejelentette a világ második legnagyobb gyártója, hogy a jövőben az Audi és a VW elektro modelljeit kizárólag közvetlenül értékesíti.

Új mobilitás = kevesebb vásárlás

Egyidejűleg a jövő mobilitásának új eszközei, leginkább a carsharing terjedésével egyre kevesebben fognak saját autót venni és fenntartani. Ebből kifolyólag a kereskedők bevétele 15 éves távlatban 20%-al fog csökkeni – prognosztizálja a Deloitte. Ennél is nagyobb, 50%-os visszaesés várható az eladás után nyújtott szolgáltatásokból származó bevételeknél. A 20-50 százalékos átlagnál is nagyobb lehet a visszaesés a különösen jövedelmező vállalti autóflotta eladásoknál és szervizeléseknél.

Az autókereskedések legjövedelmezőbb tevékenysége rég óta a szervizelés, ezen belül az olajcsere és a fékkarbantartás. Előbbire a piaci robbanás előtt álló e-autóknak egyáltalán nincs szükségük, utóbbira jóval ritkábban” – magyarázza a Deloitte tanulmánya a drasztikus bevételkiesés okait.

Nem hisznek a jóslatoknak, mégis aggódnak

A 36.750 németországi autókereskedő érdekvédelmi szervezete, a ZDK megbízásából készített tanulmány derűlátóbb a kereskedésék jövőjét illetően. Az elemzés szépséghibája: csak 2025-ig fogalmaz meg prognózisokat.

A ZDK csak aggódik. Nem fél

A Deloitte viszont az ezt követő időszakra, 15 éves távlatban számol az igazán drámai bevételkieséssel.

A világszerte 300 ezer embert foglalkoztató londoni tanácsadó cég szerint 2035 táján fognak a kereskedők életét különösen megnehezítő elektroautók nagy ütemben terjedni.

A ZDK-nál nem tagadják, hogy az üzletág problémákkal küzd.

Súlyosan igazságtalannak tartják, hogy a gyártók a kereskedőket egyre inkább kiszorítják az üzletből, eladásnál mégis rendszeresen hivatkoznak az országos márka-szervízhálózatokra. A közvetlen értékesítésénél is jó szolgálatot tesznek bemutatótermeik.

Antje Woltermann

„Sokan előbb elmennek valamelyik autóházba megnézni és kipróbálni a modelleket. Aztán az interneten, közvetlenül a gyártótól veszik meg az autót. Mi elesünk a jutaléktól, a szolgáltatásunk kifizetetlen marad” – panaszolja az egyesület ügyvezetője, Antje Woltermann.

Elemzők szerint az autóházakon, hosszú távon az egyesülések, az online eladások felerősítése és a mobilitás új formáival összefüggő szolgáltatások nyújtása segíthet.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.