Kezdőlap Edukáció Digitális szokásaink. Sok az okostévés - de nem netezünk rajta
No menu items!

Digitális szokásaink. Sok az okostévés – de nem netezünk rajta

2018 az első év, amikor már nem nőtt az okostelefonnal rendelkezők száma, ugyanakkor többen használják internetezésre a telefont, mint egy évvel korábban. Az okostévéket viszont hiába szeretik a vásárlók, nem neteznek rajta. Pénzügyeket, vásárlásokat szívesebben intézünk neten, mint korábban. A GFK Hungaria kutatási eredményei.

A GfK átfogó kutatásban mérte fel a hazai digitális fogyasztó online térben való viselkedési és vásárlási szokásait.

A trendek egyértelműen igazodnak a világban zajló változásokhoz, mégis megállapítható, hogy vannak érdekességek, melyek inkább a térségünkre jellemzőek  – áll a GfK Digital Connected Consumer 2018 tanulmányában, melynek során 1500 főt kérdeztek meg online, a 15-59 korosztályban, akik legalább heti rendszerességgel interneteznek.

Online vásárlás. Kis mértékben emelkedett azok aránya, akik már vásároltak online, viszont nagyobb dinamikával nőtt a gyakran vásárlók aránya. Már 10-ből 4-en vásárolnak legalább havi rendszerességgel az interneten keresztül.

Nagyot nőtt a fizetést is rendszeresen online intézők aránya 2017-hez képest,

24%-ról 34%-ra, annak ellenére, hogy gyakorlatilag minden termékkategória esetében még mindig többségében vannak azok, akik inkább az áru átvételekor fizetnek.

Egyre többen intézik pénzügyeiket a hálón

A pénzügyi és online banki alkalmazások területén is dinamikus fejlődés állapítható meg. Egyre kisebb az ellenállás a külföldi webshopokban történő vásárlással szemben.

A célcsoport 55%-a ma már legalább olyan gyakorisággal vásárol külföldi webshopon, mint magyar oldalon. Azonban az online vásárlás ilyen dinamikus terjedése csökkenti az egyes üzletekhez és márkákhoz kapcsolódó vásárlói hűséget.

Az infokommunikációs eszközökkel kapcsolatban végzett kutatás alapján megállapítható például, hogy 2018 az első év, amikor már nem volt bővülés az okostelefonnal rendelkezők arányában, ugyanakkor közülük többen használják internetezésre a telefont, mint egy évvel korábban. Ezzel szemben

hiába ugrott nagyot az okostelevízióval rendelkezők aránya, a tulajdonosok alig harmada használ internetet ezen az eszközön.

Internethasználat. A célcsoport kétharmada napi szinten használja a közösségi médiát, 10 százalék tartja távol magát a ettől. Ezzel a közösségi média használat messze a legnagyobb aktivitást kiváltó online tevékenység.

A gyakorisági lista élén további kommunikációs tevékenységek (chatelés, emailezés), valamint hírfogyasztás és videótartalom fogyasztás áll. 2017-hez képest nagyot ugrott az online televíziót nézők és zenét hallgatók aránya.

A digitális pénzügyek terén is óriási bővülés érzékelhető. A bankkapcsolattal rendelkezők több mint egyharmada töltötte le eddig bankjának alkalmazását okoseszközére, ami egy év alatt több mint 50 százalékos bővülést jelent.

Bacher János

„A fogyasztók digitálisan egyre érettebbé válása alapjaiban változtat meg bizonyos fogyasztási szokásokat. A sikeres piaci stratégia érdekében tisztában kell lenni ezekkel a változásokkal, a fogyasztói trendek vizsgálata ma már alapvető fontosságú” – nyilatkozta Bacher János a GfK Hungária – Fogyasztói szokások terület vezetője.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.