Kezdőlap Autó Egymilliárd dollárt gyűjtött az önvezető startup
No menu items!

Egymilliárd dollárt gyűjtött az önvezető startup

A Wayve, az autonóm járművekhez fejlesztett mesterséges intelligencia-rendszereket gyártó londoni cég kedden bejelentette, hogy 1 milliárd dollárt gyűjtött, ami egy európai startup cégtől szembeötlő összeg, és jól mutatja a befektetők optimizmusát az M.I. azon képességével kapcsolatban, hogy átformálhatja az iparágakat.

A SoftBank, az Uber és más technológiai cégek mögött álló japán konglomerátum volt a fő befektető, a Microsoft és az Nvidia mellett. A Wayve korábbi befektetői közé tartozik Yann LeCun, a Meta vezető M.I. kutatója. A Wayve, amely korábban mintegy 300 millió dollárt gyűjtött – számolt be a New York Times.

A Wayve társalapítója 2017-ben Alex Kendall, a Cambridge-i Egyetem számítógépes látással és robotikával foglalkozó doktorandusza volt. Az OpenAI, a Google és az Anthropic által fejlesztett, emberhez hasonló szöveget és képeket létrehozó generatív M.I. modellekkel ellentétben a Wayve által készített úgynevezett megtestesült M.I. rendszerek fizikai tárgyak agyaként szolgálnak, legyenek azok autók, robotok vagy gyártórendszerek. Az A.I. lehetővé teszi, hogy a gép valós idejű döntéseket hozzon önállóan.

„Az A.I.-ben rejlő teljes potenciált akkor tudjuk kiaknázni, ha a fizikai világban olyan gépekkel rendelkezünk, amelyekben megbízhatunk” – mondta Alex Kendall.

Az autonóm vezetésre összpontosító vállalatok rázós időszak elé néznek. A technológia megalkotása drága és nehézkes, és a szabályozó hatóságok intenzív ellenőrzésével néznek szembe. A Cruise, a General Motors önvezető leányvállalata tavaly biztonsági és jogi aggályok miatt kivonta a forgalomból a vezető nélküli autóit. Az Apple nemrég hagyott fel önvezető autós törekvéseivel többéves fejlesztés után.

A mintegy 300 alkalmazottat foglalkoztató Wayve 2018 óta teszteli technológiáját brit utakon, és hamarosan máshol is terjeszkedni fog. A szoftver kihasználja a kamerák, érzékelők és más modern autós technológiák előnyeit, hogy lássa a különböző vezetési környezeteket és reagáljon rájuk. A városon vagy településen való navigálás közben gyűjtött adatokat visszatáplálják a mesterséges intelligencia rendszerbe, hogy segítsék az autók tanulását.

A megközelítés eltér más autonóm járműfejlesztőktől, például a Google anyavállalatához, az Alphabethez tartozó Waymótól. A Wayve technológiája nem támaszkodik olyan nagy felbontású térképekre vagy lidar-érzékelőkre, azaz a távolságmérésre és a tárgyak észlelésére használt lézeres eszközre. A Tesla az elmúlt években a Wayve-hoz hasonló megközelítést alkalmazott.

A Wayve olyan szoftvert fejleszt, amely közérthetően elmagyarázza, hogy egy autó miért hozott egy bizonyos vezetési döntést – például miért állt meg hirtelen vagy lassított le -, ami az átláthatóság egy olyan rétege, amely segít megnyerni a szabályozó hatóságokat.

A Wayve által felvett összeg a közelmúlt legnagyobb start-up befektetései közé tartozik Európában, amely azonban a kockázati tőke és a technológiai finanszírozás terén történelmileg elmarad az Egyesült Államoktól. Decemberben a Mistral, egy francia mesterséges intelligencia fejlesztő 385 millió eurót, azaz mintegy 415 millió dollárt gyűjtött össze.

„Hihetetlenül büszke vagyok arra, hogy Nagy-Britannia az otthona az olyan úttörőknek, mint a Wayve, akik az önvezető autók következő generációs M.I. modelljeinek kifejlesztése során úttörő munkát végeznek” – mondta ezzel kapcsolatban Rishi Sunak brit miniszterelnök egy nyilatkozatban.

Az új-zélandi származású Kendall elmondta, hogy a SoftBank és mások befektetése lehetővé teszi a vállalat számára, hogy kutatásait teljes értékű kereskedelmi termékké alakítsa át. A Wayve több nagy autógyártóval is tárgyalásokat folytat annak érdekében, hogy szoftverét megvásárolható autókban helyezzék el, de nem kívánta megnevezni őket.

Érsek M. Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az Európai Bizottság Versenyjogi Főigazgatóságához fordult a Mol és a Slovnaft

A két vállalat úgy véli: a Janaffal fennálló üzleti kapcsolatot vissza tudják terelni a professzionális együttműködés, az átláthatóság és a tisztességes piaci feltételek útjára.

Erősödő Diaszpóra Program – Nacsa Lőrinc: Segítjük a magyar közösségeket itthon és nagyvilágban

A mai napon ezért ismét meghirdettük ezt a felhívást, az Erősödő Diaszpóra Program kiírását, melyre november 20-tól december 11-ig lehet pályázni.

Több mint 50 éves Ikarusokkal utazhatunk a téli hétvégéken Budapesten

urálásával és bemutatásával kíván tisztelegni az Ikarus-örökség előtt. A Múzeum Ikarus 311-es autóbusza 1971-es, míg az Ikarus 66-os autóbusza 1973-as gyártású. Mindkét járművet korábban méhészbuszként használták, ma pedig teljeskörűen restaurált, korhű állapotban láthatók.

Már érkeznek a kínai agyagkatonák a Szépművészeti Múzeum kiállítására

Az életnagyságú, egyedi arcvonásokkal megformált, szabályos hadrendben eltemetett katonák ezrei máig a kínai régészet legismertebb leletei.
Hirdetés

Hírek

Az Európai Bizottság Versenyjogi Főigazgatóságához fordult a Mol és a Slovnaft

A két vállalat úgy véli: a Janaffal fennálló üzleti kapcsolatot vissza tudják terelni a professzionális együttműködés, az átláthatóság és a tisztességes piaci feltételek útjára.

Erősödő Diaszpóra Program – Nacsa Lőrinc: Segítjük a magyar közösségeket itthon és nagyvilágban

A mai napon ezért ismét meghirdettük ezt a felhívást, az Erősödő Diaszpóra Program kiírását, melyre november 20-tól december 11-ig lehet pályázni.

Több mint 50 éves Ikarusokkal utazhatunk a téli hétvégéken Budapesten

urálásával és bemutatásával kíván tisztelegni az Ikarus-örökség előtt. A Múzeum Ikarus 311-es autóbusza 1971-es, míg az Ikarus 66-os autóbusza 1973-as gyártású. Mindkét járművet korábban méhészbuszként használták, ma pedig teljeskörűen restaurált, korhű állapotban láthatók.

Már érkeznek a kínai agyagkatonák a Szépművészeti Múzeum kiállítására

Az életnagyságú, egyedi arcvonásokkal megformált, szabályos hadrendben eltemetett katonák ezrei máig a kínai régészet legismertebb leletei.

Karácsonyi vásárok a bécsi adventi gazdaság mozgatórugói

A legnépszerűbb bécsi karácsonyi vásárok közül az első helyen a Rathausplatzon található Christkindlmarkt áll, majd a Schönbrunn-kastély, a Spittelberg, az Alte AKH karácsonyi faluja és a Karlsplatzon található „Art Advent” következik

Ingatlanfejlesztők: 2025 a lakáspiaci fordulat éve lett Magyarországon

A lakófejlesztők számára komoly könnyítést jelenthet a kiemelt beruházási státusz, amit a 250 lakásosnál nagyobb és legalább 70 százalékban az Otthon Start Programba illeszthető projektek kapnak meg.

NAV: nyugdíj melletti munka esetén nincs se tb, se szocho

Ugyanakkor nem csak a nyugdíjas munkavállalóra (megbízottra) vonatkoznak a könnyítések: a munkáltató sem fizet szochót a nyugdíjas munkaviszonyból, megbízási jogviszonyából származó jövedelme után.

Elindult az idei #vadateszem kampány

Az akcióhoz csatlakozhat bármelyik, a vendéglátásban aktív egység, amely vállalja, hogy a kampány időszakában legalább egy vadételt tart a kínálatában.
Hirdetés

Gazdaság

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.