Kezdőlap Autó Egységben az erő: meglepően jól teljesít a Fiat-Chrysler-Peugeot-Citroën csoport
No menu items!

Egységben az erő: meglepően jól teljesít a Fiat-Chrysler-Peugeot-Citroën csoport

A Dodge, a Stellantis csoport tagjaként, a jelentések szerint teljesen elektromos autón dolgozik Kép/Forrás/electrive.com/

A holdig javított a 2021-es nyereségkilátásain. A tervezettnél kevesebb autó eladásával, de több profittal számolnak – jelentette be a Stellantis cégcsoportot vezető Carlos Tavares. Ismertette az e-koncepciójukat is. Számos új elektromos modell bevezetését tervezik.

Rózsás kilátások

A Peugeot-Citroën (PSA) és Fiat-Chrysler (FCA) egyesülése óta a Stellantis nevet viselő holding 2021 eddig eltelt időszakában túlteljesítette az időarányos nyereségcélt. A korábban prognosztizált 5,5 százalék helyett az év végéig várhatóan a 7,5 százalékos lesz a profit.

A pénzpiaci elemzők és az autóipari szakemberek is fontos jelnek tartják a vártnál jobb számokat. Az idei lesz ugyanis januárban egyesült világmárkák, a Chrysler, a Fiat, a Peugeot és a Citroën első közös üzleti éve.

Az újautó árak emelkedésének és az egyesülés következtében elért költségcsökkentésnek köszönhetően a Stellantis annak ellenére teljesítette túl az időarányos profitcélt, hogy a terveznél kevesebb járművet értékesített.

Nagyobb, mint gondolnánk

A Stellantis 14 márkájához tartozik többek között az Alfa Romeo, a Chrysler, a Citroën, a Dodge, a Fiat, a Lancia, a Maserati, az Opel, valamint angol megfelelője, a Vauxhall, továbbá a Peugeot és a Jeep is. Az olasz-amerikai-francia cégcsoport tavaly 8 millió értékesített járművel a világ negyedik legnagyobb autókonszernje volt és 170 milliárd euró bevételt ért el.

A PSA és az FCA az után kötött egyesülési megállapodást 2019-ben, hogy az olasz-amerikai konszern sikertelen tárgyalásokat folytatott a Renaulttal. A frigy csak 2021 januárjában realizálódott: az EU elhúzódó kartell eljárása miatt, és mert vita volt az egyesülés utáni konszern igazgatótanácsi helyeinek elosztása körül. Végül a FCA 5, a PSA pedig 6 posztot kapott, amelyeket a két cég részvényesei által külön-külön kiválasztott személyek töltenek be. Az igazgatótanácsnak mellettük tagja lett John Elkann, az FCA és Carlos Tavares, a PSA vezetője. A 62 éves portugál nemzetiségű Tavares, aki 32 évig a Renault vezetőségében volt, 2014 óta a PSA elnöke és megkapta a fúzió után létrejött Stellantis konszern vezetői székét is.

E-offenzíva kétszámjegyű nyereséggel

A Tavares által ismertetett e-koncepció szerint a Stellantis 2025-ig 30 milliárd eurót fog költeni a járműszoftverek és a villanyautók fejlesztésre. Előbbi az önvezető autók várható felfutása, utóbbi az egyre szigorodó klímaelőírások miatt fontos. Az Európai Bizottság elnöke, Ursula von der Leyen friss bejelentése szerint az EU-ban 2035-től csak alternatív meghajtású új autók kaphatnak forgalmi engedélyt.

A konszern prognózisa szerint a 14 márka közös fejlesztésének köszönhetően a Stellantis beruházásainak 30 százalékkal lesz magasabb a megtérülési rátája az autóipari átlagnál. Tavares szerint az egyesülés évi 5 milliárd euró megtakarítást jelent. Így realisztikusnak tartja a 2026-ra kitűzött cél elérését, miszerint a bevétel kétszámjegyű része lesz nyereség.

A jelentős megtakarítás elsősorban abból adódik, hogy a jövőt jelentő elektroautóknál 4 közös platformra fog épülni a Stellantis 14 márkájának valamennyi modellje. A konszern műszaki vezetője, Harald Wester elmondása szerint a finisben van az új platformok kifejlesztése a kis, a közepes és a nagy modellek, valamint a pick-up-ok számára. Ezek mellett készül egy közös elektro-platform a cégcsoport tehergépjárműveihez is. Wester ígérete szerint az elektroautóik egy töltéssel 500-800 kilométer megtételére lesznek képesek, ami 20 perces gyorstöltéssel további 350 kilométerrel növelhető lesz.

Minden márka kiveszi a részét

Tavares szavával élve, az ’elektro-invázió’ motorja az Opel lesz. A cégcsoport német márkája 2028-tól Európában csak villanyautókat fog árulni. Ezzel párhuzamosan Kínában is fontos szereplője akar lenni az elektro-szegmensnek. Nagy kihívás tekintettel arra, hogy az Opel jelenleg szinte egyáltalán nincs jelen az USA után a világ második legnagyobb autópiacán.

A sikeres Corsa-E alapján készülnek Kínába

Az áttörésben központi szerepet szánnak az Opel új, a kínai piacra fejlesztett elektro-modelljének, a ’Manta E’-nek. Jó jel, legalábbis az európai terveket illetően, hogy a ’Corsa-E’ már az összes eladott Corsa 20 százalékát teszi ki.

A Peugeot számára is nagyratörő célokat tartalmaz a Stellantis e-koncepciója: az értékesített autóknak már 2023-ban 85 százalékban elektromosnak kellene lenniük, 2025-ben pedig a 100 százalék a cél Európában!

A Fiatnál lassabb lesz a váltás. Az olasz márkának csak akkor kellene teljes egészében az elektro-modellekre áttérnie, ha már nem lesz szignifikáns különbség az elektro és a hagyományos meghajtású modellek ára között.

Összességében Európában 2030-ban a bevételei 70 százalékát elektromos autók értékesítéséből akarja elérni a Stellantis. Az USA-ban, ahol nagy a pick-up-ok és SUV-k részesedése, csak 40 százalék a cél a következő évtized elejére.

Petrus Szabolcs

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Késnek az MVM Next elszámoló számlái – Informatikai átállás az oka

Az E.ON Hungária Csoport informatikai átállása miatt az MVM Next elszámoló számlái akár 3 hetet is késhetnek - közölte az E.ON és az MVM Next pénteken az MTI-vel.

Nyitnak a porták – Közelebb kerülnek egymáshoz a termelők és a fogyasztók

A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat, hogy az élelmiszer előállító kistermelők versenyképesebbek lehessenek

Felülettisztító drónok szállták meg a Müpát

Környezetbarát, magyar fejlesztésű drónnal tisztították meg a Müpa homlokzatát. A drón 30 méteres magasságig, 200 bar nyomású vízsugárral dolgozik, teljesen vegyszermentesen, megfelelve a légügyi előírásoknak.

A kormány meghosszabbítja a kamatstopot 

A kormány folyamatosan azon dolgozik, hogy megvédje a magyar családokat és hosszútávon biztosítsa számukra a kiszámítható, fenntartható lakhatást.
Hirdetés

Hírek

Késnek az MVM Next elszámoló számlái – Informatikai átállás az oka

Az E.ON Hungária Csoport informatikai átállása miatt az MVM Next elszámoló számlái akár 3 hetet is késhetnek - közölte az E.ON és az MVM Next pénteken az MTI-vel.

Nyitnak a porták – Közelebb kerülnek egymáshoz a termelők és a fogyasztók

A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat, hogy az élelmiszer előállító kistermelők versenyképesebbek lehessenek

A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad

 A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat arra, hogy leküzdjék az időről időre megjelenő gazdasági és egyéb kihívásokat.

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

A szülők is használhatják a KRÉTA idegen nyelvi felkészítő modulját

A lehetőség a webes felületen már csütörtökön elérhető, míg a mobilalkalmazásban egy frissítés után hétfőtől.

Bécs is versenyben az európai MI-Gigagyárért

Bécs hivatalosan is pályázik az Európai Unió által tervezett öt MI-Gigagyár egyikének otthont adni, hogy a kontinens mesterséges intelligencia-központjává váljon az adatvédelem, fenntarthatóság és digitális humanizmus elvei mentén.

MVM és Mol – Megérkezett az első közös kőolajszállítmány Omišalj kikötőjébe

Megérkezett az első közös azeri kőolajszállítmány az MVM-csoport és a Mol-csoport együttműködésének eredményeként a horvátországi Omišalj kikötőjébe

11 balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében

Egyelőre 11 balatoni állomáson indul el az a Nyugat-Európából ellesett gyakorlat, amelynek lényege, hogy a peronokat szektorokra osztották, ezeket táblák jelzik a peron mellett, és mindenhol elhelyeztek egy ábrát, ahol mindenki leolvashatja, hogy a vonatában az a kocsi, amivel ő utazik, melyik szektornál áll meg
Hirdetés

Gazdaság

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg