Kezdőlap Autó Felvillanyozóan hagyományos – a Honda CR-V két arca. Honda CR-V e:PHEV Advance...
No menu items!

Felvillanyozóan hagyományos – a Honda CR-V két arca. Honda CR-V e:PHEV Advance – teszt

Miközben autógyártók sokasága próbál választ találni arra a kérdésre, hogy az elektromos vagy hagyományos kocsiké-e a jelen, a Honda nem vacillált: megcsinálta a kettőt egyben. Így vált tökéletes városi és utazó autóvá a középkategóriás SUV-ja.

 

Egyre nagyobb az elektromos járművek körüli körüli turbulencia, mert az árak csökkenni, a hatótávok pedig nőni nem akarnak olyan gyorsan, ahogyan azt az átlagautós és a piac elvárná. Emiatt több márka is át- meg átírja hosszú távú terveit, s mégis inkább kitolja a robbanómotoros autók korszakának végét. Mindeközben akadnak olyan gyártók is, amelyeket mintha érintetlenül hagyna ez a zűrzavar: ezek közé tartozik a Honda is, amely olyan megoldásokat alkalmaz, amelyek épp ezekben az átmeneti időkben ideálisak. Ennek talán egyik legjobb példája Az Utazó Magazinnál teszten járt Honda CR-V e:PHEV Advance, amelynek ugyan rendkívül bonyolult és fejlett a hajtáslánc-technológiája, ám a vezető szempontjából mégis pofon egyszerű az egész. A modell ugyanis úgy villanyautó, hogy annak összes mai hátrányát szintre észrevétlenül kiküszöbölték  a Honda mérnökei.

Adott egy jókora – 4,7 méter hosszú, közel 1,9 méter széles – autó, amely alapvetően villanyautó. Jókora akkupakk gondoskodik arról, hogy a villanymotor minél tovább hajtsa a kocsit. Hivatalosan 81 kilométert tehetünk meg vele, s bár ennyit nekünk nem sikerült abszolválni a valós forgalmi körülmények között, azért az 50-60 kilométeres hatótáv is bőven elég tud lenni városi használat során. Ha lemerül az akku, akkor sincs gond, mert több megoldást is kínálkozik. Tölthetjük otthon, vagy utcai oszlopnál. Ebben persze még semmi extra nincs.

Annál inkább abban: akkor sincs baj, ha nincs szabad oszlop, vagy nincs időnk töltéssel bajlódni. Ilyenkor ugyanis beindul a CR-V kétliteres benzinmotorja, de – ha továbbra sincs szükség nagy tempóra – akkor csak áramtermelőként. Vagyis a kocsi a maga állítja elő a magának szükséges áramot. Ehhez persze még nem kellene kétliteres motor, kisebb erőforrás is elég lenne áram előállítására. Csakhogy a CR-V-vel – lévén mégiscsak családi utazó SUV-ról van szó – a tulajdonosok hosszabb, nagyobb tempót igénylő utakra is elindulnak, ami nem ideális terep az elektromos kocsik számára. Ilyenkor pedig a CR-V e-autóból hagyományos benzinessé lényegül át, a robbanómotor már nem csak áramot termel, hanem hajtja a kocsi kerekeit.

Ami a legszebb, hogy a sofőr mindebből szinte semmit sem érzékel: városi, elővárosi forgalomban „sima” elektromos autóként használhatja a kocsiját, ha otthon, vagy munkahelyén akad töltő, napok is eltelhetnek a benzinmotor beindulása nélkül. De ha nyaralni indul a család, akkor sincs baj, hiszen nem kell töltőoszlopokhoz igazítani a vakációt, a több száz kilométeres etapok sem okoznak gondot.

 

Már csak azért sem, mert a mérnökök arra is ügyeltek, hogy a fejlett technológia ne menjen a hagyományos értékek rovására. Az üléspozíció kiváló, ráadásul szerencsére nyoma sincs a mai trendnek, a kissé bunkerszerű hangulatnak, minden irányban remekül kilátni, az utastér tágas. Megannyi kisebb-nagyobb tárolórekesz, jókora, 617 literes csomagtartó jár a CR-V-hez. Talán csak a kissé túl aktív vezetéstámogató rendszereket érheti kifogás, és azt, hogy bár a központi kijelző jól használható, könnyen áttekinthető, nem igazán attraktív. Nagyon is attraktív viszont a CR-V-nek az a funkciója, amely – ebben a szegmensben távolról sem magától értetődő módon – utánfutó vontatására teszi a képessé a kocsit. A SUV indulóára 25 millió forint, ami ugyan magasnak tűnik a kategóriában, ám ez a felár a lehető legjobb helyre kerül: ennek köszönhető olyan e-autót kapunk, ami a villanyautózásból csak a jót adja, a nyűgtől megszabadít minket.

-emz-

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Ismét szabadabb az út az USA-ba. Itt a hivatalos állásfoglalás.

Az USA Belbiztonsági Minisztériuma a DHS feloldotta a magyarországi...

Még a kontárinfláció is emelkedett. Egy építőipari kontármunka kára több, mint egy családi nyaralás

A Mapei sóskúti üzeme Annak ellenére, hogy csökkent az építőipari...

Idén több mint 2,1 millióan rendelkeztek személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékáról

A NAV a kimutatásban szereplő regisztrált civil kedvezményezetteknek idén is hivatalból teljesíti a kiutalást szeptember 30-ig.

A bruttó átlagkereset 693 700 forint volt, 9,0 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit

. A bruttó átlagkereset 9,0, a nettó átlagkereset 9,4, a reálkereset pedig 4,9 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Hirdetés

Hírek

Idén több mint 2,1 millióan rendelkeztek személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékáról

A NAV a kimutatásban szereplő regisztrált civil kedvezményezetteknek idén is hivatalból teljesíti a kiutalást szeptember 30-ig.

A bruttó átlagkereset 693 700 forint volt, 9,0 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit

. A bruttó átlagkereset 9,0, a nettó átlagkereset 9,4, a reálkereset pedig 4,9 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Rossz állapotú BKV-buszokon utazunk? Százból hatvan BKV-busz állapota kritikus

Latorcai Csaba arra kérte a fővárosiakat, hogy a [email protected] címre küldjenek fényképeket - rendszámmal együtt - , ha úgy ítélik meg, hogy nem alkalmas biztonságos utazásra az a busz, amellyel közlekednek.

A Shell Hungary új igazgatósági elnöke Marik Gyula

Marik Gyula Istenesné Solti Andreát váltja, aki több mint 32 év után távozik az energiavállalattól.

Csoportos adóelkerülési kísérletet leplezett le a NAV

Csoportos adóelkerülési kísérletet leplezett le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), amikor Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei revizorai kiutalások felülvizsgálatakor felfigyeltek egy gyanúsan gyakran előforduló számlaszámra, amelyre több, egymástól független személy is kérte az általa visszaigényelt összegek átutalását.

A MÁV-csoport készül az M1-esen hétfőn életbe lépő jelentős korlátozásokra

A MÁV-csoport készül arra, hogy az M1-es autópálya bővítése miatt hétfőtől jelentősen korlátozzák a sztráda forgalmát, dugókra és hosszabb menetidőre lehet számítani.

Szünetelhetnek a Magyar Telekom szolgáltatásai a napokban több helyen

Hálózati korszerűsítés miatt a héten időszakosan több településen és fővárosi kerületben is szünetelhetnek a Magyar Telekom Nyrt. szolgáltatásai. A társaság a honlapján közölt felsorolásban jelezte: a munkák miatt az otthoni internet, tv- és telefonszolgáltatásban is lehet kiesés, akár több órán át is.

Európai Mobilitási Hét – Keddtől egy héten át díjmentes kerékpárszállítással is várják az utasokat

A MÁV-csoport idén is csatlakozik az Európai Mobilitási Hét programjához: keddtől egy héten át díjmentes kerékpárszállítással, kedvezményes autómentes napijeggyel, a hétvégén pedig színes fővárosi programokkal várják az utasokat.
Hirdetés

Gazdaság

A kockázatkezelés nem játék, de tanulhat a sakkból – öt párhuzam a tábla és a tőkepiacok között

A 2008-as pénzügyi válság óta a kockázatkezelés a banki működés egyik legfontosabb területévé vált. Ma már nemcsak arról szól, hogy egy intézmény megfeleljen a szabályozói elvárásoknak, hanem arról is, hogy előre felkészüljön szélsőséges forgatókönyvekre és biztosítsa a pénzügyi szektor hosszú távú stabilitását.

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Nézzük a jó oldalát – Van, amiben Mészáros Lőrinc rávert Elon Muskra

Elon Musk vagyona ma már kontinensek leggazdagabbjainak elitjét utasítja maga mögé – mutat rá Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezető igazgatója. Musk 342 milliárd dollárja több, mint Afrika és Óceánia 10 országának leggazdagabb vállalkozójának együttes vagyona. Ám egy dologban meg kell hajolnia Mészáros Lőrinc előtt: a magyar top-milliárdos vagyona 10 év alatt 150-szeresére ugrott, miközben Musk, csak 38-szorosára növelte pénzét. Igaz, Mészáros vagyona európai viszonylatban még így is a középmezőnyben marad.

Az Otthon Start indulása miatt is új MNB szabályok az ingatlan- és jelzáloghitelpiacon

A Magyar Nemzeti Bank a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan átfogóan áttekintette a hazai ingatlan- és jelzáloghitelezést érintő makroprudenciális eszközeit (vagyis azokat a szabályokat, amelyek...