Kezdőlap Autó Felvillanyozóan hagyományos – a Honda CR-V két arca. Honda CR-V e:PHEV Advance...
No menu items!

Felvillanyozóan hagyományos – a Honda CR-V két arca. Honda CR-V e:PHEV Advance – teszt

Miközben autógyártók sokasága próbál választ találni arra a kérdésre, hogy az elektromos vagy hagyományos kocsiké-e a jelen, a Honda nem vacillált: megcsinálta a kettőt egyben. Így vált tökéletes városi és utazó autóvá a középkategóriás SUV-ja.

 

Egyre nagyobb az elektromos járművek körüli körüli turbulencia, mert az árak csökkenni, a hatótávok pedig nőni nem akarnak olyan gyorsan, ahogyan azt az átlagautós és a piac elvárná. Emiatt több márka is át- meg átírja hosszú távú terveit, s mégis inkább kitolja a robbanómotoros autók korszakának végét. Mindeközben akadnak olyan gyártók is, amelyeket mintha érintetlenül hagyna ez a zűrzavar: ezek közé tartozik a Honda is, amely olyan megoldásokat alkalmaz, amelyek épp ezekben az átmeneti időkben ideálisak. Ennek talán egyik legjobb példája Az Utazó Magazinnál teszten járt Honda CR-V e:PHEV Advance, amelynek ugyan rendkívül bonyolult és fejlett a hajtáslánc-technológiája, ám a vezető szempontjából mégis pofon egyszerű az egész. A modell ugyanis úgy villanyautó, hogy annak összes mai hátrányát szintre észrevétlenül kiküszöbölték  a Honda mérnökei.

Adott egy jókora – 4,7 méter hosszú, közel 1,9 méter széles – autó, amely alapvetően villanyautó. Jókora akkupakk gondoskodik arról, hogy a villanymotor minél tovább hajtsa a kocsit. Hivatalosan 81 kilométert tehetünk meg vele, s bár ennyit nekünk nem sikerült abszolválni a valós forgalmi körülmények között, azért az 50-60 kilométeres hatótáv is bőven elég tud lenni városi használat során. Ha lemerül az akku, akkor sincs gond, mert több megoldást is kínálkozik. Tölthetjük otthon, vagy utcai oszlopnál. Ebben persze még semmi extra nincs.

Annál inkább abban: akkor sincs baj, ha nincs szabad oszlop, vagy nincs időnk töltéssel bajlódni. Ilyenkor ugyanis beindul a CR-V kétliteres benzinmotorja, de – ha továbbra sincs szükség nagy tempóra – akkor csak áramtermelőként. Vagyis a kocsi a maga állítja elő a magának szükséges áramot. Ehhez persze még nem kellene kétliteres motor, kisebb erőforrás is elég lenne áram előállítására. Csakhogy a CR-V-vel – lévén mégiscsak családi utazó SUV-ról van szó – a tulajdonosok hosszabb, nagyobb tempót igénylő utakra is elindulnak, ami nem ideális terep az elektromos kocsik számára. Ilyenkor pedig a CR-V e-autóból hagyományos benzinessé lényegül át, a robbanómotor már nem csak áramot termel, hanem hajtja a kocsi kerekeit.

Ami a legszebb, hogy a sofőr mindebből szinte semmit sem érzékel: városi, elővárosi forgalomban „sima” elektromos autóként használhatja a kocsiját, ha otthon, vagy munkahelyén akad töltő, napok is eltelhetnek a benzinmotor beindulása nélkül. De ha nyaralni indul a család, akkor sincs baj, hiszen nem kell töltőoszlopokhoz igazítani a vakációt, a több száz kilométeres etapok sem okoznak gondot.

 

Már csak azért sem, mert a mérnökök arra is ügyeltek, hogy a fejlett technológia ne menjen a hagyományos értékek rovására. Az üléspozíció kiváló, ráadásul szerencsére nyoma sincs a mai trendnek, a kissé bunkerszerű hangulatnak, minden irányban remekül kilátni, az utastér tágas. Megannyi kisebb-nagyobb tárolórekesz, jókora, 617 literes csomagtartó jár a CR-V-hez. Talán csak a kissé túl aktív vezetéstámogató rendszereket érheti kifogás, és azt, hogy bár a központi kijelző jól használható, könnyen áttekinthető, nem igazán attraktív. Nagyon is attraktív viszont a CR-V-nek az a funkciója, amely – ebben a szegmensben távolról sem magától értetődő módon – utánfutó vontatására teszi a képessé a kocsit. A SUV indulóára 25 millió forint, ami ugyan magasnak tűnik a kategóriában, ám ez a felár a lehető legjobb helyre kerül: ennek köszönhető olyan e-autót kapunk, ami a villanyautózásból csak a jót adja, a nyűgtől megszabadít minket.

-emz-

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Nem módosította alapkamatát a Bank of England

A teljes kosárra számolt infláció idei növekedését az energiaárakban jelentkező bázishatások és egyedi tényezők okozták, és ez nem vezetett másodlagos inflációs nyomás kialakulásához

ING vezető elemző: a lassú kilábalásnak komoly ára lehet

Az ING Bank előrejelzése szerint jövőre a magyar gazdaság 2,3 százalékkal bővülhet, ami elsősorban a reálbérek emelkedése által hajtott lakossági fogyasztásnak lesz köszönhető.

MNB: a piaci szereplőknek január végéig tájékoztatniuk kell ügyfeleiket a kedvezőbb számlacsomagokról

Az MNB jó gyakorlatnak tartja, ha a bankok a kedvezőbb számlacsomagban elérhető éves megtakarításról is tájékoztatják ügyfeleiket, valamint a csomagváltásért nem számítanak fel díjat.

A magyar erdők az energetikai piac fontos tartalékát jelentik

Minden köbméter energetikai célra felhasznált fa kiváltja a fosszilis energiahordozókat és hozzájárul az ellátás biztonságához, ezért a fának most és a jövőben is helye van a megújuló energetikai piacon.
Hirdetés

Hírek

Nem módosította alapkamatát a Bank of England

A teljes kosárra számolt infláció idei növekedését az energiaárakban jelentkező bázishatások és egyedi tényezők okozták, és ez nem vezetett másodlagos inflációs nyomás kialakulásához

ING vezető elemző: a lassú kilábalásnak komoly ára lehet

Az ING Bank előrejelzése szerint jövőre a magyar gazdaság 2,3 százalékkal bővülhet, ami elsősorban a reálbérek emelkedése által hajtott lakossági fogyasztásnak lesz köszönhető.

MNB: a piaci szereplőknek január végéig tájékoztatniuk kell ügyfeleiket a kedvezőbb számlacsomagokról

Az MNB jó gyakorlatnak tartja, ha a bankok a kedvezőbb számlacsomagban elérhető éves megtakarításról is tájékoztatják ügyfeleiket, valamint a csomagváltásért nem számítanak fel díjat.

A magyar erdők az energetikai piac fontos tartalékát jelentik

Minden köbméter energetikai célra felhasznált fa kiváltja a fosszilis energiahordozókat és hozzájárul az ellátás biztonságához, ezért a fának most és a jövőben is helye van a megújuló energetikai piacon.

Hiába nő az átlagfizetés, a megtakarítás a leggazdagabbak kiváltsága lett

A társadalom 60 százaléka számára valószínűleg örökre elveszett a hosszú távú megtakarítási esély

Névtelenek temetője – Egy különleges hely Bécs peremén

Bár a Névtelenek temetőjében minden sír a feledés homályába burkolódzik, mégis van egy név, amely örökre megmaradt: Josef Fuchs, az önkéntes sírásóé, aki 1906 és 1996 között élt, és szívvel-lélekkel gondozta a temetőt.

Indul a Demján Sándor 1+1 program második üteme

A hazai kkv-k további megerősítése érdekében a kormány elindítja a Demján Sándor 1+1 KKV Beruházás-élénkítő támogatási program második ütemét 20 milliárd forint keretösszeggel.

Vállalati e-autó program: több mint ötezer nyertesnek utaltak már támogatást

Gyors ütemben halad a támogatások odaítélése is: már mintegy hétezer vállalkozás tudhatja nyertesnek magát.
Hirdetés

Gazdaság

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...

Ezt hozhatja a Széchenyi Kártya MAX+ kamatcsökkenése

A Széchenyi Kártya Program új kamatfeltételei kézzelfogható segítséget nyújtanak a hazai kkv-knak, különösen a működés finanszírozásában: a vállalkozások által fizetendő nettó kamat október 6-tól...