Hirdetés
Kezdőlap Autó Felvillanyozóan hagyományos – a Honda CR-V két arca. Honda CR-V e:PHEV Advance...
No menu items!

Felvillanyozóan hagyományos – a Honda CR-V két arca. Honda CR-V e:PHEV Advance – teszt

Miközben autógyártók sokasága próbál választ találni arra a kérdésre, hogy az elektromos vagy hagyományos kocsiké-e a jelen, a Honda nem vacillált: megcsinálta a kettőt egyben. Így vált tökéletes városi és utazó autóvá a középkategóriás SUV-ja.

 

Egyre nagyobb az elektromos járművek körüli körüli turbulencia, mert az árak csökkenni, a hatótávok pedig nőni nem akarnak olyan gyorsan, ahogyan azt az átlagautós és a piac elvárná. Emiatt több márka is át- meg átírja hosszú távú terveit, s mégis inkább kitolja a robbanómotoros autók korszakának végét. Mindeközben akadnak olyan gyártók is, amelyeket mintha érintetlenül hagyna ez a zűrzavar: ezek közé tartozik a Honda is, amely olyan megoldásokat alkalmaz, amelyek épp ezekben az átmeneti időkben ideálisak. Ennek talán egyik legjobb példája Az Utazó Magazinnál teszten járt Honda CR-V e:PHEV Advance, amelynek ugyan rendkívül bonyolult és fejlett a hajtáslánc-technológiája, ám a vezető szempontjából mégis pofon egyszerű az egész. A modell ugyanis úgy villanyautó, hogy annak összes mai hátrányát szintre észrevétlenül kiküszöbölték  a Honda mérnökei.

Adott egy jókora – 4,7 méter hosszú, közel 1,9 méter széles – autó, amely alapvetően villanyautó. Jókora akkupakk gondoskodik arról, hogy a villanymotor minél tovább hajtsa a kocsit. Hivatalosan 81 kilométert tehetünk meg vele, s bár ennyit nekünk nem sikerült abszolválni a valós forgalmi körülmények között, azért az 50-60 kilométeres hatótáv is bőven elég tud lenni városi használat során. Ha lemerül az akku, akkor sincs gond, mert több megoldást is kínálkozik. Tölthetjük otthon, vagy utcai oszlopnál. Ebben persze még semmi extra nincs.

Annál inkább abban: akkor sincs baj, ha nincs szabad oszlop, vagy nincs időnk töltéssel bajlódni. Ilyenkor ugyanis beindul a CR-V kétliteres benzinmotorja, de – ha továbbra sincs szükség nagy tempóra – akkor csak áramtermelőként. Vagyis a kocsi a maga állítja elő a magának szükséges áramot. Ehhez persze még nem kellene kétliteres motor, kisebb erőforrás is elég lenne áram előállítására. Csakhogy a CR-V-vel – lévén mégiscsak családi utazó SUV-ról van szó – a tulajdonosok hosszabb, nagyobb tempót igénylő utakra is elindulnak, ami nem ideális terep az elektromos kocsik számára. Ilyenkor pedig a CR-V e-autóból hagyományos benzinessé lényegül át, a robbanómotor már nem csak áramot termel, hanem hajtja a kocsi kerekeit.

Ami a legszebb, hogy a sofőr mindebből szinte semmit sem érzékel: városi, elővárosi forgalomban „sima” elektromos autóként használhatja a kocsiját, ha otthon, vagy munkahelyén akad töltő, napok is eltelhetnek a benzinmotor beindulása nélkül. De ha nyaralni indul a család, akkor sincs baj, hiszen nem kell töltőoszlopokhoz igazítani a vakációt, a több száz kilométeres etapok sem okoznak gondot.

 

Már csak azért sem, mert a mérnökök arra is ügyeltek, hogy a fejlett technológia ne menjen a hagyományos értékek rovására. Az üléspozíció kiváló, ráadásul szerencsére nyoma sincs a mai trendnek, a kissé bunkerszerű hangulatnak, minden irányban remekül kilátni, az utastér tágas. Megannyi kisebb-nagyobb tárolórekesz, jókora, 617 literes csomagtartó jár a CR-V-hez. Talán csak a kissé túl aktív vezetéstámogató rendszereket érheti kifogás, és azt, hogy bár a központi kijelző jól használható, könnyen áttekinthető, nem igazán attraktív. Nagyon is attraktív viszont a CR-V-nek az a funkciója, amely – ebben a szegmensben távolról sem magától értetődő módon – utánfutó vontatására teszi a képessé a kocsit. A SUV indulóára 25 millió forint, ami ugyan magasnak tűnik a kategóriában, ám ez a felár a lehető legjobb helyre kerül: ennek köszönhető olyan e-autót kapunk, ami a villanyautózásból csak a jót adja, a nyűgtől megszabadít minket.

-emz-

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Megjelentek a vidéki közösségeket támogató első LEADER helyi felhívások

A támogatási kérelmek benyújtására 2025 márciusától lesz lehetősége a pályázóknak.

Az Európai Innovációs és Technológiai Intézet új innovációs képviselete hazánkban

A képviselet összegyűjti az EIT Közösség Magyarországon, az EU tagállamaiban és a Horizont Európa társult országaiban elérhető szolgáltatásairól és lehetőségeiről szóló információkat.

Megszűnik a Pénzügyminisztérium, feladatait a nemzetgazdasági tárca veszi át

A Pénzügyminisztérium a Nemzetgazdasági Minisztériumba történő beolvadással 2024. december 31-én megszűnik.

Megújul a MÁV vállalat vezetése

Az új, integrált személyszállító közszolgáltató vállalat, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója Kormányos László lesz.
Hirdetés

Hírek

Alig változott a forint árfolyama péntek reggelre

A decemberi kezdéshez képest a forint az euró ellenében 0,4 százalékkal, a dollárral szemben 2,5 százalékkal a svájci frankkal szemben 0,6 százalékkal gyengült.

Csökkent a 6 hónapos diszkont kincstárjegy aukciós átlaghozama

A 6 hónapos diszkontkincstárjegy-aukción az ÁKK 10,0 milliárd forintért vitt piacra állampapírt.

Vegyesen alakult kedd reggel a forint árfolyama

Kedd reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a decemberi kezdésnél, 0,9 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 1,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

Országgyűlés – Kedd a döntések napja – két tucat előterjesztés

A Pénzügyminisztérium év végével beolvad a Nemzetgazdasági Minisztériumba.

Címzetes egyetemi docensi címet kapott Feldman Zsolt

Az elismerés átadására a MATE Cselekvő Vezetők Konferenciáján került sor az intézmény kaposvári campusán.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint gyengébben áll a decemberi kezdésnél, 0,3 százalékkal az euró, 0,7 százalékkal a dollár és 0,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

A Mikulás nyomában Antalyában

A templomban található egy római kori szarkofág, amelyet halpikkelyek és akantuszlevelek díszítenek, és amelyről úgy vélik, hogy Szent Miklósé volt.

Vegyesen mozgott a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0553 dollár után 1,0568 dolláron áll péntek reggel.

Gazdaság

Lezárult a állampapír-vásárlási nyereményjáték

A MÁK tájékoztatott arról is, hogy a kincstár értékpapír- vagy Start-számlával rendelkező ügyfélköre az idén elérte az 1 milliót, ezzel 2020-hoz képest megduplázódott az ügyfelei száma.

A Fed 25 bázisponttal csökkentette az irányadó dollárkamatokat

z irányadó dollárkamatláb az idén átlagosan 4,4 százalék lesz.

Csökkentette az irányadó eurókamatokat az EKB

A kamatcsökkentést az EKB a kedvezőbb inflációs kilátásokkal és a monetáris politika transzmissziójának javulásával indokolta.

Egymillió magyar embernek van állampapírja a Magyar Államkincstárnál

Állampapírt ma már akár telefonról is, néhány kattintással lehet vásárolni a WebKincstár és a MobilKincstár felületein