Kezdőlap Autóipar Fizetős lesz a jövő autója, miután megvettük?
No menu items!

Fizetős lesz a jövő autója, miután megvettük?

Illusztráció: Pixabay

Az autógyártók milliárdokat szeretnének keresni azzal, hogy az ügyfeleknek időről időre díjakat számítanak fel olyan beépített funkciókért, mint például a távindítás és az ülésfűtés. A gyártók már most dollárjeleket látnak, de a vásárlók nem lelkesednek az ötletért.

Ahogy a járművek egyre inkább összekapcsolódnak az internettel, az autógyárak milliárdokat akarnak kaszálni azzal, hogy az ügyfelek havi vagy éves előfizetést fizetnek bizonyos funkciók eléréséért. Úgy tűnik, az autógyártók nem elégednek meg az autók építésének és értékesítésének viszonylag alacsony haszonkulccsal járó üzletágával, hanem a Szilícium-völgyhöz hasonló profitot szeretnének elérni.

A Netflixszel ellentétben azonban senki sem használhatja majd a volt barátnője nagybátyjának bejelentkezési adatait az új BMW-jében. A vásárlók pedig nincsenek is elragadtatva az ötlettől – írja a Business Insider.

“Az autógyártók számára egyértelmű ennek a modellnek az előnye. Nemcsak plusz bevételi forráshoz jutnak, hanem remélhetik, hogy hosszabb távú kapcsolatot tarthatnak majd fenn a vásárlóval, és márkahűséget építhetnek”

– mondta Kristin Kolodge, a J.D. Power elemző cég alelnöke.

Ez a megközelítés azt is lehetővé teheti az autógyártók számára, hogy a gyártást racionalizálják azáltal, hogy egységesebb specifikációk szerint építik az autókat – mondta az Insidernek Mark Wakefield, aki az AlixPartners tanácsadó cég autóipari vezetője. A későbbiekben a tulajdonosok à la carte hozzáadhatják a kívánt funkciókat.

Mindezt a Tesla által mintegy egy évtizede bevezetett, és mostanra széles körben alkalmazott “over-the-air” szoftverfrissítések teszik lehetővé. A mai járművek minden korábbinál jobban kapcsolódnak az internethez és számítógépesítettek, ami azt jelenti, hogy az autógyártók mélyen a jármű belsejébe nyúlhatnak, hogy új funkciókat adjanak hozzá, és távolról is finomíthassanak a dolgokon.

Olyan márkák, mint a Lexus, a Toyota és a Subaru arra kérik a tulajdonosokat, hogy fizessenek azért a kényelemért, hogy távolról, egy alkalmazáson keresztül zárni vagy indítani tudják autójukat. Egyes BMW-kben fizetni lehet az automatikus távolsági fényszórók feloldásáért, amelyek szembejövő autók esetén tompítják a fényt. 2020-ban a BMW felvetette a fizetős fűtött ülések és kormánykerék ötletét is.

Egyesek üdvözölhetik, hogy csak a ténylegesen kívánt funkciókért kell fizetniük, nem pedig egy nagy csomag kiegészítőért. Az autógyárak azonban még mindig nem jöttek rá, hogy pontosan mi az, amiért a vásárlók hajlandóak fizetni, és mi az, amit frusztráló felárnak éreznek.

2019-ben a BMW a széles körű ellenállás után elállt attól a tervétől, hogy évi 80 dollárt kérjen az Apple CarPlayért. Decemberben a Toyota közölte, hogy felülvizsgálja azt az előfizetési tervet, amely akaratlanul is fizetőssé tenné a távindításhoz használt kulcstartó használatát.

Azt hiszem, érdekes hullámzásokat fogunk látni, hogy mi az, ami tényleg megragad“- mondta Kolodge az Insidernek.

Az autógyártók azt kockáztatják, hogy az ügyfelek úgy érzik, kétszer fizetnek – egyszer azért, hogy egy funkciót beépítsenek a járműbe, és másodszor azért, hogy aktiválják, mondta Kolodge. Hozzátette, hogy talán több szerencsével járnak, ha arra kérik az embereket, hogy inkább vadonatúj szolgáltatásokra fizessenek elő, mint megszokott funkciókra.

Mindezek alapján érthető, hogy az autósok közel sem olyan izgatottak a plusz díjak miatt, mint az autógyártók.

A Cox Automotive áprilisi tanulmánya szerint a fogyasztók 75%-a nem hajlandó előfizetni a legtöbb járműfunkcióra. Ha mélyebbre ásunk, a válaszadók 92%-a szerint a fűtött és hűtött üléseknek benne kellene lenniük az autó előzetes árában, és 89%-uk ugyanezt mondta a távindítási funkciókról is.

A New Jersey-i törvényhozáson egy olyan törvényjavaslat van folyamatban, amely megtiltaná az autógyártóknak, hogy előfizetéses alapon számítsanak fel díjat olyan funkciókért, amelyek a járműbe már beépített hardvert használnak, és amelyek biztosítása idővel nem kerül a vállalatnak semmibe. A hackerek évek óta segítenek az autótulajdonosoknak járműveik frissítésében, és az előfizetéses funkciók lehetnek a következő célpontjuk – számolt be a Vice.

Az autógyártók mégis dollárjeleket látnak. A Stellantis (korábban Fiat Chrysler), a Ford és a GM célja, hogy 2030-ra legalább 20 milliárd dollár éves bevételt generáljon a szoftverszolgáltatásokból.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Új ügyvezető igazgató vezeti az Auchan Magyarországot

Március elsejétől Vincze Géza tölti be az Auchan Magyarország ügyvezető igazgatói pozícióját.

2024 negyedik negyedévében a gazdaság teljesítménye nőtt az előző év azonos időszakihoz képest

Magyarország bruttó hazai termékének (GDP) volumene 2024 negyedik negyedévében a nyers adatok alapján 0,4, a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint 0,1 százalékkal felülmúlta az előző év azonos időszakit. Az előző negyedévhez képest - a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok alapján - a gazdaság teljesítménye 0,5 százalékkal bővült. 2024-ben a gazdaság teljesítménye a nyers adatok szerint 0,5, a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint 0,6 százalékkal meghaladta az előző évit.

Hasít az OTP Egészségpénztár

A cég tájékoztatása szerint 2024-ben a tagok közel 31 milliárd forint megtakarítást használtak fel az OTP Egészégpénztári számlájukról, és 2 millió darab számlát fizetett ki a pénztár.

A kormány továbbra is támogatja a külhoni magyar borászokat  

Az agrárminiszter rámutatott, a Partiumban és Erdélyben már működnek azok a jól felszerelt borászati laboratóriumok, amelyek szintén a magyar kormány támogatásával jöttek létre.

Hírek

BÉT – Csökkenéssel nyithat a budapesti tőzsde

A Mol fontos szinteket tört át, 52 forinttal, 1,8 százalékkal 2946 forintra erősödött, 1,8 milliárd forintos forgalomban. Rövid távú támasz 2920 forint közelében, a következő ellenállás 2 965 forintnál található.

Erősödött a forint kedd reggelre

Erősödött kedd reggelre a forint a főbb devizákkal szemben...

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.