Kezdőlap Autóipar Fizetős lesz a jövő autója, miután megvettük?
No menu items!

Fizetős lesz a jövő autója, miután megvettük?

Illusztráció: Pixabay

Az autógyártók milliárdokat szeretnének keresni azzal, hogy az ügyfeleknek időről időre díjakat számítanak fel olyan beépített funkciókért, mint például a távindítás és az ülésfűtés. A gyártók már most dollárjeleket látnak, de a vásárlók nem lelkesednek az ötletért.

Ahogy a járművek egyre inkább összekapcsolódnak az internettel, az autógyárak milliárdokat akarnak kaszálni azzal, hogy az ügyfelek havi vagy éves előfizetést fizetnek bizonyos funkciók eléréséért. Úgy tűnik, az autógyártók nem elégednek meg az autók építésének és értékesítésének viszonylag alacsony haszonkulccsal járó üzletágával, hanem a Szilícium-völgyhöz hasonló profitot szeretnének elérni.

A Netflixszel ellentétben azonban senki sem használhatja majd a volt barátnője nagybátyjának bejelentkezési adatait az új BMW-jében. A vásárlók pedig nincsenek is elragadtatva az ötlettől – írja a Business Insider.

“Az autógyártók számára egyértelmű ennek a modellnek az előnye. Nemcsak plusz bevételi forráshoz jutnak, hanem remélhetik, hogy hosszabb távú kapcsolatot tarthatnak majd fenn a vásárlóval, és márkahűséget építhetnek”

– mondta Kristin Kolodge, a J.D. Power elemző cég alelnöke.

Ez a megközelítés azt is lehetővé teheti az autógyártók számára, hogy a gyártást racionalizálják azáltal, hogy egységesebb specifikációk szerint építik az autókat – mondta az Insidernek Mark Wakefield, aki az AlixPartners tanácsadó cég autóipari vezetője. A későbbiekben a tulajdonosok à la carte hozzáadhatják a kívánt funkciókat.

Mindezt a Tesla által mintegy egy évtizede bevezetett, és mostanra széles körben alkalmazott “over-the-air” szoftverfrissítések teszik lehetővé. A mai járművek minden korábbinál jobban kapcsolódnak az internethez és számítógépesítettek, ami azt jelenti, hogy az autógyártók mélyen a jármű belsejébe nyúlhatnak, hogy új funkciókat adjanak hozzá, és távolról is finomíthassanak a dolgokon.

Olyan márkák, mint a Lexus, a Toyota és a Subaru arra kérik a tulajdonosokat, hogy fizessenek azért a kényelemért, hogy távolról, egy alkalmazáson keresztül zárni vagy indítani tudják autójukat. Egyes BMW-kben fizetni lehet az automatikus távolsági fényszórók feloldásáért, amelyek szembejövő autók esetén tompítják a fényt. 2020-ban a BMW felvetette a fizetős fűtött ülések és kormánykerék ötletét is.

Egyesek üdvözölhetik, hogy csak a ténylegesen kívánt funkciókért kell fizetniük, nem pedig egy nagy csomag kiegészítőért. Az autógyárak azonban még mindig nem jöttek rá, hogy pontosan mi az, amiért a vásárlók hajlandóak fizetni, és mi az, amit frusztráló felárnak éreznek.

2019-ben a BMW a széles körű ellenállás után elállt attól a tervétől, hogy évi 80 dollárt kérjen az Apple CarPlayért. Decemberben a Toyota közölte, hogy felülvizsgálja azt az előfizetési tervet, amely akaratlanul is fizetőssé tenné a távindításhoz használt kulcstartó használatát.

Azt hiszem, érdekes hullámzásokat fogunk látni, hogy mi az, ami tényleg megragad“- mondta Kolodge az Insidernek.

Az autógyártók azt kockáztatják, hogy az ügyfelek úgy érzik, kétszer fizetnek – egyszer azért, hogy egy funkciót beépítsenek a járműbe, és másodszor azért, hogy aktiválják, mondta Kolodge. Hozzátette, hogy talán több szerencsével járnak, ha arra kérik az embereket, hogy inkább vadonatúj szolgáltatásokra fizessenek elő, mint megszokott funkciókra.

Mindezek alapján érthető, hogy az autósok közel sem olyan izgatottak a plusz díjak miatt, mint az autógyártók.

A Cox Automotive áprilisi tanulmánya szerint a fogyasztók 75%-a nem hajlandó előfizetni a legtöbb járműfunkcióra. Ha mélyebbre ásunk, a válaszadók 92%-a szerint a fűtött és hűtött üléseknek benne kellene lenniük az autó előzetes árában, és 89%-uk ugyanezt mondta a távindítási funkciókról is.

A New Jersey-i törvényhozáson egy olyan törvényjavaslat van folyamatban, amely megtiltaná az autógyártóknak, hogy előfizetéses alapon számítsanak fel díjat olyan funkciókért, amelyek a járműbe már beépített hardvert használnak, és amelyek biztosítása idővel nem kerül a vállalatnak semmibe. A hackerek évek óta segítenek az autótulajdonosoknak járműveik frissítésében, és az előfizetéses funkciók lehetnek a következő célpontjuk – számolt be a Vice.

Az autógyártók mégis dollárjeleket látnak. A Stellantis (korábban Fiat Chrysler), a Ford és a GM célja, hogy 2030-ra legalább 20 milliárd dollár éves bevételt generáljon a szoftverszolgáltatásokból.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Földhővel zöldülhet a hazai áramtermelés

"A Jedlik Ányos Energetikai Program 12 milliárd forinttal ösztönzi a geotermikus energiára alapozott villamosenergia- és hőtermelő rendszerek kialakítását. A pályázatokat a csütörtökön megjelent végleges felhívás szerint jövő január végétől lehet benyújtani. A kormány minden eddigit felülmúló forrásmennyiséggel segíti elő, hogy a geotermia a hazai zöldgazdaság húzóágazatává váljon".

A GVH megbírságolta a Használtauto.hu online gépjármű hirdetési oldal üzemeltetőjét

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 550 millió forintra bírságolta a Használtauto.hu Kft.-t, mert az online gépjármű hirdetési oldal korábbi üzemeltetője, a külföldi tulajdonú Adevinta visszaélt a gazdasági erőfölényével.

Növekvő árbevétel mellett veszteséggel zárta a harmadik negyedévet a Masterplast

A Masterplast konszolidált árbevétele a harmadik negyedévben 44,5 millió euró volt, ami 25 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg a kedvezőtlen árfolyamváltozások miatt adózott eredménye 529 ezer euró veszteséget mutatott a bázisidőszaki 1,3 millió euró után.

Beigazolódtak a várakozások: már Budapesten is korlátozzák a beköltözéseket

A XVI. kerület korlátozásai ugyanis véget vethetnek annak az egyre gyakoribb jelenségnek, hogy melléképületekből, garázsokból, tárolókból alakítanak ki lakásokat, amiket osztatlan közös tulajdonú ingatlanokként értékesítenek.
Hirdetés

Hírek

Beigazolódtak a várakozások: már Budapesten is korlátozzák a beköltözéseket

A XVI. kerület korlátozásai ugyanis véget vethetnek annak az egyre gyakoribb jelenségnek, hogy melléképületekből, garázsokból, tárolókból alakítanak ki lakásokat, amiket osztatlan közös tulajdonú ingatlanokként értékesítenek.

Adzsman – Az autentikus emírség, ahol a hagyomány találkozik a jövővel

A Heritage Trail az Adzsman Vision 2030 stratégia egyik kiemelt projektje, amely az emírség elkötelezettségét tükrözi a kulturális örökség megőrzése és az autentikus turisztikai élmények iránt.

Az adócsalás ódivatú, a kiberbűnözés a divat

A kormányzati korrupcióellenes stratégia elsősorban a felderítés, az átláthatóság és a megelőzés megerősítésére irányul.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Magyar gabonasiker: van amiben a TOP kategóriában Európában

Az Akcenta szakértőinek elemzése szerint 2024-ben 1,93 milliárd euró értékben értékesítettünk gabonát külföldön (+14% éves összevetésben)

Nyugat-Magyarországon a legnagyobb a kereslet felújítandó lakásokra

Budapesten a felújítandó lakások aránya az év eleje óta átlagosan 8,6 százalék, és szeptemberben is 9 százalék körül alakult.

Megduplázzák a Demján Sándor Tőkeprogramban egy vállalkozásba befektethető tőke maximális összegét

A cél a vállalkozások likviditási terheinek enyhítése, a működési biztonság és a beruházási hajlandóság támogatása.

Ezért fékezett be a magyar export

Az előző negyedévben a nagyvállalatok 3,2 százalékos exportárbevétel-növekedésre számítottak, most átlagosan 0,1 százalékos csökkenést várnak
Hirdetés

Gazdaság

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...

Ezt hozhatja a Széchenyi Kártya MAX+ kamatcsökkenése

A Széchenyi Kártya Program új kamatfeltételei kézzelfogható segítséget nyújtanak a hazai kkv-knak, különösen a működés finanszírozásában: a vállalkozások által fizetendő nettó kamat október 6-tól...

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.