Kezdőlap Autóipar Fizetős lesz a jövő autója, miután megvettük?
No menu items!

Fizetős lesz a jövő autója, miután megvettük?

Illusztráció: Pixabay

Az autógyártók milliárdokat szeretnének keresni azzal, hogy az ügyfeleknek időről időre díjakat számítanak fel olyan beépített funkciókért, mint például a távindítás és az ülésfűtés. A gyártók már most dollárjeleket látnak, de a vásárlók nem lelkesednek az ötletért.

Ahogy a járművek egyre inkább összekapcsolódnak az internettel, az autógyárak milliárdokat akarnak kaszálni azzal, hogy az ügyfelek havi vagy éves előfizetést fizetnek bizonyos funkciók eléréséért. Úgy tűnik, az autógyártók nem elégednek meg az autók építésének és értékesítésének viszonylag alacsony haszonkulccsal járó üzletágával, hanem a Szilícium-völgyhöz hasonló profitot szeretnének elérni.

A Netflixszel ellentétben azonban senki sem használhatja majd a volt barátnője nagybátyjának bejelentkezési adatait az új BMW-jében. A vásárlók pedig nincsenek is elragadtatva az ötlettől – írja a Business Insider.

“Az autógyártók számára egyértelmű ennek a modellnek az előnye. Nemcsak plusz bevételi forráshoz jutnak, hanem remélhetik, hogy hosszabb távú kapcsolatot tarthatnak majd fenn a vásárlóval, és márkahűséget építhetnek”

– mondta Kristin Kolodge, a J.D. Power elemző cég alelnöke.

Ez a megközelítés azt is lehetővé teheti az autógyártók számára, hogy a gyártást racionalizálják azáltal, hogy egységesebb specifikációk szerint építik az autókat – mondta az Insidernek Mark Wakefield, aki az AlixPartners tanácsadó cég autóipari vezetője. A későbbiekben a tulajdonosok à la carte hozzáadhatják a kívánt funkciókat.

Mindezt a Tesla által mintegy egy évtizede bevezetett, és mostanra széles körben alkalmazott “over-the-air” szoftverfrissítések teszik lehetővé. A mai járművek minden korábbinál jobban kapcsolódnak az internethez és számítógépesítettek, ami azt jelenti, hogy az autógyártók mélyen a jármű belsejébe nyúlhatnak, hogy új funkciókat adjanak hozzá, és távolról is finomíthassanak a dolgokon.

Olyan márkák, mint a Lexus, a Toyota és a Subaru arra kérik a tulajdonosokat, hogy fizessenek azért a kényelemért, hogy távolról, egy alkalmazáson keresztül zárni vagy indítani tudják autójukat. Egyes BMW-kben fizetni lehet az automatikus távolsági fényszórók feloldásáért, amelyek szembejövő autók esetén tompítják a fényt. 2020-ban a BMW felvetette a fizetős fűtött ülések és kormánykerék ötletét is.

Egyesek üdvözölhetik, hogy csak a ténylegesen kívánt funkciókért kell fizetniük, nem pedig egy nagy csomag kiegészítőért. Az autógyárak azonban még mindig nem jöttek rá, hogy pontosan mi az, amiért a vásárlók hajlandóak fizetni, és mi az, amit frusztráló felárnak éreznek.

2019-ben a BMW a széles körű ellenállás után elállt attól a tervétől, hogy évi 80 dollárt kérjen az Apple CarPlayért. Decemberben a Toyota közölte, hogy felülvizsgálja azt az előfizetési tervet, amely akaratlanul is fizetőssé tenné a távindításhoz használt kulcstartó használatát.

Azt hiszem, érdekes hullámzásokat fogunk látni, hogy mi az, ami tényleg megragad“- mondta Kolodge az Insidernek.

Az autógyártók azt kockáztatják, hogy az ügyfelek úgy érzik, kétszer fizetnek – egyszer azért, hogy egy funkciót beépítsenek a járműbe, és másodszor azért, hogy aktiválják, mondta Kolodge. Hozzátette, hogy talán több szerencsével járnak, ha arra kérik az embereket, hogy inkább vadonatúj szolgáltatásokra fizessenek elő, mint megszokott funkciókra.

Mindezek alapján érthető, hogy az autósok közel sem olyan izgatottak a plusz díjak miatt, mint az autógyártók.

A Cox Automotive áprilisi tanulmánya szerint a fogyasztók 75%-a nem hajlandó előfizetni a legtöbb járműfunkcióra. Ha mélyebbre ásunk, a válaszadók 92%-a szerint a fűtött és hűtött üléseknek benne kellene lenniük az autó előzetes árában, és 89%-uk ugyanezt mondta a távindítási funkciókról is.

A New Jersey-i törvényhozáson egy olyan törvényjavaslat van folyamatban, amely megtiltaná az autógyártóknak, hogy előfizetéses alapon számítsanak fel díjat olyan funkciókért, amelyek a járműbe már beépített hardvert használnak, és amelyek biztosítása idővel nem kerül a vállalatnak semmibe. A hackerek évek óta segítenek az autótulajdonosoknak járműveik frissítésében, és az előfizetéses funkciók lehetnek a következő célpontjuk – számolt be a Vice.

Az autógyártók mégis dollárjeleket látnak. A Stellantis (korábban Fiat Chrysler), a Ford és a GM célja, hogy 2030-ra legalább 20 milliárd dollár éves bevételt generáljon a szoftverszolgáltatásokból.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Veszélyes lehet trükközni az Otthon Start hitellel

Az Otthon Start meghirdetése óta a lakáspiacon élénk a forgalom, és sokan próbálják a maximumot kihozni az új támogatási rendszerből.

Iskolába e-rollerrel? 5 fontos tipp Bécstől a biztonságos közlekedéshez

Ahogy egyre több gyerek választja az elektromos rollert az iskolába menet, úgy válik egyre fontosabbá a biztonságos közlekedésre való felkészülés is.

Bank360: Nem elég az átlagbér a lakástámogatások kimaxolásához

A szeptemberben induló Otthon Start lakáshitellel akár 150 millió forintos ingatlant is vásárolhatnak vagy építhetnek az igénylők. Egy ekkora értékű ingatlanhoz azonban a minimum önerővel számolva már piaci lakáshitel felvételére is szükség van, és a törlesztőrészlet is kifejezetten magas lesz.

MNB: új eszközzel segíti a banki díjak összehasonlítását a jegybank

A Magyar Nemzeti Bank és a Magyar Bankszövetség között létrejött megállapodás alapján az MNB ezentúl negyedévente publikálja a lakosság számára elérhető összes számlacsomag éves díját.
Hirdetés

Hírek

Veszélyes lehet trükközni az Otthon Start hitellel

Az Otthon Start meghirdetése óta a lakáspiacon élénk a forgalom, és sokan próbálják a maximumot kihozni az új támogatási rendszerből.

Iskolába e-rollerrel? 5 fontos tipp Bécstől a biztonságos közlekedéshez

Ahogy egyre több gyerek választja az elektromos rollert az iskolába menet, úgy válik egyre fontosabbá a biztonságos közlekedésre való felkészülés is.

Bank360: Nem elég az átlagbér a lakástámogatások kimaxolásához

A szeptemberben induló Otthon Start lakáshitellel akár 150 millió forintos ingatlant is vásárolhatnak vagy építhetnek az igénylők. Egy ekkora értékű ingatlanhoz azonban a minimum önerővel számolva már piaci lakáshitel felvételére is szükség van, és a törlesztőrészlet is kifejezetten magas lesz.

MNB: új eszközzel segíti a banki díjak összehasonlítását a jegybank

A Magyar Nemzeti Bank és a Magyar Bankszövetség között létrejött megállapodás alapján az MNB ezentúl negyedévente publikálja a lakosság számára elérhető összes számlacsomag éves díját.

A Shell továbbra is a világ legértékesebb olaj- és gázmárkája

A Shell megtartotta vezető helyét a világ legdrágább olaj- és gázmárkáinak listáján, annak ellenére, hogy értéke egy év alatt 10 százalékkal, 45,4 milliárd dollárra csökkent - áll a Brand Finance elemző cég jelentésében.

A Széchenyi Kártya Programban a támogatások összege elérte a 100 milliárd forintot

A Széchenyi Kártya Program jelentősen hozzájárul a hazai kkv-k versenyképességének erősítéséhez és a gazdasági növekedés ösztönzéséhez, ebben kiemelt szerepet játszik, hogy a beruházási hitelek kamatszintje a Demján Sándor Program 2024 novemberi indulása óta két lépcsőben 5-ről évi 3 százalékra csökkent. A kormány intézkedéseinek hatására a Széchenyi Kártyához kapcsolódó kezelési költség, kamat- és díjtámogatások kifizetéseinek összege idén elérte a 100 milliárd forintot.

A Spar 2,7 milliárd forintos beruházással fejlesztette logisztikáját

A Spar Magyarország 2,7 milliárd forintos beruházással fejlesztette logisztikáját, a vállalat több mint 700 millió forintot fordított üllői logisztikai központjának fejlesztésére tavaly, idén pedig mintegy 2 milliárd forintos beruházással új budapesti átrakodó központot hozott létre, amellyel fővárosi üzleteinek ellátását teszi hatékonyabbá.

A romániai napelemparkok termelési kapacitása meghaladta a gáz- és a széntüzelésű erőművekét

A romániai napelemparkok termelési kapacitása meghaladta a gáz- és a széntüzelésű erőművekét.
Hirdetés

Gazdaság

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.