Kezdőlap HR Generációra hangolt HR ajánlatra van szükség
No menu items!

Generációra hangolt HR ajánlatra van szükség

 

Fotó: Freepik

Miközben a munkanélküliség növekedése érezhető, vannak olyan területek, ahol továbbra is megmutatkozik a szakemberhiány. Ezeken a területeken különösen fontos, hogy a munkaadók olyan ajánlattal jelentkezzenek, amely a jólképzett munkaerő számára az adott generáció igényeihez igazodva vonzóak- fejtette ki AzÜzlet Cafeteria és HR konferenciáján Gárdus Zsuzsa, a Jobsgarden ügyvezetője.

„Általában fejvadász cégnek hívnak bennünket, pedig valójában toborzó cég vagyunk, gyártócégek, SSC-k és IT-vállalatok egyaránt a partnerei közé tartoznak. A 2001 óta működő, többségében a fehérgalléros, vagyis szellemi munkát végző munkavállalókra fókuszáló cégünk jelentős, 40 ezres adatbázissal rendelkezik. De nem csupán toborzással, hanem folyamatos piackutatással is foglalkozunk, nemcsak a saját adatbázisunkra támaszkodva, hanem annál szélesebb körből is merítve. Munkánk kapcsán szorosan együttműködünk a HIPA-val, (Nemzeti Befektetési Ügynökség) és rengeteg zöldmezős beruházáshoz kapcsolódó megbízásban veszünk részt.” – emelte ki Gárdus Zsuzsa. Hozzátéve: jelenleg három olyan külföldi vállalattal is tárgyalnak, amelyek Magyarországon tervezik a megtelepedést és arra kíváncsiak, milyen lehetőségeik vannak a munkaerőpiacon, hogyan tudják megtalálni a megfelelő szakembereket.

A hagyományos toborzási szolgáltatások mellett outplacement (gondoskodó leépítés) megoldásokat is kínálnak ügyfeleiknek. Ennek kapcsán Gárdus Zsuzsa elmondta: az, hogy az elmúlt időszakban egyre több munkavállaló vesz részt az outplacement programjaikban, azt jelzi, hogy jelentős leépítések zajlanak a vállalatoknál. „Nagyon komoly elbocsátások történtek az év végén és az év elején, és ebből a hozzánk kötődő több száz munkavállalói mintából az is jól látható, hogy amikor új állást keresnek, mi az, ami igazán motiválja őket” – mutat rá.

A szakember elmondta: a gazdasági helyzet érezhetően jelentős átalakuláson ment keresztül az elmúlt években. „Ha mondjuk 2022-ről beszélek, egészen másképp festett a gazdasági környezet, mint 2024-ben vagy 2025 elején” – magyarázza. A globális hatások, a német autóipar nehézségei és más tényezők mind befolyásolták a magyar munkaerőpiacot. A munkanélküliségi ráta emelkedett, és bár a hivatalos statisztikák is ezt mutatják, valójában a helyzet még súlyosabb lehet, mivel sokan nem regisztrálnak munkanélküliként, vagy már kikerültek a támogatási rendszerből, de továbbra is álláskeresők.

Más kérdés, hogy a munkanélküliségi ráta növekedése ellenére is vannak olyan szektorok, ahol továbbra is munkaerőhiány tapasztalható. „Nem véletlen, hogy egyre több cég hoz be Ázsiából munkavállalókat a kék galléros, vagyis a fizikai munkásokat igénylő területekre, mert itthon nem találnak elegendő helyi munkaerőt” – jegyezte meg Gárdus Zsuzsa.

A szakember szerint az is egyértelműen látszik, hogy az infláció mind nagyobb szerepet játszik a munkavállalói döntésekben. Ha egy vállalat nem követi le az infláció hatásait a bérezésben, a munkavállalók könnyen továbbállhatnak. Különösen igaz ez a fiatalabb generációkra, akiknek a fizetés mellett a rugalmas munkavégzés, a karrierlehetőségek és az ösztönző programok is meghatározóak.

A munkáltatók számára a négy-öt generáció egyidejű kezelése is komoly kihívást jelent a munkahelyeken. Mert amíg az idősebb munkavállalók számára a stabilitás és a nyugdíj-előtakarékosság a legfontosabb, addig a fiatalabb generációknak a pozitív visszajelzés, az önkéntes programok és a vállalati értékek is meghatározó szerepet játszanak a döntéseikben. Ráadásul a kék- és fehérgalléros munkavállalók motivációs tényezői is eltérőek. Mert amíg a fizikai dolgozók számára az alapfizetés és az egyéb juttatások, mint például a műszakpótlék vagy az ingázási támogatás a legfontosabb, addig a szellemi munkát végzők számára a tovább fejlődési lehetőségek, a munkahelyi légkör és a hosszú távú karrierkilátások is döntő jelentőséggel bírnak.

Gárdus Zsuzsa tapasztalatai szerint az egyre erősödő agyelszívás hatásai is mind jobban érződnek, ami nem feltétlenül azt jelenti, hogy a magyar munkavállalók nyugatra költöznek, mert sokan vannak olyanok, akik távmunka formájában vállnak külföldi munkavállalóvá. Nem véletlen, hogy ebben a versenyben az employer branding vagyis a munkáltatói márkaépítés, valamint a munkáltatói juttatások egyre nagyobb szerepet kapnak a munkaerő megszerzésében és megtartásában. Mindemellett pedig a vezetőknek folyamatosan fejleszteniük kell kommunikációs és empatikus készségeiket, hogy hatékonyan tudják motiválni a különböző generációkat.

Érsek M. Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Több mint 80 ezer tisztán elektromos személyautó kapott már zöld rendszámot

Több mint 80 ezer tisztán elektromos személyautó kapott már zöld rendszámot Magyarországon

2023 februárja óta a legmagasabbra emelkedtek júliusban a globális élelmiszerárak

Az élelmiszerek világpiaci ára júliusban több mint két éves csúcsára, 2023 februárja óta a legmagasabb szintre emelkedett.

A NAK, és a MATE termelői együttműködése – kevesebb szilva termett

A termesztés fejlesztése érdekében a NAK, és a MATE termelői együttműködéssel átfogó kutatás- fejlesztési projektet indít az idén. 

Új lehetőségek a szőlészet-borászati ágazatban  

Bővülő lehetőségekkel segíti az Agrárminisztérium a szőlészet-borászati ágazatot, például a támogatásokat idéntől ugyanis nemcsak a borászok, hanem a szőlőtermelők is igényelhetik már
Hirdetés

Hírek

Környezetbarát csatornatisztítás Bécsben: az E-FLUSH munkába állt

Az E-FLUSH az egyik legkorszerűbb technológiát alkalmazza a csatornatisztításban. A jármű ugyanis saját vízvisszaforgató rendszere révén a csatornából felszívott anyagokat – víz, kavics és üledék – helyben szétválasztja, a megtisztított vizet pedig újrahasznosítja a tisztítás során.

A fogyasztói árak emelkedéséről: júliusban átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat

Júniushoz viszonyítva átlagosan 0,4 százalékkal voltak magasabbak az árak -

Mol-csoport eredménye a második negyedévben romlott

A körforgásos gazdasági szolgáltatások EBITDA-ja 2025 második negyedévében mínusz 3,7 milliárd forintra esett vissza az első negyedévi 4,8 milliárd forintról.

Lublin városa és a Lublini vajdaság ad otthont a CONNECT 2026 nemzetközi légiközlekedési konferenciának

Lublin városa és a Lublini vajdaság lesz a házigazdája a 22. CONNECT nemzetközi konferenciának, amelyet 2026. február 17–19. között rendeznek meg a Lublini Konferenciaközpontban.

44 milliárd forintot költöttek SZÉP-kártya birtokosok júniusban

A térségek közül a legtöbbet a Balatonnál költöttek a szálláshelyeken SZÉP-kártyákról, ahol ez az összeg a júniusi belföldi szálláshelyi bevételek 9,7 százalékát tette ki.

Duna House: lakbércsökkenést hozhat az Otthon Start Program

Az Otthon Start Program az albérletpiacon kettős hatással járhat: csökkenhet a bérlői kereslet, miközben nőhet a kiadó lakások kínálata, ami a bérleti díjak mérséklődéséhez vezethet, különösen Budapesten és az egyetemi városokban

Sziget – Francia, német és holland rendőrök segítik a BRFK munkáját a fesztiválon

Francia, német és holland rendőrök segítik a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) munkáját az idei Sziget fesztiválon.

Kétszer csenget, de nem szennyez: Bécsben egyre zöldebb a kézbesítés

2025 végére Bécsben kizárólag gyalogosan, kerékpárral vagy elektromos járművekkel történik majd a postai kézbesítés,
Hirdetés

Gazdaság

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...