Kezdőlap Autó Használtautó telephellyel bővült a Porsche Hungaria kereskedői hálózata Budaörsön
No menu items!

Használtautó telephellyel bővült a Porsche Hungaria kereskedői hálózata Budaörsön

Das WeltAuto Centrum néven használt autó kereskedést adott át a Porsche Hungaria Budaörsön, a Parts Center Budapest alkatrészraktár és az M1-es, M7-es közös autópályaszakasz közötti területen 2021. június 10-én. Az 1 milliárd forintos beruházás 1,1 hektáros területen valósult meg, ahol akár kétszáznál is több használt autó várhatja az érdeklődőket. Az importőr a kereskedés mellett újabb beruházásokba is kezd: itt épülhet fel a vállalat innovációs és oktató központja, valamint az első, elektromos autós kiegészítőket áruló márkájának, a MOON-nak a bemutató terme is.

Használt autós telephelyet adott át 2021. június 10-én a Porsche Hungaria Budaörsön: zöldmezős beruházásként épített kereskedést az importőr a Parts Center Budapest (a Porsche Hungaria alkatrészraktára) és az M1-es, M7-es közös autópályaszakasz közötti füves területen. A Das WeltAuto Centrum a második saját értékesítési pontja az importőrnek a fővárosban és környékén. Mint ismert, a vállalat a XIII. kerületi, Frangepán utcai gépjárműparkjában kínált eddig saját hatáskörben használt autókat, azonban az értékesítésre váró autók mennyiségének és a XXI. századi technológiai elvárásoknak köszönhetően szükségessé vált egy új használt autós márkakereskedés kialakítása.

Az építkezés 2020 második felében indult, az 1,1 hektáros területen 373 négyzetméteres kereskedést épített fel a Porsche Hungaria, amelyben egy magyar fejlesztésű, automatizált fotóterem, és egy átvizsgáló helyiség is helyett kapott. A kereskedés területén 220 autónak alakítottak ki férőhelyet, a telephelyen legnagyobb részt 0-7 év közötti, Volkswagen-csoportos autók várják az ügyfeleket. A beruházás teljes értéke 1 milliárd forint volt, az előzetes tervek alapján évente 700 autót értékesíthet a Das WeltAuto Centrum.

A használtautó-kereskedők közül a Das WeltAuto rendelkezik egyedül országos értékesítői hálózattal, amely a budaörsi beruházásnak köszönhetően jelenleg 28 tagot számlál. A Das WeltAuto-nál az ügyfelek kizárólag gondos állapotfelmérésen átesett, megbízható, megfelelően szervizelt autók közül választhatnak. A legjobb minőségű, hat évnél fiatalabb, 120.000 kilométernél kevesebbet futott autók esetében a Das WeltAuto egyedi elbírálás alapján 12 hónapos, vagy 30.000 kilométeres garanciát is vállal az autókra, így minimálisra csökken a vásárló kockázata használtautó-vásárlás esetén.

20 éve a garanciális használt autók piacán

Idén ünnepli 20. születésnapját a Das WeltAuto Magyarországon, ez idő alatt az ellenőrzött használt autókkal kereskedő cég közel 150 ezer négykerekűt értékesített országszerte. Az üzletágat a Porsche Holding a kilencvenes évek elején, Ausztriában hozta létre Weltauto néven. A cégvezetés elsődleges célja az új autó értékesítés támogatása volt, mert ezáltal lehetőség nyílt a használt gépkocsik beszámítására. Az így megvásárolt autókat – a piacon akkor egyedülálló módon – garanciával, és egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal értékesítették tovább. A Porsche Hungaria portfóliójában 2001-ben jelent meg a Weltauto, amely akkor a vállalat hetedik márkájaként kezdte meg tevékenységét. Az első évben 12 márkakereskedés foglalkozott használt gépkocsikkal, 2007-ben – a fokozatos növekedés következtében – már 51 márkakereskedés értékesített másodkézből származó négykerekűt.

Miután a Volkswagen Csoport 2011-ben a Porsche Holding tulajdonosa lett, egy évvel később – Das WeltAuto néven – a szolgáltatást a teljes világhálózatára kiterjesztették. Ez a változás a hazai hálózatot minimálisan befolyásolta, a méretet alapvetően a 2008-as válság racionalizálta. Az új budaörsi helyszínnel 2021-ben a Das WeltAuto kereskedői hálózata 28 tagot számlál az országban. A márka 2001 óta évente átlagosan 6850 gépkocsit értékesített Magyarországon, 2020-ban 8346 autót adott el a hálózat.

Visszaesőben a használt autó piac

A használt autó piac 2019-ben érte el csúcsát, ekkor 810.920 gépkocsi talált gazdára Magyarországon. A 2012 óta tartó növekedés hét év után azonban véget ért, ugyanis a koronavírus hatása ezen a területen is érzékelhető volt. A tavalyi év során 774.034 autót vásároltak használtan, idén ez a szám várhatóan – az első negyedév statisztikái alapján – tovább csökkenhet. A fiatal (0-7 év közötti) használt autók esetében – ahol a Das WeltAuto 18 százalékos piaci részesedéssel bír – eltérő tendencia figyelhető meg, ugyanis az új autó értékesítések lassulása miatt népszerűvé vált ez a korosztály, így 2020-ban több gépkocsit írtak át (147.609 autó) ebben a szegmensben, mint 2019-ben (143.183 autó). Idén – az első három hónap alapján – stagnálás, vagy minimális, hibahatár körüli visszaesés prognosztizálható e korosztályban.

Az import esetében drasztikusabb a csökkenés: piaci elemzések alapján idén alig haladhatja meg a 120 ezret külföldről behozott autók száma, holott 2019-ben még 156 ezernél több négykerekű érkezett az országba. A pandémia és a gyengülő forint/euró árfolyam mellett a szigorodó jogszabályok is hatással voltak az autóimportra: a kötelező eredetiségvizsgálat, és eseténként a kötelező műszaki vizsga sokakat elrettentett attól, hogy ismeretlen előéletű, jellemzően 10 évnél idősebb kocsit hozzanak Magyarországra. A statisztikák alapján még így is nagy számban érkeznek hazánkban koros autók: 2021 első negyedévében 11.257 darab 11-15 év közötti, 3.592 darab 16-20 év közötti, és 683 darab 20 évnél is idősebb gépkocsit vásároltak a magyarok külföldről, amely nem javított a hazai személyautó állomány 14,7 éves átlagéletkorán.

Újabb beruházások indulnak Budaörsön

A Das WeltAuto Centrum átadásával párhuzamosan újabb beruházást indított a Porsche Hungaria a Parts Center Budapest szomszédságában, itt épül fel 2021-ben – 2,2 milliárd forintból – a Porsche Hungaria Innovációs és Oktatási Centrum. Az új épület adhat otthont az importőr képzéseinek, műszaki oktatásainak, konferenciáinak, egyúttal az összetettebb járműdiagnosztikai feladatokat is itt végezhetik el, de fontos szerep jut majd az innovációnak és a szakoktatási együttműködéseknek is.

Budaörsön épülhet meg a Porsche Hungaria első, elektromos k, a MOON-nak a bemutatóterme is, a MOONCITY tervezett nyitása 2022-re várható. Ezt megelőzően pedig 2021 nyarán a belvárosban alakítják ki a MOONCITY Pop-Up Store-t, ahol az érdeklődők belekóstolhatnak az e-mobilitásba.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Minden negyedik reklám kifogásolgató – nyelvvédelmi szempontból

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok révén.

AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon

Mesterséges intelligencia alapú keresésekre való optimalizálást segítő új eszközt mutattak be. A BP Content Optimizer magyar nyelvű tartalmakat alakít át úgy, hogy azok megjelenhessenek generatív keresőmotorok – például a ChatGPT – válaszaiban. A közel tíz éve működő keresőoptimalizálási ügynökség szerint a kis- és középvállalkozások komoly hátrányba kerülhetnek, ha nem készülnek fel időben a változó keresési szokásokra. Az első verzióhoz korlátozott hozzáférést biztosítanak, hogy a visszajelzések alapján alakítsák ki a hazai gyakorlatot – közölte Szesztay Péter ügyvezető.

Hogyan kerülhető el a tanévkezdési stressz? Szakértői tippek

Nehéz újra beülni szeptemberben a tanterembe, hiszen a hosszú nyári szünet élménydús időszaka könnyen felülírhatja a diákok iskolai motivációját. A visszatérés egyes gyerekek számára izgalmas, másoknak azonban szorongással teli időszak az új tanév. Ez különösen igaz azokra a gyerekekre, akik új iskolában kezdenek, vagy akik tanulási nehézségekkel küzdenek. A legtöbb diáknál szerencsére az új iskolaév okozta aggodalmak hamar elmúlnak, ilyenkor a szorongás csupán átmeneti.

Különleges, új „bejáratot” kap a veszprémi várnegyed

Egyedülálló megoldással teszik akadálymentessé a megújuló veszprémi várnegyedet: a várhegy belsejébe vezetett liftnek köszönhetően az egyházi-kulturális központ a kerekesszékkel közlekedők, az idősek, valamint a babakocsit használó családok számára is könnyen megközelíthetővé válik. A lift 36 méter mélységű aknáját, illetve az ahhoz vezető alagutat speciális technológiával alakítják ki, a munkálatok július végén kezdődtek.
Hirdetés

Hírek

Minden negyedik reklám kifogásolgató – nyelvvédelmi szempontból

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok révén.

AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon

Mesterséges intelligencia alapú keresésekre való optimalizálást segítő új eszközt mutattak be. A BP Content Optimizer magyar nyelvű tartalmakat alakít át úgy, hogy azok megjelenhessenek generatív keresőmotorok – például a ChatGPT – válaszaiban. A közel tíz éve működő keresőoptimalizálási ügynökség szerint a kis- és középvállalkozások komoly hátrányba kerülhetnek, ha nem készülnek fel időben a változó keresési szokásokra. Az első verzióhoz korlátozott hozzáférést biztosítanak, hogy a visszajelzések alapján alakítsák ki a hazai gyakorlatot – közölte Szesztay Péter ügyvezető.

Hogyan kerülhető el a tanévkezdési stressz? Szakértői tippek

Nehéz újra beülni szeptemberben a tanterembe, hiszen a hosszú nyári szünet élménydús időszaka könnyen felülírhatja a diákok iskolai motivációját. A visszatérés egyes gyerekek számára izgalmas, másoknak azonban szorongással teli időszak az új tanév. Ez különösen igaz azokra a gyerekekre, akik új iskolában kezdenek, vagy akik tanulási nehézségekkel küzdenek. A legtöbb diáknál szerencsére az új iskolaév okozta aggodalmak hamar elmúlnak, ilyenkor a szorongás csupán átmeneti.

Dinnyekörkép-nehéz szezon, elkeseredett termelők

A hazai dinnyeszezon egy-két hét csúszással indult a szokatlanul hűvös és fényszegény májusi időjárás miatt, az első kötések jórészt ki is maradtak. A tavaszi időjárás, különösen az április 07-08-ai fagyok az ültetési terveket teljesen felborították, mert a március végén, április elején kiültetett palánták megfagytak.

Kirándulóvonat Mahócára – 2025. augusztus 23. szombat

Az ÉSZAKERDŐ Zrt. 2025. augusztus 23-án, szombaton kirándulóvonatokat indít a menetrend szerinti vonatok által nem járt Mahócai szárnyvonalra.

Kombinált hitelek: az Otthon Startnál ez lesz a fő versenyszíntér

A bankok sorra vezetik be a kombinált hitelkonstrukciókat, amelyekben a CSOK Plusz mellé felvett piaci lakáshitel kedvezményes kamatozással érhető el

Új karrierutat kínálnak a tanároknak: tanácsadóvá képezik őket

A tanári pályáról egyre többen fordulnak a segítő szakmák felé, mivel a pedagógusok empatikus készségei, kommunikációs rutinja és motivációs tapasztalatai kiváló alapot jelentenek a coachingban, életmód-tanácsadásban vagy karrier-tanácsadásban való elhelyezkedéshez.

Balatoni Turizmus Szövetség: ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát!

Mintegy négyszázan ússzák át a Balatont a Magyar Honvédség Úszó erőd elnevezésű kihívásához csatlakozva.
Hirdetés

Gazdaság

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...