Hirdetés
Kezdőlap Élelmiszeripar Itt a Levélkés Globus!
No menu items!

Itt a Levélkés Globus!

“Szeretnék én olyan nélkülözhetetlen lenni a színpadon, mint amilyen nélkülözhetetlen a Globus konzerv minden háztartásban!” – ez a mondat 1937-ben látott napvilágot, amikor a kor legismertebb művésze, Honthy Hanna színművésznő volt a Globus konzervek reklámarca. Azóta a márka számos változáson ment keresztül, de van, ami állandó a Globus konzervek életében: a természet, a hagyomány, az inspiráció, az innováció és a praktikum egyensúlya. Mindez pedig immáron egy évszázada így van, hiszen 2024-ben ünneplik a Globus zöldségkonzervek a piacra lépés 100. évfordulóját.

Századik születésnapját ünnepli az egyik legismertebb hazai márka, hiszen 1924-ben jegyeztették be a Globus márkanevet a vállalat zöldség- és gyümölcskonzervjeire. A jeles évfordulót pedig egy különleges új külsővel ünneplik: itt a Levélkés Globus.

Katonai húskészítményektől a lakossági fogyasztásig

Valójában a Globus története egészen 1882-re nyúlik vissza, hiszen ekkor hozta létre Weiss Manfréd és Bertold a család húsfeldolgozó üzemét a budapesti Lövölde téren, amely Első Magyar Konzerv- és Ércárugyár néven működött a következő évtizedekben. Itt eredetileg katonák számára konzerváltak húskészítményeket és kávét, illetve kisebb mennyiségben lakossági fogyasztásra készítettek zöldség- és gyümölcskonzerveket is. A vállalat egészen 1947-ig folyamatosan fejlődött és növekedett, a harmincas években többek között a nagykőrösi Pátria Konzervgyárat is megvásárolták, majd a kecskeméti és a szegedi konzervgyár is a Weiss család tulajdonába került.

Népszerűség a szocialista tömbön túl is

Bár 1947-ben államosították a gyárat, a Globus konzervek népszerűsége töretlen maradt a következő évtizedekben is. 1948-tól Budapesti Konzervipari Nemzeti Vállalatként, majd 1958-tól Budapesti Konzervgyárként működött tovább a vállalat egészen az 1993-as privatizációig. Külföldre is elért a márka sikere a szocializmus éveiben: a Brüsszelben megrendezett Világkiállításon aranyérmet szerzett a gyár három terméke is, így nemzetközi szintű ismertségre is szert tett a Globus. Aztán 1965-ben exportengedélyt kapott a vállalat, így a szocialista tömb országainak piacán kívül, az Európai Gazdasági Közösség államait is meghódíthatták a Globus termékek.

A szocialista reklámipar csillaga

A Globus a hazai reklámipar meghatározó márkájaként is tündökölt. Az 1937-es Honthy Hanna plakátot később is számos sikeres kampány követte. Mindenki ismerte a 30-as évek végén a “Globus, a jó konzerv!” mottót, de sokaknak még ismerősen csenghetnek a “Befőz-megfőz Ön helyett a konzervipar!” vagy “A családnak LENCSE CSALÁD!”, illetve a “Globus konzerv örök sláger!” szlogenek is. És talán van, aki arra is emlékszik, amikor 1984-ben Sütő Enikő más modellek mellett egy apró fehér bikiniben pózolt egy strandtáskányi Globus konzervvel.

A legfontosabb az ember és a természet harmóniája

Az 1993-as privatizációt követően számos változás történt a Globus életében. A szószok, a húskészítmények, valamint a zöldség-és gyümölcskonzervek gyártása ma már három különböző cég kezében van[1]. Azt azonban elmondhatjuk, hogy ha a Globus zöldség-és gyümölcskonzerveiről beszélünk, akkor a gyártás során a természet, a hagyomány, az innováció és a praktikum egyensúlya ma is állandó. A ma már francia tulajdonban álló Globus Konzervipari Zrt. különös figyelmet fordít arra, hogy az előállítás és az értékesítés során is harmóniában működjenek a természettel. Ebből kifolyólag a Globus konzervdobozai veszteség nélkül újrahasznosíthatóak, illetve a gyártás során keletkező hulladékokat is szelektálják, amelyeknek jelenleg a 85%-át sikerül újrahasznosítani, és azon dolgoznak, hogy ez a szám növekedjen. Azokat a termékeket pedig, amelyek megsérülnek és nem hozhatóak forgalomba, állati takarmányozásra, állatkertek megsegítésére fordítják. A természetesség a polcokra kerülő konzerveknél is fontos alapelv a Globus konzervek számára. Nem használnak felesleges adalékanyagokat, így tartósítószert sem, és kizárólag természetes alapanyagokból készülnek a zöldségkonzervek.

Levélkés Globus a 100 éves évfordulóra

Idén 100 éve vannak velünk a Globus zöldség-és gyümölcskonzervek. A jeles évfordulót pedig megújult csomagolással ünnepli a márka: megjelentek a polcokon a Levélkés Globus termékek. És hogy mit is jelent ez? A Globus zöldség-és gyümölcskonzervek gyártója törődik a hagyományokkal, a természetességgel, az inspirációval, a praktikummal és az innovációval. Azzal, hogy a Globus zöldségkonzervek mostantól levélkés pecséttel vannak ellátva, a márka azt üzeni, hogy természetes, friss, rügyező, kész a megújulásra és rengeteg új gondolat sarjadhat belőle.

A Levélkés Globus a zöldség, ami lépést tart az idővel. Ez az a termék, amely bizonyítja, hogy az ember és a természet mindig képes együtt új dolgokat alkotni és megújulni. Mi is izgatottan várjuk, hogy mit tartogat a következő 100 év! .

Hirdetés
Nemzetközi ESG konferencia közhelyek nélkül, csak a lényegről.
A legjobb magyar és nemzetközi előadókkal a bevezetés és a sikeres napi gyakorlat jó példái. Mert: a fenntarthatóság, az ESG, ma már mérettől függetlenül minden vállalkozás számára megkerülhetetlen! Mert az ESG messze több, mint a fenntarthatóság! Mert folyamatosan nő az érintettek köre! Mert a beszállítóktól is elvárják az ESG megfelelést! Mert a német beszállítói törvény új korszakot hoz a magyar KKV-knak is. Mert folyamatosan születtek, születnek az új jogszabályok. Ezért segíti a cégeket AzÜzlet november 26.-i ESG konferenciája, ahol Ön is mindent megtudhat az ESG keretrendszerről, kapcsolatokat építhet és személyesen is kérdezhet a téma legjobb előadóitól.
https://azuzletkonferenciakozpont.hu/esg-a-bevezetes-buktatoi-es-sikeres-napi-gyakorlat-konferencia/
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A DZT bevezeti az innovatív MI-influenszert az Úticél Németország számára

A DZT weboldalán már 2020-óta egy a mesterséges intelligencia által támogatott chatbot válaszolja meg az ügyfelek kérdéseit a nap minden órájában.

Mozi a bécsi Mozart-házban

Az eseménysorozat a Mozart-ház és a bécsi Lengyel Intézet szervezésében valósul meg.

A bitcoin történelmi csúcson, 94 ezer dollár fölött

A bitcoin jegyzése az év eleje óta több mint a kétszeresére emelkedett.

Fokozódhat a kereslet a lakáspiacon jövőre

A rövid távra kiadott lakások koncentráltan Budapesten az V., VI., VII., és a VIII. kerületében jelennek meg nagyobb számban, itt a lakásállomány 10 százalékát is elérhetik.
Hirdetés

Hírek

Vegyesen alakult szerda reggelre a forint árfolyama

Az év eleje óta a forint gyengült mindhárom devizával szemben, 6,5 százalékkal az euró, 11,0 százalékkal a dollár és 5,7 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült a forint árfolyama

Az euró 1,0714 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0694 dollár után.

BÉT – Mínuszban zárt a BUX

A BUMIX 6793,64 ponton zárt pénteken, ez 59,36 pontos, 0,87 százalékos csökkenés a csütörtöki záráshoz viszonyítva.

Gyengült pénteken a forint

Gyengült pénteken a forint a kora reggeli jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben.

Devizapiac – Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az euró jegyzése hét órakor 408,10 forintra gyengült az előző esti 408,27 forintról

Az Operában a “IV. Murat” operaelőadást adják elő a 2024-es Török-Magyar Kulturális Év részeként

Az opera török nyelven, magyar és angol felirattal kerül bemutatásra, így a szélesebb közönség is hozzáférhet ehhez a kulturális mesterműhöz.

Vegyesen alakult a forint árfolyama szerda reggel

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,0810 dollárról 1,0814 dollárra változott.

Jöhet Hollywood! – Új filmstúdiók várják a bécsi filmipar felvirágzását

Az üzemeltetők 2025-re változatos osztrák, nemzetközi és akár hollywoodi játékfilmekre, sorozatok gazdag kínálatára számítanak.

Gazdaság

A hitel nem ajándék – kampány a karácsonyi időszakra kvízjátékokkal

Az év végi időszakban sokan igényelnek rövid lejáratú, kisebb összegű hiteleket is a karácsonyi kiadások fedezésére.

Már több mint 2000 milliárd forintnyi vagyont tartanak külföldi bankbetétekben a magyarok 

A pénzügyi vagyon kétharmada ugyanis a legvagyonosabb 10 százalék kezében van az MNB korábbi felmérései szerint.

Az MFB kiemelt jelentőségű pénzügyi művelete

A klubhitelek lényege, hogy a hitelfelvevő nem egyetlen pénzintézettől, hanem több banktól, azaz az általuk alkotott csoporttól jut forráshoz, amelyet a részt vevő bankok azonos feltételekkel és futamidőre biztosítanak.

Megszületett a döntés: így változik majd az ÁFA az Európai Unióban

2024. november 5-én az Európai Unió Gazdasági és Pénzügyi Tanácsának (ECOFIN) miniszterei a soros magyar elnökség alatt elfogadták az úgynevezett „VAT in the Digital...