Kezdőlap Mozaik Itt az EU stratégiája a váratlan fenyegetések és válságok megelőzésére
No menu items!

Itt az EU stratégiája a váratlan fenyegetések és válságok megelőzésére

 

Az Európai Bizottság és a főképviselő a mai napon útjára indítja a felkészültségi unióra vonatkozó stratégiát, hogy támogassa a tagállamokat, és fokozza Európa képességét a felmerülő fenyegetések megelőzésére és az azokra való reagálásra.

Erre azért van szükség, mert az Európai Unió egyre összetettebb válságokkal és kihívásokkal néz szembe, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni. A növekvő geopolitikai feszültségektől és konfliktusoktól, a hibrid és kiberbiztonsági fenyegetésektől, a külföldi információmanipulációtól és beavatkozástól az éghajlatváltozásig és a fokozódó természeti katasztrófákig az EU-nak készen kell állnia arra, hogy megvédje polgárait és a demokrácia és a mindennapi élet szempontjából kulcsfontosságú társadalmi funkciókat.

Konkrétan a stratégia 30 kulcsfontosságú intézkedést és részletes cselekvési tervet tartalmaz a felkészültségi unió célkitűzéseinek előmozdítására, valamint a „beépített felkészültség kultúrájának” kialakítására valamennyi uniós szakpolitikában.

Ursula von der Leyen elnök így nyilatkozott: „Az új körülmények új szintű felkészültséget tesznek szükségessé Európában. Polgárainknak, tagállamainknak és vállalkozásainknak megfelelő eszközökre van szükségük ahhoz, hogy fellépjenek mind a válságok megelőzése, mind pedig a katasztrófa bekövetkezésekor történő gyors reagálás érdekében. Az árvízzónákban élő családoknak tudniuk kell, mit kell tenniük, amikor a víz emelkedik. A korai előrejelző rendszerek megakadályozhatják, hogy az erdőtüzek által sújtott régiók értékes időt veszítsenek. Európa készen áll arra, hogy támogassa a tagállamokat és a szomszédságban lévő megbízható partnereket az életek és a megélhetés megmentésében.”

A stratégia fő célkitűzései és intézkedései közé tartoznak a következők:

Európa alapvető társadalmi funkcióinak védelme:

  • Minimális felkészültségi kritériumok kidolgozása az alapvető szolgáltatásokra, például a kórházakra, az iskolákra, a közlekedésre és a távközlésre vonatkozóan.
  • A kritikus berendezések és anyagok készletfelhalmozásának fokozása.
  • Az éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodás és a kritikus természeti erőforrások, például a víz rendelkezésre állásának javítása.

A lakosság felkészültségének előmozdítása:

  • Ösztönözni kell a lakosságot, hogy fogadjon el gyakorlati intézkedéseket, például vészhelyzetekben legalább 72 órán keresztül tartsa fenn az alapvető ellátást.
  • A felkészültséggel kapcsolatos tanulságok beépítése az iskolai tantervekbe, valamint egy uniós felkészültségi nap bevezetése.

A válságreagálási koordináció fokozása:

  • Uniós válságközpont létrehozása a meglévő uniós válságstruktúrák közötti integráció javítása érdekében.

A polgári-katonai együttműködés megerősítése:

  • Rendszeres uniós szintű felkészültségi gyakorlatok végzése a fegyveres erők, a polgári védelem, a rendőrség, a biztonság, az egészségügyi dolgozók és a tűzoltók egyesítése révén.
  • A kettős felhasználású termékekbe történő beruházások elősegítése.

Az előrejelzési és előrejelzési képességek megerősítése:

  • Átfogó uniós szintű kockázat- és fenyegetésértékelés kidolgozása, amely segít megelőzni az olyan válságokat, mint a természeti katasztrófák vagy a hibrid fenyegetések.

A köz- és magánszféra közötti együttműködés fokozása:

  • A köz- és magánszféra közötti felkészültségi munkacsoport létrehozása.
  • Készítsen vészhelyzeti protokollokat a vállalkozásokkal az alapvető anyagok, áruk és szolgáltatások gyors elérhetőségének biztosítása és a kritikus gyártósorok biztosítása érdekében.

A külső partnerekkel folytatott együttműködés fokozása:

  • Együttműködés olyan stratégiai partnerekkel, mint a NATO a katonai mobilitás, az éghajlat és a biztonság, a kialakulóban lévő technológiák, a kibertér, az űrkutatás és a védelmi ipar területén.

Összességében a felkészültség proaktív megközelítésével az EU arra törekszik, hogy reziliensebb és biztonságosabb kontinenst építsen ki, amely jobban felkészült a 21. század kihívásaira.

Háttér

Az EU felkészültségéről és felkészültségéről szóló Niinistö-jelentés arra a következtetésre jutott, hogy sürgősen meg kell erősíteni Európa polgári és katonai felkészültségét és felkészültségét a napjaink növekvő biztonsági kihívásainak kezelésére – az egészségügy, a migráció, a technológiai biztonság, az éghajlat, a védelem vagy a gazdaság terén. A jelentés a gondolkodásmód mélyreható megváltoztatására szólított fel, valamint arra, hogy Unió-szerte változtassunk a felkészültség megértésének és rangsorolásának módján. Azt is elismerte, hogy a felkészültség nemcsak nemzeti felelősség, hanem közös európai törekvés is, amely erősebb szerepet követel meg az Uniótól a tagállamok koordinálásában és támogatásában ezen a területen.

A stratégia ezért egy integrált összveszély-megközelítésre, egy olyan összkormányzati megközelítésre, amely valamennyi kormányzati szinten (helyi, regionális, nemzeti és uniós) összefogja az összes érintett szereplőt, valamint egy olyan össztársadalmi megközelítésre összpontosít, amely összefogja a polgárokat, a helyi közösségeket és a civil társadalmat, a vállalkozásokat és a szociális partnereket, valamint a tudományos és tudományos közösségeket.

Emellett a tagállamokkal szorosan együttműködve az Unió képes szembenézni a jövőbeli válságokkal, és érdemi és hatékony megoldásokat kínálhat a polgárok és a társadalmak számára. Az Európai Unió által az elmúlt években átélt események és kockázatok, valamint a Covid19-világjárványra adott határozott és hatékony válasz megmutatta, hogy az Európai Unió és a tagállamok közötti szoros együttműködés hogyan tesz lehetővé jobb eredményeket az emberek és a társadalmak számára.

-azüzlet-

Fotó:Freepik

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Kimagasló lakossági részvétellel zárult az MBH Bank nyilvános részvényértékesítési tranzakciója

Az MBH Bank Magyarország második legnagyobb bankja, összesített mérlegfőösszege meghaladja a 12 280 milliárd forintot.

Szijjártó Péter: Magyarországra költözik a Török Áramlat földgázvezetéket üzemeltető vállalat Hollandiából

Az Egyesült Államokkal megkötött megállapodásnak köszönhetően így a működés körülményei biztosítottak lesznek, a Török Áramlat vezeték működéséhez kapcsolódó fizetési tranzakciók nem esnek szankciók alá.

Átrendeződik az európai budget szálláspiac: az a&o felvásárolta a Schulz Hotels-t

Az a&o Hostels, Európa legnagyobb és leggyorsabban növekvő hostelhálózata megvásárolta a berlini központú Schulz Hotels-t.

Kárpát-medencei gazdaszervezetek továbbra is számíthatnak a kormány támogatására

A támogatási rendszerek célja, hogy kiszámíthatóságot, fejlődést, gyarapodást biztosítsanak a külhoni magyar gazdálkodóknak, termelőknek, agrárvállalkozóknak.
Hirdetés

Hírek

Kimagasló lakossági részvétellel zárult az MBH Bank nyilvános részvényértékesítési tranzakciója

Az MBH Bank Magyarország második legnagyobb bankja, összesített mérlegfőösszege meghaladja a 12 280 milliárd forintot.

Szijjártó Péter: Magyarországra költözik a Török Áramlat földgázvezetéket üzemeltető vállalat Hollandiából

Az Egyesült Államokkal megkötött megállapodásnak köszönhetően így a működés körülményei biztosítottak lesznek, a Török Áramlat vezeték működéséhez kapcsolódó fizetési tranzakciók nem esnek szankciók alá.

Átrendeződik az európai budget szálláspiac: az a&o felvásárolta a Schulz Hotels-t

Az a&o Hostels, Európa legnagyobb és leggyorsabban növekvő hostelhálózata megvásárolta a berlini központú Schulz Hotels-t.

Kárpát-medencei gazdaszervezetek továbbra is számíthatnak a kormány támogatására

A támogatási rendszerek célja, hogy kiszámíthatóságot, fejlődést, gyarapodást biztosítsanak a külhoni magyar gazdálkodóknak, termelőknek, agrárvállalkozóknak.

Bécs, talajnedvesség-szenzorok – digitális talajnedvesség-érzékelőket tesztelnek

A 2024 februárjában induló "Smart Trees" projekt lényege, hogy Bécs területén digitális talajdnedvesség-szenzorokat telepítenek a város fiatal fáinak tövébe.

A jegybank és a versenyhatóság az infláció csökkentése érdekében új alapokra helyezi együttműködését

A közös kutatások és elemzések segítik az átláthatóságot, a piaci versenyhelyzet mérését, hozzájárulnak a versenytorzulás hatásainak kimutatásához.

Magyar szakember lett az év adatvezérelt marketingvezetője Európában

A magyar vállalkozások úgynevezett adatérettsége nemzetközi viszonylatban alacsonynak tekinthető, a szakértő szerint egy 1-től 10-ig terjedő skálán körülbelül hármasra-négyesre becsülhető.

Másodpercek alatt frissülnek az árak a hazai üzletekben

2025-ben a digitális polccímkék adják a stabilitást a kiskereskedelemben.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.