Kalifornia csütörtökön engedélyezte a Mercedes automatizált vezetési rendszerének használatát a kijelölt autópályákon. Ezzel a német autógyártó megelőzte a Teslát, mivel az Elon Musk tulajdonában álló vállalat még nem kapta meg ezt az engedélyt az államban.
Ráadásul Kalifornia a Tesla egyik legnagyobb piaca, a Reuters számításai szerint az amerikai autógyártó globális kiszállításainak 16%-át tette ki tavaly.
Az engedélyt a Mercedes-Benz hármas szintű DRIVE PILOT rendszere kapta, amely lehetővé teszi, hogy a sofőr levegye kezét a kormányról, a szemét pedig az útról, de szükség esetén rendelkezésre kell állnia, hogy újra átvegye az irányítást.
A DRIVE PILOT rendszer csak autópályákon működhet, nappal és legfeljebb 65 kilométer/órás sebességgel.
A Mercedes-Benz közölte, hogy az automatizált vezetési rendszert a 2024-es modellévre tervezett S-osztály és EQS Sedan járműveihez opcióként teszi elérhetővé az amerikai piacon.
A közutakon jelenleg forgalomban lévő más rendszerek, mint például a Tesla Autopilotja vagy a General Motors Super Cruise rendszere SAE 2-es szintű besorolású, amelyek bizonyos vezetési feladatokat ellátnak, de a vezetőnek folyamatosan figyelnie kell.