A játékpiac az éves bevételének csaknem a felét érheti el karácsonykor egy felmérés szerint.
A játékpiac 45 milliárd forintos éves forgalmának felét kitevő ünnepi időszakban a családok a hagyományos áruházi vásárláskor átlagosan 6800 forintot, online vásárláskor átlagosan 8300 forintot szánnak játékokra idén – közölte friss kutatása alapján a Regio Játékkereskedelmi Kft.
A közlemény szerint a tervekből következően a szülők 57 százaléka költ majd 10 ezer forintnál többet egy gyerek karácsonyi ajándékaira.
Az idén jellemzően 2-3 meglepetést találhatnak a gyerekek a fa alatt, a társas- és kreatív játékok, valamint a LEGO mellett ruha és sporteszköz lesz a csomagokban. A 14 éven aluliak egyharmada ezen kívül könyvre, a 6 éven aluliak egynegyede kisautóra, egyötöde játékbabára is számíthat.
A megkérdezettek 61 százaléka tervezi online megvásárolni az ajándékokat, elsősorban azért, mert így könnyen össze lehet hasonlítani az árakat. A közlemény idézi Gyaraki Dávidot, a Regio Játék marketingvezetőjét, aki elmondta: idén 20 százalékkal nőtt a társaság webáruházában történő vásárlás az előző évhez képest, és 70 százalékkal több a mobilról érkező tranzakciók száma.
A kutatásban részt vevők fele novemberben megkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra százból csak egy család hagyja a vásárlást.
A felmérést november 13. és 18. között végezték csaknem 2500, 14 éven aluli gyermeket nevelő magyar szülő megkérdezésével. A kutatás nem reprezentatív, de az adatok alkalmasak a szokások és tapasztalatok szemléltetésére – közölte a Regio Játék.
A magyar tulajdonú Regio Játékkereskedelmi Kft. 2017-ben 10,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el, egy évvel korában 9,86 milliárd forintot. Országszerte 34 boltja van, 450 dolgozót foglalkoztat, a magyar játékpiacon csaknem 25 százalékos a részesedése.