Kína a világ legnagyobb autóexportőre lett, miután az év első három hónapjában megelőzte Japánt. A felemelkedéshez az elektromos autók iránti kereslet és az Oroszországba irányuló eladások is hozzájárultak.
A hivatalos adatok szerint Kína 1,07 millió járművet exportált ebben az időszakban, ami 58%-os növekedést jelent 2022 első negyedévéhez képest.
Ezzel szemben Japán járműkivitele 954 185 darab volt, miután 6%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest – írja a BBC.
Kína exportját az elektromos autók iránti kereslet és az Oroszországba irányuló eladások lendítették fel.
Tavaly Kína megelőzte Németországot, és a világ második legnagyobb autóexportőre lett.
A kínai vámügyi főigazgatóság szerint Kína 2022-ben 3,2 millió járművet exportált, szemben a németországi 2,6 millió járműexporttal.
A kínai autóipar felemelkedéséhez a fosszilis tüzelőanyagokról való elmozdulás is hozzájárult.
Az első negyedévben az elektromos autókat is magában foglaló új energiahajtású járművek (NEV) exportja több mint 90%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
A Tesla kínai leányvállalata, a SAIC – az MG márka tulajdonosa – és a BYD, amely mögött a veterán amerikai befektető, Warren Buffett áll, Kína vezető NEV-exportőrei közé tartoznak.
Elon Musk elektromos autógyártójának hatalmas gyártóüzeme van Sanghajban, amely többek között Japánba és Európába exportál.
A Tesla Gigafactory jelenleg évi 1,25 millió jármű gyártására képes, és a vállalat további kapacitásnövelést tervez.
Kínában az ukrajnai háború kezdete óta az Oroszországba irányuló export is megugrott, mivel a nyugati országok kereskedelmi szankciókat vezettek be Moszkvával szemben.
Tavaly a kínai autógyártók – köztük a Geely, a Chery és a Great Wall – piaci részesedése Oroszországban megugrott, miután a riválisok, köztük a Volkswagen és a Toyota, az ukrajnai inváziót követően kivonultak az országból.