A kínai piacon dől el a Volkswagen konszern jövője – jelentette ki Herbert Diess, a konszern vezérigazgatója újságírók előtt Pekingben.
A konszern vezére január hónapban személyesen a helyszínen irányítja a Volkswagen kínai üzletét. A kínai piac jelentőségét a konszern jövőjét illetően azzal támasztotta alá a pekingi sajtótájékoztatón, hogy ott zajlanak a világpiacot és a járműipart befolyásoló nagy változások.
Elmondta: hosszú éveken keresztül a nagy autógyártók hozták be Kínába a fejlett járműipari technológiát, a mértékadó fejlesztések azonban most már helyben történnek. Olyannyira, hogy
az elektromos mobilitásban és az önvezető járműtechnológiában Kína már a technológia élvonalát képviseli. Mindez a kínai iparpolitika céltudatos fejlesztési törekvésének köszönhetően alakult így.
“Azoknak a képességeknek nagy részét, amelyekkel még nem rendelkezünk, Kínában fogjuk létrehozni” – jelentette ki a Volkswagen vezére, hozzátéve, “ehhez szoros kapcsolatokat kell kiépítenünk kínai technológiai cégek egész sorával”.
Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Volkswagennek nem áll szándékában Németországban visszafejleszteni kutatás-fejlesztési tevékenységét, mert az munkahelyeket sodorna veszélybe, hanem többletkapacitást tervez kiépíteni Kínában.
Herbert Diess, aki már tavaly is mintegy 20 napot töltött Kínában, jelezte, hogy az idén ennek legalább a dupláját kívánja a helyszínen stratégiai üzleti terv kidolgozására fordítani. Bejelentette: a kínai üzletág ügyvezetői igazgatói feladatait a január közepén nyugdíjba vonuló Jochem Heizmanntól Stephan Wollenstein veszi át.
Stephan Wollenstein a tájékoztatón közölte: a viszonylag gyenge piaci környezet ellenére is bízik az értékesítések további növekedésében.
A kínai autópiac ugyanis több évtizedes szakadatlan növekedés után tavaly zsugorodott első alkalommal, a Volkswagen viszont így is növelni tudta piaci részesedését. A bemutatásra váró új modelleknek köszönhetően az idén is az eladások növekedésére számít a konszern.
Az elektromos autók rohamosan bővülő kínai piacára adott válaszként a Volkswagen már az elmúlt években is több milliárd eurós fejlesztési beruházásokat jelentett be. A kínai kormány az elektromos mobilitás ösztönzésével és a belsőégésű motorok korlátozásával 2020-ra legalább ötmillió teljesen elektromos autót tervez az utakra juttatni. Tavaly a becslések szerint már legalább egymillió elektromos autót értékesítettek Kínában.