Hirdetés
Kezdőlap Zöld üzlet Még mindig magasfeszültségen az elektromos autó árak
No menu items!

Még mindig magasfeszültségen az elektromos autó árak

fotó: e-on

Miközben az elektromos autók egyik legnagyobb hátrányát jelentő hatótávolság pozitív módon, egyre tovább nő és az országos töltőhálózat bővítése is szépen halad, az e-autó elterjedésének másik gátja a magas ár – ha nem társul a vásárláshoz állami támogatás, ahogy most a céges autók esetében -, továbbra velünk marad. Így van ez Németországban is – csak nagyban. 

Az elektromos autók beszerzése még mindig különösen drága. Annak ellenére, hogy az elektromos modellek kínálata egyre bővül, a töltőhálózat pedig egyre megbízhatóbb, az iparági szakértők szerint a magas árak még Németországban is negatív irányba mozdítják a keresletet, ahol tovább emelkednek az elektromos autókért fizetendő összegek.

A Center of Automotive Management (CAM) adatai szerint az elektromos autók új regisztrációkkal súlyozott átlagára – az extrák és a finanszírozás nélkül – az előző évhez képest bő 4000 euróval (1,56 millió forint), 52700 euróra (20.5 millió forint) emelkedett. Ráadásul a CAM adatai szerint a növekedés szinte minden járműszegmenset érint. Például egy VW ID.3 ára az alapváltozatban 38 060-ról 39 995 euróra(15.6 millió forint) emelkedett. A legdrágább felszereltséggel pedig most 47 595 euróba (18.5 millió forint) kerül a kisautó. Ami még a Németországban elérhető támogatás mellett is „jelentősen drágább, mint egy hasonló VW Golf, amelynek kikiáltási ára 29 275 euró” (11.4 millió forint).

Iparági szakértők szerint a magas árak egyértelműen lassítják az elektromobilitásra való átállást, mondván, hogy miközben az elektromos modellek hatótávolsága és töltési teljesítménye viszonylag jól fejlődik, az elektromobilitás piaci felfutását jelentősen megsínyli az, hogy a belsőégésű motorokhoz képest hiányoznak a versenyképes árak. Hozzátéve: a mai modellpalettával egyébként is nehéz elérni az elektromos autók új regisztrációjának jelentős növekedését, amit jól mutat, hogy 2023-ban a teljesen elektromos hajtások az első 11 hónapban csaknem 470 000 új regisztrációval 18 százalékos piaci részesedést értek el. 2024-re pedig a CAM 600 000 új, tisztán elektromos autó regisztrációjára számít.

Arról nem beszélve, hogy miközben az átlagos hatótávolság örvendetesen nő, az átlagember számára elérhető kisebb autók esetében a megtehető kilométer továbbra sem túl attraktív akkor, ha valaki nem csak a városban használja az autót. Jelenleg különösen az alsóbb járműosztályokban túl kicsi a választék, amin rövid távon valószínűleg a kínai behozatal rövid sem változtat különösebben. Így a CAM csak 2025-től várja a „költséghatékony és kellően versenyképes elektromos autók megnövekedett választékát”, valamint 750 000 teljesen elektromos autó eladását Németországban. Még akkor is, ha az elektromos autók kínálata 2022-höz képest 78-ról már 105 akkumulátoros elektromos modellre bővült és a CAM szerint az átlagos hatótáv 25-423 kilométerrel nőtt, miközben a töltési teljesítmény is javult. Ugyanakkor a járművek átlagos tömege 93 kilogrammal, 1,9 tonna fölé emelkedett. Így „nagyobb akkumulátorkapacitást kínálnak, de ez megnövekedett nyersanyagok iránti igényt jelent magasabb áron” – zárták a gondolatmenetet a CAM iparági szakértői.

Érsek M. Zoltán

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Mi állítja meg a lakások drágulását?

A vármegyeszékhelyek lakáspiacának adatai szerint már tíz nagyvárosban haladja meg az átlagos négyzetméterár a 600 ezer forintot.

Az Airbnb szabályozása a budapesti lakhatási probléma megoldását szolgálja

A már nyilvántartásba vett és működő szálláshelyek számára nem jelent korlátozást a jelenlegi törvénytervezet, az új engedélyek kiadásának kétéves felfüggesztése pedig 2025 januárjától lép csak életbe.

A bécsi reptéren több az utas, az üzemeltetőnek nőtt a bevétele és nyeresége

A cég az eredmény javulását az utasforgalom és a járatszám növekedésére vezeti vissza.

Többen váltottak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást

A motorok esetében 3 ezer forintot, a teherautók esetében pedig több mint 20 ezer forintot takaríthatnak meg a kötelezőt váltók.
Hirdetés

Hírek

Gyengült a forint árfolyama

Az euró 1,0714 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0694 dollár után.

BÉT – Mínuszban zárt a BUX

A BUMIX 6793,64 ponton zárt pénteken, ez 59,36 pontos, 0,87 százalékos csökkenés a csütörtöki záráshoz viszonyítva.

Gyengült pénteken a forint

Gyengült pénteken a forint a kora reggeli jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben.

Devizapiac – Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az euró jegyzése hét órakor 408,10 forintra gyengült az előző esti 408,27 forintról

Vegyesen alakult a forint árfolyama szerda reggel

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,0810 dollárról 1,0814 dollárra változott.

Jöhet Hollywood! – Új filmstúdiók várják a bécsi filmipar felvirágzását

Az üzemeltetők 2025-re változatos osztrák, nemzetközi és akár hollywoodi játékfilmekre, sorozatok gazdag kínálatára számítanak.

Vegyesen mozgott a forint árfolyama

Az eurót hétfőn reggel 404,15 forinton jegyezték a péntek esti 404,09 forint után.

Alig változott csütörtök reggelre a forint árfolyama

Alig változott csütörtök reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az MFB kiemelt jelentőségű pénzügyi művelete

A klubhitelek lényege, hogy a hitelfelvevő nem egyetlen pénzintézettől, hanem több banktól, azaz az általuk alkotott csoporttól jut forráshoz, amelyet a részt vevő bankok azonos feltételekkel és futamidőre biztosítanak.

Megszületett a döntés: így változik majd az ÁFA az Európai Unióban

2024. november 5-én az Európai Unió Gazdasági és Pénzügyi Tanácsának (ECOFIN) miniszterei a soros magyar elnökség alatt elfogadták az úgynevezett „VAT in the Digital...

Történelmi csúcson a bitcoin

A bitcoin eddigi történelmi csúcsa 73 ezer 777 dollár volt, ezt idén március 14-én érte el.

Hát ezt is megértük! Már dolláros nyugdíjra is spórolhatunk

Ehhez persze be kellett fektetni az eurót és a dollárt is, amit egyre többen megtesznek a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint.