Az Európai Friss Csapat, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő programja, 2021-ben indult, a sikeres Európai Friss Kalandok folytatásaként, amely 2018-2020 között futott. Így tulajdonképpen hat éve kampányol azért, hogy a gyerekek, a fiatalok és a családok ismereteit bővítse a zöldségekkel, gyümölcsökkel kapcsolatban.
Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke szerint a 6-18 éves korosztály kifejezetten szórakoztatónak találta a kampányt és ehhez kapcsolódóan a zöldség- és gyümölcsfogyasztást is. Az Ipsos friss kutatása szerint a 6-10 évesek 92%-a, a 11-14 évesek 87%-a és a 15-18 évesek 81%-a vélekedett így. A fiatalok megnyeréséhez mindenképpen szükség volt az online jelenlétre és a személyes, közvetlen találkozási pontokra is. Az Európai Friss Csapat program szinte minden közösségi média-felületen megjelenik a célcsoporthoz illeszkedő tartalmakkal. A program Facebook oldalának közel 13 ezer követője lett, az Instagram oldal majdnem 1 millió fiatalt ért el az elmúlt három évben. A TikTok-on az Európai Friss Csapat legnépszerűbb videóját 2 millióan látták.
Dr. Sidlovits Diána, a NAK kertészeti csoportvezetője és EU projekt koordinátora, prezentációjában azt mutatta meg, mit is jelentenek ezek az eredmények egy család mindennapi életében, táplálkozási szokásaiban.
A szülők és a gyerekek fogyasztási szokásai és hozzáállása lassan változik, az azonban egyértelműen kiderült az Ipsos kutatásaiból, hogy a program hatására otthonosabban mozognak a konyhában, ha friss zöldségekkel és gyümölcsökkel készülő ételekről van szó. Ennek következtében a zöldségekből vagy gyümölcsökből készült ételtípusok, fogások is nagyobb arányban fordulnak elő étkezéseikben.
Az Európai Friss Csapat programzáróján, a Klauzál téri Vásárcsarnokban Bernáth József őszi finomságával búcsúztak el a népszerű figurák, a Zöldség- Gyümölcs Hősök: Frutti, Veggi és Káosz.