Megnyílt a forgalom előtt a Hongkongot, Makaót és Csuhaj városát összekötő 55 kilométeres hosszúságú tengeri híd, amely világrekordot döntött. A 20 milliárd dolláros költségvetésből felépített átkelőt a Kínai Népköztársaság elnöke, Hszi Csin-ping adta át.
A kilenc év alatt elkészült híd a Gyöngy-folyó és a Dél-kínai-tenger találkozásánál fut 55 kilométer hosszan. A felszín feletti 48 kilométeres szakasz mellett egy csaknem 7 kilométeres, víz alatti alagút is tartozik hozzá. Az építmény hat sávon autózható. Érdekesség, hogy noha Hongkongban és Makaóban egyaránt a bal oldali közlekedés szabályai érvényesek, a hídon a jobb oldalon kell haladni, akárcsak Kínában.
Segítségével jócskán lerövidül az utazási idő Hongkong, Makaó, valamint a kínai szárazföldön fekvő Csuhaj városa között. Immár nem kell kompra szállni. A híd használatához viszont speciális engedély kell, tömegközlekedési eszköz pedig nem haladhat át rajta.
Az engedélyt kizárólag azon személyek kaphatják meg, akik jelentős adót fizetnek Kínában, anyagilag támogatják a dél-kínai Kuangtung tartományt, esetleg kormánypolitikusok, a Kínai Kommunista Párt tagjai.
A biztonsági szempontból ultramodern híd teljes hosszán kamerarendszer követi nyomon a forgalmat. A speciális rendszer üzemeltetői a nap huszonnégy órájában figyelik az autósokat, és figyelmeztetik azokat, akik húsz másodpercen belül háromnál többször ásítanak. Emellett a használati engedélyt megkapó sofőröknek pulzus- és vérnyomásmérő készüléket is viselniük kell, amely a szívverésükről és a vérnyomásukról küld adatokat a központnak.
A kínai kormány tervei között szerepel, hogy az új híddal összekötött metropoliszok környéke néhány éven belül high-tech nagyhatalommá váljon, és riválisa legyen az amerikai Szilícium-völgynek.